SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

  1. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,469
    Bonuspoeng:
    293
    Mine flighter har 0 ledige etterpå, så det kan hende det er noen andre variabler ute og går.

    EDIT: Sjekket nå. Den ene veien er det 4 ledige fortsatt, mens andre veien har 0. Så det er noe annet som slår inn også. Så da må det forskes videre på dette. :p
     
    Last edited: 03. aug 2021
    joskje and Maggie like this.
  2. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,256
    Likes mottatt:
    21,997
    Bonuspoeng:
    183
    Swiss legger ut 300 dager før?
    Da er det jo håp at man får booket hele turen siden Sas bonus ligger 330 dager tidligere. Regner med det bookes Sas til ZRH?

    Legger Swiss ut samme antall biz til både SF og LAX?
     
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,469
    Bonuspoeng:
    293
    300 dager før ja.
    https://blog.awardfares.com/ultimate-guide-to-award-release-dates/

    Jeg flyr Swiss til ZRH og Swiss/SAS hjem. Tidene er ikke helt optimale for SAS direkte. Iallfall til SFO. Har en overnatting i Sveits på vei ut, da skal jeg spise middag hos min tante.
     
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    holmen and Maggie like this.
  5. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,256
    Likes mottatt:
    21,997
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for svar :)
    Hvordan er biz produktet til Swiss i forhold til Sas?
     
  6. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,469
    Bonuspoeng:
    293
    Har ikke testet.
    Men det finnes masse bilder og videoer på internett.
     
    Maggie liker dette
  7. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,256
    Likes mottatt:
    21,997
    Bonuspoeng:
    183
    Noen med erfaringer på bonus bookinger til Hawaii? Hvilke selskaper gir størst mulighet for 4biz t/r fra Osl?
     
  8. bXmi

    bXmi Medlem

    Innlegg:
    157
    Likes mottatt:
    294
    Bonuspoeng:
    63
    Sannsynligheten for å finne 4 pax t/r i biz er for tiden nær null. Har ikke sett noe for 2 pax på veldig lenge heller. Det er enkelte billetter fra ICN via NRT til HNL men kun 1 pax.

    Alternativet er som beskrevet ovenfor. Et annet alternativ er å kjøpe separate billetter fra en hub til den øya du skal reise til. Mitt inntrykk er at billetter fra LAX er rimeligere enn de andre hubene fordi det er større konkurranse.
     
    Maggie liker dette
  9. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,393
    Likes mottatt:
    3,328
    Bonuspoeng:
    113
    Som andre nevner: tilnærmet lik null sjanse via USA. Sjekket omtrent hele 2022 - kun eco på siste leg mellom vestkyst/østkyst og HNL. Sjeldent mer enn et par billetter tilgjengelig også.
     
    Maggie liker dette
  10. marlan76

    marlan76 Nytt Medlem

    Innlegg:
    33
    Likes mottatt:
    121
    Bonuspoeng:
    33
    58 minutter ventetid på CT-telefon i dag. Fikk CT tilbakeført med varighet ut september, på en reise som ble kansellert (opprinnelig CT utløpt).
     
    furlong and Maggie like this.
  11. MaddyX

    MaddyX Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    1 time og 10 minutters ventetid i dag. Jeg hadde bruket Awardfares til å finne ledige bonus billetter (OSL-BKK) med Swizz via Zurich, men de billettene så hun ikke i sitt system :-( Opplever dere at det ofte er mismatch mellom awardfares og hva SAS ser?
     
  12. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,459
    Likes mottatt:
    5,609
    Bonuspoeng:
    183
    Søkte agenten opp leg for leg? Utenom married segment og restriksjoner som flyselskaper innfører, har jeg kun opplevd en eller to ganger siden 2018 at SAS ikke finner bonusseter jeg finner på ExpertFlyer og Awardfares.
     
  13. MaddyX

    MaddyX Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Ja, jeg ga dem dato og flight nummer ....
     
  14. bXmi

    bXmi Medlem

    Innlegg:
    157
    Likes mottatt:
    294
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, stadig vekk med Air Canada. Veldig mange, kanskje et flertall, av setene er forbeholdt AC sine egne medlemmer, men dukker opp på Awardfares. Med Swiss så har jeg ikke så mange erfaringer, men har stort sett opplevd at Awardfares stemmer på reiser fra ZRH til NRT.
     
  15. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    456
    Bonuspoeng:
    63
    Raskt spørsmål. Skal kjøpe ny klokke, og tenker å ordne meg Amex Elite for å få 2x CT. Hvor lenge må jeg beholde kortet etter at jeg har dratt kortet for å beholde CT? Er det slik at de er opptjent etter kortet er dratt (og faktura betalt) og tidsfristen for de utgår?

    Ser nemlig for meg èn måned med Amex Elite.
     
  16. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Når du har mottatt CT'en kan de ikke ta den tilbake, selv om du sier opp kortet samme dag. Du trenger heller ikke betale faktura før du får CT - den kommer med en gang du passerer 150/300k.

    Når det er sagt vil du nok neppe klare 2x CT på en måned, om du ikke har hatt et kundeforhold med Amex før. Kredittgrensen er ganske kompleks og tidvis frustrerende, og det tar tid å bygge den opp. Jeg brukte selv rundt 4 måneder på å få kredittgrensen fra 20k til 100k, med aktivt forbruk og hyppige innbetalinger. Skal du fordele 300k utover mange "småbeløp" er det selvfølgelig mulig å betale inn mellom kjøpene, men det er ikke alltid dette heller øker kredittgrensen.

    Jeg hadde nettopp 100k utestående(var da på maks) og betalte inn 30k. Tenkte da at jeg selvsagt kunne gjøre et kjøp på 10k uten problemer, men måtte faktisk vente 5-6 dager etter innbetalingen var regsitrert før dette lot seg gjøre.Mulig hele denne kredittgrensen ordner seg litt når de går fra faktureringskort til kredittkort, men det er ikke før i 2022;)
     
    milehigh liker dette
  17. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,828
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Flere har lykkes med å gjøre avtale med Amex om større innkjøp på forhånd, hvor grensen overskrides så dette er i så fall veien å gå om du skal sprenge limit....
     
  18. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,634
    Bonuspoeng:
    183
    Ser for meg at dette er betraktelig vanskeligere å få til dersom man aldri har hatt et kundeforhold med Amex før.
     
  19. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,828
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Tipper at kredittvurderingen de har gjort av den enkelte vil kunne bety vel så mye i en slik sammenheng..
     
    RoadKing liker dette
  20. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,185
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Satt i kø og leste det dere skriver, la på etter 10 min og Sende en mail til DK diamant support.
    Under en time senere(sikkert fortere en alle i telefon kø :cool:) hadde Linda kanselert 2x CT reiser, booket oss om til ønsket destinasjon og datoer.

    Fikk også nå 4 pax på samme PNR ved bruk av 2x CT. Dette har ikke jeg fått før da dette var helt umulig ifølge konsulenter hos SAS?

    Kudos til Linda på DK diamant support for fantastisk service.
     
    Jeanette, EndreD, Eddie47 and 3 others like this.

Del denne siden