SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,923
    Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Hm... Jeg mener den kom ganske så umiddelbart. Men det skal sies at jeg var i dialog med Diamantmailen og jeg var spesifikt opptatt av å få gjenopplivet CT'n. Kan hende trengs det manuelt grep. Jeg vil foreslå at du tar kontakt med SAS. Slike ting pleier å gå kjapt. Har du fått poengene?
     
  2. Eriksan

    Eriksan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    347
    Likes mottatt:
    419
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har også en booking med utgått CT til Bali i februar til gammel poengpris, der jeg har TK på returen på en fredag. Sjekket nettsiden deres og da kommer ikke direkteflyet opp på fredagen, men lørdag ligger den ute (som jeg helst vil reise på).

    Ikke hørt noe fra SAS ennå, hvilken ukedag var din kansellerte flight?
     
  3. mrhaakon

    mrhaakon Senior Medlem

    Innlegg:
    583
    Likes mottatt:
    1,679
    Bonuspoeng:
    93
    Har en tur til USA i oktober, som ser ut til at det ikke blir så mye av.

    Sendte derfor epost til Gullmailen DK, hvor jeg spurte om hva mine alternativer var i forhold til utgått CT.
    Fikk dette som tilleggssvar:

    Jeg har siden jeg skrev i går fået ny info, og vi kan, hvis du ønsker det, give dig en fuld refundering af rejsen, samt en forlængelse af din CT voucher med 30 dage. Dette skyldes situationen i USA.
    Hvis du venter med at afbestille efter 1. september 2021, så vil din CT voucher få ny udløbsdato til d. 30. oktober 2021. Og så vil den kunne bruges på en helt ny rejse, og anden destination.
     
  4. ewaul

    ewaul Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Ja, fikk poengene nesten med det samme.
    Får sette meg i telefonkø :)
     
    RoadKing liker dette
  5. Ddan

    Ddan Medlem

    Innlegg:
    162
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    28
    Er det noen indikasjoer på forlengelse av CT som går ut i løpet av 2021?
     
  6. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,410
    Likes mottatt:
    12,840
    Bonuspoeng:
    183
    https://finalcall.travel/da/aflyser-sas-boston-ruten-inden-den-igen-er-kommet-igang/

    21.10 står nå med en 340 (dårlig tegn) og ikke mulig å booke, så det får du vel svaret på allerede om du ringer inn i dag.
     
  7. jordbaersylte

    jordbaersylte Medlem

    Innlegg:
    186
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    SAS har stavet feil navn på ene billetten vår "Ane Lise" i stedet for "Anne Lise" med TK. Har ringt til SAS. De sier de ikke kan endre navnet. Stemmer det virkelig? Er vel risiko å ikke endre det?
     
  8. ChrisTW

    ChrisTW Aktivt Medlem

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Det ser ut som folk har litt ulik erfaring på det feltet. Flere har vel rapportert at feilstaving av fornavn er mindre alvorlig enn etternavn, men at krøll kan oppstå.
    Sjekk denne tråden fra ifjor:
    Feilstavet navn på billett. Stort problem eller ubetydelig?
     
    jordbaersylte liker dette
  9. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,849
    Likes mottatt:
    7,675
    Bonuspoeng:
    183
    Det stemmer at SAS ikke tillater navneendring på *A-bookinger. Dette har nok sammenheng med at flere flyselskaper låser navnefeltet i systemet sitt i det billettene skrives ut. For rene SAS-bookinger er ikke dette noe problem.

    Uskreven policy er at det tolereres stavefeil på opptil tre tegn, men her vil mye være avhengig av personalet man treffer på under innsjekk og boarding.

    For å unngå lignende hodebry i fremtiden kan jeg anbefale å be agenten om å kopiere passasjernavn fra point sharing group eller tidligere booking. Og om det er et nytt navn som skal inn kan man be om å få en kopi av reservasjonen på e-post før bookingen fullføres.
     
    milehigh liker dette
  10. pongi13

    pongi13 Nytt Medlem

    Innlegg:
    39
    Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    18
    Min reise til Singapore som ble betalt med CT og poeng er nå kansellert.
    Jeg har nå fått tilbake poeng og CT men mangler pengene for skatt og avgift.
    Jeg gjorde agenten fra SAS oppmerksom på at kortet som ble brukt er nå inaktivt.
    Noen som har havnet i samme problemstilling? Noen som vet hva neste steg er for å få disse pengene tilbake?..
     
  11. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,709
    Likes mottatt:
    6,246
    Bonuspoeng:
    183
    Ringte CT-Telefonen og prøvde å booke Business til Mexico eller Sri Lanka, og det var ingen ledig i BIZ den måneden oktober, så nå sitter jeg på knappene om jeg skal si opp Amex kortet mitt, for jeg ser ikke vitsen med å ha det kortet lengre :(
     
  12. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    19,290
    Likes mottatt:
    75,549
    Bonuspoeng:
    293
    Du beholder jo CT selv om du sier opp kortet, så da er vel bare å si opp?
     
  13. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,709
    Likes mottatt:
    6,246
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, gjør det til uka når jeg har fått de 20.000 Statuspoengene
     
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    19,290
    Likes mottatt:
    75,549
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, de må man få med seg først!
     
  15. ccurrahee

    ccurrahee Ikke helt statusløs da……

    Innlegg:
    10,644
    Likes mottatt:
    38,770
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du har brukt et Amex kort så vil pengene komme tilbake til Amex sin konto knyttet opp til det kortet som ikke er aktivt. Du vil så få et brev/kontoutskrift etter en stund. Da kan du ringe inn og flytte pengene tilbake til din bankonto. Mener at SEB med SASMc har hjulpet meg på samme måte.
     
    pongi13 liker dette
  16. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,468
    Likes mottatt:
    3,420
    Bonuspoeng:
    113
    Husk å slutte med Eurobonus i samme slenge som du har sagt 10-15 ganger :)
     
    Kalsnes, Eddie47, Jonkebassen and 2 others like this.
  17. pongi13

    pongi13 Nytt Medlem

    Innlegg:
    39
    Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for svar. Jeg for smøre meg med litt tålmodighet og vil holde dere oppdatert her.
     
  18. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,626
    Likes mottatt:
    5,880
    Bonuspoeng:
    183
    På mine to siste avbestillinger av Sas star alliance bonusbilletter har ikke service fee på 450,- blitt refundert. Er dette noe nytt sas har begynt med?
     
  19. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    7,094
    Likes mottatt:
    22,812
    Bonuspoeng:
    293
    Slik har det vært de siste 2(?) årene ..
     
  20. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,626
    Likes mottatt:
    5,880
    Bonuspoeng:
    183
    Hmm… javel? Så lenge det ikke har vært mulig å få bestilt star alliance på nett, har jeg fått service fee refundert ved avbestilling.
     

Del denne siden