Sender det via mail, koster meg ikke en tanke. Muligens ikke det lureste med tanke på sikkerhet. Da får jeg alt ordnet med en gang og får E-ticket i retur.
Absolutt - og det er jeg helt enig i. Lett å gjøre ting fordi det er enkelt selv om man vet/burde vite bedre
Ordnet seg greit ved å ringe denne gangen. Satt "bare" 20 min i kø og møtte en sur svenske, men som skjønte med en gang hvorfor jeg ringte. Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen, jeg hadde fått sparken om jeg var så sur på jobben. Og det selv om jeg ikke jobber i et serviceyrke.
Hei! Da har vi nettopp mottatt Conpanio Ticket på Amex Premium. Da der vel fordelen oppnådd og vi bør flytte alle utgifter over på vårt SAS Mastercard Premium for litt mer bonuspoeng pr 100 kr og bygge Fly Premium kontoen? Hva er deres erfaring som har holdt på en del lenger med dette?
Dette har vært mulig lenge. Jeg fikk booket vinterferie 19/20 tidlig februar 2019 for 5 pax +inf på samme PNR ,2xCT fra forskjellige personer, poeng fra pool på 4 og poeng fra en 3 person for siste person. Hurra for Vibeke! Helt klart veldig merkelig. Jeg skulle handle for 30k på Elkjøp ikke lenge etter jeg fikk det nye amexkortet og denne betalingen stoppet jo der.. Ringte amex og etter mye frem og tilbake fikk jeg lov til å betale dette kjøpet med kortet etter at jeg hadde bevist at jeg hadde så ville kontantreserver disponibelt ..... Men så fort CT var fikset gikk kortet praktisk talt i dvale foruten Netflix eller hva nå som går via kortet. Bestemte meg for å dra i land CT på en måned ca 1.5 år etterpå, og da fikk jeg faktisk dratt kortet for over 150k uten noe problem.. Litt overrasket selv over at det gikk men det gjorde det..
Har en liten dialog gående med kundeservice vedrørende en reise vi hadde planlagt til USA i oktober. Turen er booket med to CT'er som nå begge er utgått, samt bonuspoeng (som fortsatt er gyldige). Ettersom én i reisefølget er russisk og ikke en gang før søkt om visum, samt at vi har en 4-åring på slep, så er vi derimot litt skeptiske til å reise slik situasjonen er der borte nå. I den forbindelse forhørte jeg meg litt om hvilke alternativer og konsekvenser en eventuell avbestilling hadde, og refererte bl.a til info jeg hadde fått av agenten og på nettsiden ved booking. Spørsmålet er da egentlig om det er jeg som har misforstått/sovet i timen, for jeg fikk ikke helt de svarene jeg hadde håpet/forventet. Det første punktet gjaldt muligheten til å rebooke én gang til samme destinasjon, dersom vi avbestiller. Når jeg booket er jeg 95% sikker på at det sto at dette var mulig, og at det ikke var noen tidsbegrensning der. Nå ser jeg at det står 21.aug på hjemmesiden. Er dette noe de har endret i etterkant, eller er det noen som husker om det lå slik fra starten? Det andre gjaldt muligheten til å forlenge gyldigheten med 30dg dersom inn-/utreiseforbud ikke gjør det mulig å reise. Her sjekket jeg også på hjemmesiden og der står det jo at dette gjelder ved myndighetenes reiseråd. Jeg antok da at det gjaldt begge veier (også om USA nekter innreise), noe det forsåvidt også virker som det gjør, MEN tydeligvis ikke når det var allerede var stengt ved bookingtidspunktet. Dette ble jeg aldri opplyst om, selv om agenten var veldig klar over dette når jeg booket og jeg kan ikke finne noe sted hvor denne begrensningen står. Jeg vet det er slik i.f.t forsikringsselskapene, men om det gjelder for SAS også så har det gått meg hus forbi. Det er det godt mulig at det har gjort, men når SAS promoterer utenlandsturer, så bør de være veldig tydelige på at dette er en restriksjon i avbestillingsreglene. I prinsipp betyr jo det f.eks egentlig at avbestilling p.g.a dette ikke gjelder for omtrent alle IC-flygninger. Da er det ikke særlig attraktivt å booke fram i tid slik både SAS og Am.Ex oppfordret meg til... Ettersom jeg er åpen for at det kan være jeg som har vært sløv her, så må jeg lufte det litt her inne før jeg eventuelt må bli høy og mørk. I mellomtiden har jeg bedt dem om å sende meg vilkårene hvor det står beskrevet, så får vi se om det kommer noe svart på hvitt.
