SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

  1. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,366
    Likes mottatt:
    5,318
    Bonuspoeng:
    183
    Hmm… javel? Så lenge det ikke har vært mulig å få bestilt star alliance på nett, har jeg fått service fee refundert ved avbestilling.
     
  2. ccurrahee

    ccurrahee Jobb jobb jobb

    Innlegg:
    10,316
    Likes mottatt:
    37,027
    Bonuspoeng:
    293
    Da sender du en forespørsel om det. Har fått diverse gebyrer tilbake selv pga Corona/ manglende online funksjonalitet. Men det er vel ikke noe automatikk i det. Men en ganske naturlig tjeneste for de som ber om det? Status mailen i Danmark er kanskje et passende sted?
     
  3. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,366
    Likes mottatt:
    5,318
    Bonuspoeng:
    183
    Takk! Hører med gullmailen. Tidligere har service fee blitt automatisk refundert, men har kanskje bare vært heldig.
     
  4. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,299
    Likes mottatt:
    7,678
    Bonuspoeng:
    293
    Det er kun telefonbestillingsgebyr på 375 kroner som de dropper fordi star alliance bookingsiden til SAS er midlertidig utilgjengelig. Gebyret på 450 kroner er noe annet, og var ikke refunderbart selv da man bestilte på nett den gangen det gikk. Dette gebyret refunderes kun hvis SAS eller partner avbestiller billetten, eller med enkelte unntak pga Covid (for eksempel at det frarådes å reise til landet).
     
  5. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,366
    Likes mottatt:
    5,318
    Bonuspoeng:
    183
    Jøss, jeg har fått service fee refundert selv om jeg har avbestilt reisen selv. Men da er det sikkert bare en glipp.
     
  6. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,942
    Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Går for denne løsningen selv, fikk nettopp mail fra SAS om at en av flightene er kansellert.

    Hva er deres erfaring med når CT dukker opp ved automatisk refund online (knapp tilgjengelig i mail) vs telefonkansellering? Kan agenten kjøre refund direkte, eller må den sendes til en annen avdeling?
     
  7. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    3,163
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Pleier be om bookingreferanse når jeg er på telefon, og sjekker stavemåte, reiserute og booking class på manage my booking på SAS sin side før vi avslutter samtalen.
     
  8. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,223
    Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Den var lur.
    Har også fått sendt billett på Epost før den er "ferdigstilt" for og sjekke over navn.
     
    furlong liker dette
  9. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,927
    Likes mottatt:
    874,706
    Bonuspoeng:
    293
    Sørg for at alle reisende har EuroBonus nummer, da kommer riktig navn automatisk, og alle får poeng hvis man betaler for billetten.
     
    Xflipper, indahla and RoadKing like this.
  10. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    527
    Likes mottatt:
    987
    Bonuspoeng:
    93
    Hei! Det er avgang fra IST-DPS som er kansellert på en fredag :/
     
  11. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    2,007
    Likes mottatt:
    2,365
    Bonuspoeng:
    113
    Det opplevde jeg som standard når det var Tallinn som tok CT, men etter at Sveg overtok har dette blitt borte..
     
    RoadKing liker dette
  12. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,723
    Likes mottatt:
    64,196
    Bonuspoeng:
    293
    Det var standard før ja. Nå er det litt hipp som happ om det blir gjort uten at du spør om det. Siste booking jeg gjorde, da sendte han over for at jeg skulle sjekke at navn og rute ble riktig. Men de to før det måtte jeg spørre selv.

    Det skal sies at han siste ville ha absolutt alle navn med på billetten, ikke bare første og siste, som de ofte sier at holder. Da er det mange muligheter for feilstavinger når jeg og min kone skal på tur. :rolleyes:
     
  13. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

    Innlegg:
    5,701
    Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Mulig jeg bare er treg (og dum?), men kan de ikke bare hente korrekt navn og stavemåte fra EB-nummer da?
     
    tobeornot999 and Eddie47 like this.
  14. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,109
    Likes mottatt:
    3,438
    Bonuspoeng:
    113
    Det er fult mulig, men avhengig av agent.
    Noen agenter hevder de ikke kan søke opp medreisende ut ifra EB nummer. Mens andre agenter finner full profil med å bare oppgi registrert epost adresse til medreisende.
     
  15. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,723
    Likes mottatt:
    64,196
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har også veldig blandet erfaring med dette. Enkelte ser mine "medreisende" som jeg har lagret i profilen min, andre ikke. Jeg vet ikke hva de gjør annerledes.
    Noen finner også kredittkort lagret, mens andre må få det opplest på telefonen.
     
  16. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,213
    Likes mottatt:
    33,734
    Bonuspoeng:
    293
    https://no.m.wikipedia.org/wiki/Bokstaveringsalfabet
     
    tobeornot999, indahla, Jorge and 2 others like this.
  17. Pepeu

    Pepeu Aktivt Medlem

    Innlegg:
    477
    Likes mottatt:
    1,002
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg skrev kun navn og fødselsdato til gullmailen, fikk svar tilbake fra Janni om jeg kunne kontrollsjekke navn i pass pga det som var registrert i Eurobonus ikke stemte overens med det jeg hadde skrevet i mailen på den ene personen. Så de som har kontroll finner ut av det.

    Kan forøvrig ikke få skrytt nok av henne, hun ordner opp. Var 1 av 2 som ikke kunne fly på en utgått CT. Tenkte bare å gi beskjed sånn at det ikke ble noe kluss for den som reiste, men hadde ikke forventet å få noe tilbake utenom skatter og avgifter. Hun fjernet personen og tilbakeførte halve poengsummen manuelt i tillegg. Nylig fikset hun opp i en reise, selv om det gikk over fristen for når CT gikk ut. Så tydelig at de (hvertfall noen) har mulighet til å fikse det meste, hvis de vil.
     
  18. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,723
    Likes mottatt:
    64,196
    Bonuspoeng:
    293
    Blaa and RoadKing like this.
  19. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,109
    Likes mottatt:
    3,438
    Bonuspoeng:
    113
    Janni er god å ha.
    Jeg hadde min første kontakt med janni i dagene etter Vibeke forsvant, hun virket ny i gamet men veldig service innstilt.
    Hun ordnet opp i min tur til Bali med eva air i oktober, denne blir uansett kansellert da vi ikke slipper inn i Indonesia på dette tidspunktet.
     
  20. SuperVC10

    SuperVC10 Medlem

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    242
    Bonuspoeng:
    43
    Fant du ut av dette? Jeg lurer selv.
     

Del denne siden