SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

  1. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel akkurat derfor de har innført dette gebyret..
    Alt for mange bonusnisser som endrer billetten gang på gang for å optimalisere ruten marginalt.
    Så med et gebyr blir det litt større terskel for hver gang og litt mindre press på telefonen osv..
     
  2. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde man enda kunne gjort det selv.. eller utvalget i bonusbilletter var bedre, så man fikk tak i det man ville med en gang uten å danse rundt på den måten.

    Jaja, hvis endringsgebyret nå midlertidlig er frafallt, så blir det mange små endringer. Hvis ikke så får vi gamble på at tur og retur er ledig samtidig for å spare litt penger
     
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Fullstendig enig.
    Selvbetjent løsning hadde vært enormt praktisk, vel og merke da med en eller annen multi city søk funksjon.
    Hadde spart agentene for de mest kompliserte telefonene fra folket på forumet her og tilsvarende mennesker, så kunne de brukt tid på å betjene de som gjerne vil booke NYC i økonomi...

    Og ikke minst,agenteullett for å finne den agenten som har samme forståelse for reglene som oss ville utgått. Automatikken ville enten sagt ja eller nei alt ettersom.
     
  4. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,980
    Bonuspoeng:
    183
    Sitter å skal booke om noen turer nå som ikke blir noe av i 2021.
    Tidligere har jeg kunnet bestille en enveis og legge til retur etterpå. Er det slutt på den tiden? Fikk beskjed om at det ikke var mulig ifra den danske gull mailen nå idag.

    "Det er ikke muligt at gemme en udrejse i flere uger og stadigvæk beholde den. Der er kommet regler om hvor længe man har pladserne før det opererende flyselskab kræver billet udstedelse. Og jeg kan ikke lave den om til en oneway og så bagefter tilføje returen. Dette er kun muligt den anden vej rundt. Jeg skal desværre have en ud og hjemrejse for at omskrive billetten og så kan man ændre dato efter følgende. Desværre"

    Mulig dansken min ikke er helt på topp men som jeg leser det så sier de det ikke er mulig, bare omvendt? Altså retur først også utreise senere? Eller er det kun for denne billetten på grunn av at det er 2 år siden de ble ticketed?
     
  5. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,636
    Bonuspoeng:
    183
    Det ser ut som at agenten snakker om noe annet enn det du gjør. Gæmme betyr i denne sammenheng å reservere (uten å billettere)
     
    paramberg and holmen like this.
  6. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,980
    Bonuspoeng:
    183
    Takker! Får kjøre på med engelsk :p
     
    tobeornot999 liker dette
  7. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,945
    Likes mottatt:
    5,733
    Bonuspoeng:
    183
    Forsøker du å flytte på en reise med utgått CT? Isåfall er nok problemet at du ikke får lov til å endre fra tur/retur til enveisreise i påvente av at en passende hjemreise blir tilgjengelig uten å miste voucheren.

    Rent teknisk kunne agenten reservert den nye utreisen og ventet med å utstede billetter til ny hjemreise ble lagt til -- men det går altså heller ikke pga. reglene som nevnes.

    Om reisen går til en destinasjon hvor UD har utstedt reiseråd mot å dra kan du kanskje kansellere, få tilbake CT og booke ny tur?
     
    Last edited: 27. juli 2021
    tobeornot999 and paramberg like this.
  8. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,980
    Bonuspoeng:
    183
    Utgått CT i fra 2019 så er sikkert derfor ja! Gir mening det :)

    Turen går nå i August til Bali så usikker på om de lar meg få den helt i retur slik at jeg kan booke om til noe helt nytt. Ikke hastverk forsåvidt, kan helt sikkert få snekret sammen en t/r hvor det er ledig begge veier selv om det er litt kjipt :p
     
  9. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,945
    Likes mottatt:
    5,733
    Bonuspoeng:
    183
    Da burde du kunne dra nytte av denne og bestille en ny tur så fort det globale reiserådet utvides.
     
    paramberg liker dette
  10. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,752
    Likes mottatt:
    7,690
    Bonuspoeng:
    183
    Engelsk kan være lurt.

    Danskene på diamant svarer rimelig raskt, men det er fort gjort med misforståelser om du skriver norsk, de skriver dansk, og det i tillegg sikkert er travelt på diamantmailen om dagen.

    Hadde en tilsvarende situasjon selv med diamant i dk her forrige uke, hvor vi skrev fullstendig forbi hverandre :D
     
  11. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,364
    Bonuspoeng:
    183
    Vi har avbestilt 6 CT-billetter fra flere kontoer med utgåtte CT, hhv i slutten av juni og tidlig i juli. Alt av avgifter er refundert til kort/voucher, samt poeng til konto. Det ble opplyst at CT skulle komme på konto om noen dager. Har ikke sett snurten til dette.Er det andre som har gjort som deretter kunne se den nye CT på konto? Fikk dere mail om det og ny gyldighet?
     
  12. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,945
    Likes mottatt:
    5,733
    Bonuspoeng:
    183
    Her ble CT tilbakeført neste dag. Ingen mail, men den ble synlig med ny utløpsdato i bookingflyten på sas.no.
     
    milehigh liker dette
  13. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,364
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk en dansk agent til å internmaile eurobonus og hun ringte tilbake etter under to timer og fortalte at nå var CT på konto med exp ut august (skulle vært ut juli, så det var jo bra). Hun fikk da en liste på bookingref/EB# på 5 andre CT hun skulle maile samme sted. Forhåpentlig ok i dag. Sånn sett hadde det kanskje vært lurt å vente til 1 august og fått utløp ut sept mtp booking neste sommer. Men med opprinnelig expiry denne måneden på et ville jeg ikke risikere det. Noen skulle ha august expiry og kunne nok vært forskjøvet til sept da, men siden alle trolig skal reise samtidig var det ikke noe poeng.
     
  14. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    456
    Bonuspoeng:
    63
    Hvor søkte du for å finne disse?
     
  15. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    Awardfares, søkte leg for leg.
     
    Klokkesamler liker dette
  16. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,256
    Likes mottatt:
    22,005
    Bonuspoeng:
    183
    Hva er de beste Star Alliance rutene fra Osl til California? Tenker muligheten for 2voksne+2barn i biz sommeren 2022.
    Swiss? United?
     
  17. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    Swiss legger ofte ut 9 billetter ZRH-SFO og LAX. Så det bør være mulig.
     
    milehigh and Maggie like this.
  18. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,256
    Likes mottatt:
    22,005
    Bonuspoeng:
    183
    9 i biz?
     
  19. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp.
    Jeg booket en tur til SFO i desember, og det var 9 billetter ledige. Men: Han på CT-telefonen sa at det bare er mulig å booke i én omgang hos Swiss. Så hvis du booker 1 billett, så er det 0 ledig etterpå.
    Om det er mulig å booke 9 billetter, det spurte jeg ikke om.
     
    Maggie liker dette
  20. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Det høres ut som en god mengde svada :p Jeg booket nylig 2+2 på samme fly. Ingen problem, etterpå var det fortsatt 5 ledige :)
     
    Xflipper and Maggie like this.

Del denne siden