Har booket en CT-tur til Zanzibar i slutten av oktober, men med situasjonen som er i Afrika om dagen begynenr ejg å bli litt tvilende til denne. CT er fra 2019, så om jeg bare kansellerer vil vel den gå fløyten? Er det slik at jeg kan booke om til samme reisemål på et senere tidspunkt, eller vil et eventuelt reiseråd fra myndighetene kunne hjelpe meg å få igjen CT'en i sin helhet?
Har tilsvarende problemstilling, men til USA. P.t. Slipper ikke USA inn turister som oss p.t. Har SAS / Amex grace for utgåtte ct’er som må kanselleres pga reiseråd til og med 31/8. Vår reise er 4/9. Jeg kontaktet diamantmailen for hva de tenker, men der har de fokus på 31/8. Så mer vet man ikke før 1/9. Jeg vil tro at dersom innreiseforbudet der borte gjelder fortsatt da, så får vi kansellere og grace. Tilsvarende tenker jeg at hvis regjeringens genwrelle reiseråd for verden fortsatt gjelder når man kommer til oktober så vil også du være dekket. Men, det er spekulasjoner. Vi vet ikke før det skjer.
Jeg er faktisk der at jeg trolig kommer til å kansellere uansett, men jeg venter selvfølgelig til oktober, for å se om det er mulig å berge CT'en. Tanzania oppgir jo ikke smittetall, og selv om vi er fullvaksinert før da, har man jo ingen ide om hva man eventuelt drar med seg hjem....
Stemmer, men slik jeg oppfattet svaret fra diamant mailen, så tar de hensyn begge veier. Dvs hvis «rådet» fra myndighetene på destinasjonen er at du ikke får komme inn, så sidestilles det med at norske myndigheter fraråder å reise dit.
Helt gull (evt diamant) å kunne sende mail, men er det noen som vet hvorfor man må ringe inn etter reservasjon av bonusbilletter via mail for å oppgi kredittkortnummer? Kan de ikke fikse det via mail?
Aha! Takk Edit: Hvor legger jeg inn kredittkort? Finner ingen muligheter for dette under innstillinger?
Vanligvis kan du gjøre det i appen, men det har ikke fungert på leeenge. Mulig det funker nå. Gå på tannhjulet på toppen av menyen, og velg Payment details. Meeen. Får melding om at det ikke er mulig. Testet nå.
Mulig det er derfor ja. Jeg er ikke så nøye på dette med oversendelse av kredittkortopplysninger til seriøse tilbydere, og har gått bra hittill, men skjønner hva du mener
Kjipern! Får sitte en time + i telefonen da for å prøve å forklare at jeg allerede har gjort en reservasjon som jeg skal betale avgifter på. De pleier ikke å skjønne hva jeg mener
Prøv dansk telefonnummer, da havner du hos kollegaer av de som svarer på e-post. De er nok bedre kjent med praksisen.
Nå må du slutte å kverulere. Det er faktisk irriterende og irrelevant. Må kunne være mulig å skrive på dette forumet uten å måtte begrunne alle uttalelser.
Beklager at du tok spørsmålet mitt som kverulering, ser at jeg burde svart annerledes på postingen din; Selv om du stoler på mottakeren av en e-post, så kan en e-post være innom flere steder på veien. Disse stedene finner man lite informasjon om, og de er nok at det finnes noen banditter der som har lyst på informasjonen du sender.