Hm... Jeg mener den kom ganske så umiddelbart. Men det skal sies at jeg var i dialog med Diamantmailen og jeg var spesifikt opptatt av å få gjenopplivet CT'n. Kan hende trengs det manuelt grep. Jeg vil foreslå at du tar kontakt med SAS. Slike ting pleier å gå kjapt. Har du fått poengene?
Jeg har også en booking med utgått CT til Bali i februar til gammel poengpris, der jeg har TK på returen på en fredag. Sjekket nettsiden deres og da kommer ikke direkteflyet opp på fredagen, men lørdag ligger den ute (som jeg helst vil reise på). Ikke hørt noe fra SAS ennå, hvilken ukedag var din kansellerte flight?
Har en tur til USA i oktober, som ser ut til at det ikke blir så mye av. Sendte derfor epost til Gullmailen DK, hvor jeg spurte om hva mine alternativer var i forhold til utgått CT. Fikk dette som tilleggssvar: Jeg har siden jeg skrev i går fået ny info, og vi kan, hvis du ønsker det, give dig en fuld refundering af rejsen, samt en forlængelse af din CT voucher med 30 dage. Dette skyldes situationen i USA. Hvis du venter med at afbestille efter 1. september 2021, så vil din CT voucher få ny udløbsdato til d. 30. oktober 2021. Og så vil den kunne bruges på en helt ny rejse, og anden destination.
https://finalcall.travel/da/aflyser-sas-boston-ruten-inden-den-igen-er-kommet-igang/ 21.10 står nå med en 340 (dårlig tegn) og ikke mulig å booke, så det får du vel svaret på allerede om du ringer inn i dag.
SAS har stavet feil navn på ene billetten vår "Ane Lise" i stedet for "Anne Lise" med TK. Har ringt til SAS. De sier de ikke kan endre navnet. Stemmer det virkelig? Er vel risiko å ikke endre det?
Det ser ut som folk har litt ulik erfaring på det feltet. Flere har vel rapportert at feilstaving av fornavn er mindre alvorlig enn etternavn, men at krøll kan oppstå. Sjekk denne tråden fra ifjor: Feilstavet navn på billett. Stort problem eller ubetydelig?
Det stemmer at SAS ikke tillater navneendring på *A-bookinger. Dette har nok sammenheng med at flere flyselskaper låser navnefeltet i systemet sitt i det billettene skrives ut. For rene SAS-bookinger er ikke dette noe problem. Uskreven policy er at det tolereres stavefeil på opptil tre tegn, men her vil mye være avhengig av personalet man treffer på under innsjekk og boarding. For å unngå lignende hodebry i fremtiden kan jeg anbefale å be agenten om å kopiere passasjernavn fra point sharing group eller tidligere booking. Og om det er et nytt navn som skal inn kan man be om å få en kopi av reservasjonen på e-post før bookingen fullføres.
Min reise til Singapore som ble betalt med CT og poeng er nå kansellert. Jeg har nå fått tilbake poeng og CT men mangler pengene for skatt og avgift. Jeg gjorde agenten fra SAS oppmerksom på at kortet som ble brukt er nå inaktivt. Noen som har havnet i samme problemstilling? Noen som vet hva neste steg er for å få disse pengene tilbake?..
Ringte CT-Telefonen og prøvde å booke Business til Mexico eller Sri Lanka, og det var ingen ledig i BIZ den måneden oktober, så nå sitter jeg på knappene om jeg skal si opp Amex kortet mitt, for jeg ser ikke vitsen med å ha det kortet lengre
Hvis du har brukt et Amex kort så vil pengene komme tilbake til Amex sin konto knyttet opp til det kortet som ikke er aktivt. Du vil så få et brev/kontoutskrift etter en stund. Da kan du ringe inn og flytte pengene tilbake til din bankonto. Mener at SEB med SASMc har hjulpet meg på samme måte.
På mine to siste avbestillinger av Sas star alliance bonusbilletter har ikke service fee på 450,- blitt refundert. Er dette noe nytt sas har begynt med?