SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,678
    Bonuspoeng:
    293
    Det er en mulighet at du får gyldighet til 31. oktober hvis du kansellerer etter 1. september, men før fristen den 7.

milehigh liker dette
  2. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Får du tilsendt en bekreftelse på mail med ny midlertidig CT og utløpsdato? Går det automatisk? Er ikke Gull/Diamant hos SAS lengre, så kan ikke maile dem.

3. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,678
    Bonuspoeng:
    293
    Den eneste erfaringen jeg har er kansellering via gullmail. Da kom det ikke noen bekreftelse annet enn svaret fra agenten skrev på mailen min. Det kan være anderledes hvis du kansellerer fra mine bestillinger eller ved å ringe inn til kundeservice, men jeg gjetter på at det ikke er det. Du kan forøvrig sjekke om Companion Ticket er blitt tilgjengelig og hvilken utløpsdato den har fått ved å starte en bonusbestilling på sas.no til du kommer til steget der du kan velge companion ticket. Der står dato på de du har tilgjengelig.

Insomnia4u and RoadKing like this.
  4. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,593
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk også kansellert returen med TK fra TPE på en utgått CT(eller faktisk 2 CT, fire reisende) . Gullmailen fikset samme rute dagen etterpå.

Tror kanskje ikke det er så stilig med nyttårstur til Asia, menmen. Siden jeg ikke ble booket automatisk om til annen rute, så vurderte jeg å bare la det ligge til seinere i høst slik at jeg kunne booket høstferien 22, men vet ikke hvordan det funker. Noen som har hatt kansellerte bookinger liggende over tid?

K

5. wf789

wf789 Medlem

Likes mottatt:
    77
    Bonuspoeng:
    18
    Septemberturen til LA ble kansellert, og CT-en var "borte" så ingen 30-dagers der.
    Får sjekke om gullmailen kan bistå.

6. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,678
    Bonuspoeng:
    293
    Noen ganger kansellerer *A-partner flyvninger uten at SAS plukker dette opp og utsteder nye billetter. Da går det greit å ha disse liggende helt til SAS sender deg en mail om schedule change og "If we haven't heard from you within 15 days, we will understand that you've accepted the new trip and this will constitute our new agreement with you.".

democomputer liker dette
  7. mrhaakon

mrhaakon Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,485
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har en booking Køben - Boston 21/10, som er en torsdag. Ser at det er satt opp 3 ukentlige flyvninger ons, fre og søndag fra 1/9, og har fått bekreftet dette fra SAS.

Er booket med en utgått CT. Vil dette bety at jeg vil komme til å få tilbake denne når de faktisk kansellerer bookingen min den 21/10 eller endrer den til annen dato?

8. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,193
    Bonuspoeng:
    293
    De gjør nok det, på en CT. Men jeg hadde ingen CT liggende, så da ble det Fly Premium i stedet. Planen er å krysse av flest mulig flyplasser på vei fra LA til DC. :)

rookietrader liker dette
  9. Nurse82

Nurse82 EBD, Hilton diamond

Likes mottatt:
    987
    Bonuspoeng:
    93
    I dag fikk jeg mail om at den ene flyvningen i en CT-tur til Bali i februar var kansellert (IST-DPS). Hvilke rettigheter har jeg nå? Jeg ønsker egentlig å booke om turen til en annen avgang enten samme dag eller dagen etter. Må det være ledige bonusbilletter, eller har jeg krav på at SAS finner tilsvarende billetter til meg uavhengig om det er ledige bonusbilletter? Det kan se ut som om alle avganger fra IST-DPS er kansellert de dagene rundt min avreise, så det er vel bare til å vente på at hjemturen også blir avlyst. Jeg har betalt gammel poengpris for denne reisen, og jeg regner med at det ikke blir noen økning i antall poeng på grunn av dette?
    Jeg regner ikke med at dette er mulig, men: Kan jeg evt. be om å flytte hele reisen en måned frem i tid?

10. larslarslars

larslarslars Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    102
    Bonuspoeng:
    43
    Spørsmål:

hvis man bestille for 2 (2-4-1 amex CT) kan man da senere 'fjerne' 1 av de reisende og få refundert halv poengsummen? dersom det viser seg at vedkommende ikke kan reise.

eller må man avbestille hele bestillingen og legge inn en ny bestilling?

Xflipper liker dette
  11. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Må være ledige bonusbilletter. Hvis ikke det er ledig har du rett til å endre hele reisen til en annen dato. Endring=samme poengpris. Om de kansellerer hele reisen og lager en ny=ny poengpris. Husk å avklare det med agenten FØR de gjør noe :) Er jo litt ymse hva som skjer på SAS kundeservice for tiden.

12. Nurse82

Nurse82 EBD, Hilton diamond

Likes mottatt:
    987
    Bonuspoeng:
    93
    Takk! Mener du da rett til å flytte reisen til en ny dato med ledige billetter med poeng?

13. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,907
    Bonuspoeng:
    293
    Dummy spørsmål:
    Hvordan kan jeg se hvor mange ledige CT'er jeg har?
    Mener jeg har to men viser kun en når jeg forsøker å booke billetter på sas.no ..

14. holmen

Likes mottatt:
    64,193
    Bonuspoeng:
    293
    Dette har vært svart på en del ganger nå..

Det er kun en fra hvert kort som vises på SAS.no, så hvis du har flere (eller lurer på det), så må du ringe inn.

indahla liker dette
  15. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,907
    Bonuspoeng:
    293
    Et godt spørsmål kan ikke stilles for ofte ;)

16. holmen

Likes mottatt:
    64,193
    Bonuspoeng:
    293
    Da venter jeg på det gode spørsmålet.. ;)

veeegard, animals, Darkcho and 4 others like this.
  17. ewaul

ewaul Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Vet du hvor lang tid det pleier å ta før CT er tilgjengelig igjen. 'Valgt apply for refund for 4 dager siden poeng kom tilbake med det samme, men ikke CT.

18. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,360
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen erfaring fra CT, men kan gjøre det med vanlige bonusbilletter så antar det går.

19. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,627
    Bonuspoeng:
    183
    Du må trolig kontakte kundeservice for å få tilbakeført utløpt CT.

20. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ringte inn i går fordi to av fire legs var kansellert på en CT-reise (utgått CT). Agenten kansellerte hele reisen, og sa det ville ta noen dager før CT igjen ble tilgjengelig med forlengelse ut september.

Likevel fikk jeg brukt den til en ny reise i dag. Dagens agent så at kanselleringen var ok, og utstedte billetter uten å trekke poeng. Han sa han ville trekke poengene når CT dukket opp igjen. Superfornøyd med god service som reddet vinterferien neste år.

Jeg ville ringt inn for å være sikker. Ikke gitt at det går automatikk i dette nå om dagen. Tidligere har jeg avbestilt flere CT-reiser, hvor CT-er ble tilgjengelig igjen med en gang. Men de var jo ikke utgått i utgangspunktet.

Last edited: 25. aug 2021
    holmen and Insomnia4u like this.

Del denne siden