SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,733
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp

ewaul liker dette
  2. sunshine

sunshine Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,781
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som vet hva det koster å reise med infant på CT med Star Alliance? Prøver å lage en fin reiserute. Er det bare litt avgifter eller er det også en poengkostnad?

3. rookietrader

rookietrader Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    93
    Så siden UD ikke fraråder reiser til USA, så mister jeg denne CT`en om USA ikke vil ha inn 2 fullvaksinerte sogninger?

4. NubiFlyer

NubiFlyer Medlem

Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    18
    Betyr FAQen at såfremt det er frarådet reise til destinasjonen (i vårt tilfelle Thailand) så gjelder ikke begrensningen vedrørende ombooking kun til samme destinasjon? Gjelder CT2019..

5. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,678
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan jo fritt kansellere fordi det frarådes reiser til Thailand og få igjen CT med utvidet gyldighet, så du skal nå på en ganske kranglete agent hvis du ikke også får lov til å endre destinasjon. I verste fall så får du bare be om kansellering og så umiddelbart be om booking av ny reise :cool:

6. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,342
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen poengkostnad. Så reis mest mulig med barn under 2 år :) Noe skatter og avgifter blir det - som regel noe lavere enn for voksen.

sunshine and Shyneno like this.
  7. rookietrader

Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    93
    Har prøvd å komme gjennom på CT-telefonen 2 dager på rad men gir opp.

Har en CT fra 2019 som etter planen går 7. okt:
    OSL - CPH - LAX
    LAX - SFO - FRA - OSL

Har jeg tolket det riktig at i og med at UD IKKE fraråder reiser til USA, så kan jeg ikke kansellere turen, men kun flytte den til et senere tidspunkt?

"Endring kan kun gjøres til og fra samme destinasjoner". Står jeg da fritt til å finne egne ruter fra OSL - LAX, eller er jeg nødt til å ha samme mellomlandinger som den opprinnelige bestillingen?

8. Akhtarwakas

Akhtarwakas Medlem

Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg ringte ct telefonen igår. De ville ikke endre reisen til Bali siden reisen er i oktober og reglene gjelder til 31 august

9. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,733
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan kansellere men ikke endre. Kansellerer du får du poengene tilbake samt avgifter, men ct mister du. Den får du bare igjen om regjeringen endrer reiseråd eller avgangen blir kansellert.

10. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    Trodde endringer av CT-reiser ut av Europa med utgått CT frem til okt. er tillatt nå. Eller har jeg misforstått noe?
    upload_2021-8-20_12-34-19.png

jgroneng and rookietrader like this.
  11. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,627
    Bonuspoeng:
    183
    Mulig enkelte på kundeservice ikke har fått beskjed om oppdatert policy?

12. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,733
    Bonuspoeng:
    293
    Interessant. Dette stemmer ikke overens med det jeg ble fortalt av diamantmailen for noen dager siden:

«Lige nu har vi en skærings dato på den 31. August. Hvilket betyder at havde din rejse været inden den 31. augustog de norske eller de amerikanske myndigheder fraråder/ afviser indrejse så kan man få sin AMEX 2for1 forlænget i 30 dage og point retur såfremt du aflyser rejsen.

Men da din rejse er efter den 31. August så er det desværre almindelige billetregler der er gældende. En udløbet voucher vil ikke blive returneret.

Såfremt flyselskabet aflyser en af flyene eller der kommer en schedule change på mere end 3 timer kan du aflyse og få din AMEX 2for1 returneret i 30 dage.»

13. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,678
    Bonuspoeng:
    293
    Svar tilbake med følgende link: https://www.flysas.com/en/help-and-...f-i-rebook-a-sas-or-star-alliance-bonus-trip/

Edit:
    Det var visst for ombooking, for kansellering.. følgende link:
    https://www.flysas.com/en/help-and-...-not-recommend-traveling-to-this-destination/

14. rookietrader

Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    93
    Veteranene på forumet er uenige... de som svarer på CT-telefonen er uenige.. ikke lett å vite hva som gjelder!

Shyneno and RoadKing like this.
  15. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,733
    Bonuspoeng:
    293
    Da jeg tok kontakt når de utvidet til 1 oktober og problemet da var at norske mydigheter ikke hadde reiseråd mot usa men usa nekter innreise:

Nedenstående gælder hvis landet du flyver fra anbefaler man ikke rejser til pågældende land, så i dette tilfælde er det ikke muligt at få din CT tilbage med 30 dages gyldighed.

16. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    980
    Bonuspoeng:
    93
    Vi også hadde reise til Bali i oktober. Fikk mail i dag om at returavganger er kansellert. Du får nok mail snart du også og da er det fritt fram til å bestille ny tur☺️

17. Trykkern

Trykkern Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    111
    Bonuspoeng:
    43
    Vi hadde en reise til Filippinene i november, men har fått beskjed om at OSL-IST / IST-OSL er kansellert. Hvordan blir det da med tanke på ombooking? Etter at jeg booket denne reisen har poengprisen for reiser til Filippinene steget ganske så mye. (Maritime South-East Asia) Må jeg betale ny poengpris eller gjelder de gamle prisene?

Logiflyer liker dette
  18. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Du har rett på ombooking etter gammel poengpris når de kansellerer ruter.

19. Logiflyer

Logiflyer Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    402
    Bonuspoeng:
    63
    Hei.
    Jeg bestilte i desember -20 en tur med CT som skal gå av stabelen i nov -21. CT gikk ut 15/1-21. Idag ble returen kansellert uten at jeg har fått noe ombooking. Hva kan jeg gjøre og hva har jeg krav på? Mister jeg CT eller kan jeg bestille ny retur på samme CT? evt får jeg en ny CT med nye muligheter?

20. LaDuden

LaDuden Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,643
    Bonuspoeng:
    93
    Min retur ble kansellert her om dagen, og sendte en e-post til diamantmailen med dette svaret.

Logiflyer liker dette

Del denne siden