SAS har en milepæl 31 august. Du reiser i oktober sier du. Da må du som flere av oss som reiser etter 31 august vente til 1 september.
Begrensningen på 31. august ble lagt inn tidligere i sommer. Denne tolkes litt ulikt avhengig av hvem man prater med hos kundeservice. Noen lar deg booke om alle reiser så lenge ombookingen skjer før 31. august, mens andre leser dette som at det kun er reiser som finner sted før fristen som kan flyttes på. Jeg kan heller ikke finne noe referanse til at status på bookingtidspunkt skal ha noe å si. Regelen hos SAS refererer kun til "utgående" reiseråd og disse er uansett avgrenset i tid, så en reise booket mer enn noen få uker på forhånd vil ikke være dekket av gjeldende råd. Nå faller riktignok USA utenfor dette, da landet er unntatt UDs globale reiseråd.
1 time og 5 minutter ventetid i dag tidlig. Kun for å rette opp i det jeg tror er en feil i bookingen fra tirsdag. På tirsdag ble en reise (retur-leg) funnet av agenten, og de skulle ringe meg tilbake samme dag for å få kortinformasjon etter rekalkulering av avgifter Jeg hørte aldri noe, men reisen ble synlig på bookingreferansen etter kort tid, og jeg valgte seter. Noen timer senere så forsvant reisen fra bookingen. Jeg fikk aldri e-posten 'Electronic Ticket Itinerary and Receipt'. Heldigvis fant agenten samme reise i dag, og tok kortinformasjon for å få bekreftet bookingen. Reisen har ennå en gang dukket opp på bookingreferansen, men jeg har ikke fått 'Electronic Ticket Itinerary and Receipt' ennå.
Aldri opplevd så lang ventetid før, sitter nå på vent og jeg har passert 1 time og 12 minutter :-( 4 ledige Business på Swizz LX181 fra BKK til ZRH den 5/2-22 på Awardfares, men SAS ser de ikke. Kjedelig at det ofte er slik. Er det sånn å forstå at Swizz holder disse av til sine "egne" først ?
Det er samme opptjening på Amex Premium som SAS MC (15 poeng pr hundrelapp). Alt av bonuspoeng du tjener, uansett hvor det kommer fra, teller mot Fly Premium.
Men SAS MC Premium gir deg høyere ved utlandskjøp og hos SAS: 15 Ekstrapoeng/100 kroner på alle kjøp i norske kroner 20 Ekstrapoeng/100 kroner når du betaler i annen valuta 25 Ekstrapoeng/100 kroner når du kjøper flybilletter hos SAS Med forskjellige AMEX-kort: Når du handler med SAS Amex Elite får du 20 SAS EuroBonus Ekstrapoäng per 100 kr. Når du handler med SAS Amex Premium får du 15 SAS EuroBonus Ekstrapoäng per 100 kr. Når du handler med SAS Amex Classic får du 10 SAS EuroBonus Ekstrapoäng per 100 kr. I tillegg hadde Amex høyere opptjening på SAS tidligere, men det er vel borte nå. Neimen ikke lett å holde styr på alt.. Et komplisert regnestykke når man har Amex og SAS MC Premium. For man vil nå mål for CT men samtidig får man flere poeng for flybilletter med SAS MC.. men da mister man jo omsetning til CT.. :-D
Det er riktig at det er bedre opptjening i utlandet (og litt lavere valutapåslag) for SAS MC enn Amex Premium. Men det er fremdeles 30 poeng på SAS for Amex. De skulle ta det bort 1. juli, men det har ikke skjedd ennå hvis det ikke har skjedd nettopp.
Får neste forsøke igjen da. Etter at svenskene tok over fra de andre (som snakket engelsk) har kompetansen sunket betraktelig dessverre.
Det er jo viktigere at man kan snakke norsk med en svenske som ikke forstår deg enn at du får booket det du vil vet du!
Får bare se hva de svarer. Er veldig lang responstid på gullmailen for tiden, men såvidt jeg kan se her inne, så virker det å være tilfelle på kundeservice generelt. Får hvertfall prøve å få en avklaring før 31/8 da. Takk for innspill
SAS’ nåværende unntaksregime for endring/kansellering avsluttes 31 august. Om de kommer med noe nytt eller om det blir normalisert etter 31 august vet jeg ikke. Vi får se.