Jeg har gjort dette før, de kan splitte bookingen og avbestille ene billetten, og du får da tilbake poengene + skatter og avgifter for denne personen
Svarer meg selv her Trykket automatisk refund/cancellation. Fikk dokumentene inkl service fee 4 timer senere. Så får vi se om utgått CT dukker opp igjen eller om jeg må ringe inn og få dem til å gjøre det manuelt. Erfaringer her?
Jeg fikk ct’n tilbake uten videre. Men kansellerte via diamant mailen. Andre forteller de ikke fikk den tilbake uten å ringe inn.
Måtte ringe inn. Agenten så at det hadde blitt gjort en feil, og sendte en melding til refund-avdelingen. Ser ut til at det må tas manuelt med utgåtte CT-vouchers. Skulle visst dukke opp igjen i løpet av dagen eller morgendagen. Edit: Dukket opp nå, med gyldighet ut oktober.
Hei, finner ikke svar. Jeg har to CT, Nr.1 2020, Nr.2 2021 Booking 1: i februar 2022 med Nr.1 Booking 2: i desember 2021 med Nr.2 Spørsmål: + er CT knyttet til spesifikt booking, eller blir automatisk brukt den med kortere gyldighet? + finnes en måte og bytte CT, på booking, uten stornere, eventuell med hjelp av gull mailen? takk
Forhørte meg om akkurat dette her om dagen, så lenge begge CT var knyttet opp mot hver sin booking ville det gå greit å bytte om på disse. I mitt tilfelle så var gyldigheten 2021 & 2022, usikker på hvordan dette blir for deg med en utgått CT fra 2020.
Takk, beklager om jeg var uklart, CT er opptjent i 2020, 2021 Prøvde agent roulette på CT telefon, svaret var rød og svart
Jeg har sett flere poster hvor dette har blitt gjort, men det var da Tallin hadde kundeservice. Om du har tilgang til gull/diamant-mailen kan sannsynligvis de fikse det.
CT kan byttes om men en CT må være opptjent før bookingen den skal flyttes til ble gjort. Så hvis bookingen f.eks. gjøres i april og du opptjener en CT i mai samme år kan du ikke benyttes denne CTen på den bookingen.
Jeg er ny EBG og har aldri brukt gull mailen, hva er responstid i tilfelle de haster? Gå det flere ganger, bytte CT på booking? Kan jeg spekulere på en langhelg i år og i tilfelle de blir ikke noe, reversere hele?
Ingen erfaring med gull-mailen, dessverre. Du kan alltid kansellere en booking med CT og få denne + poeng tilbake (så fremt ikke poeng eller CT er utgått). Når det gjelder skatter og avgifter skal du også få disse tilbake, men SAS sitt "gebyr" for booking av reise med CT på 450,- pr. pers. varierer litt om du får tilbake eller ikke. Iflg. SAS er dette ikke refundertbart 24 timer etter bestilling, men flere har opplevd å få det tilbake likevel. Blir en av flightene dine kansellert skal du få alt tilbake.
Gullmailen har fra en liten time til en dag eller to responstid. Svarer på dagtid på hverdager. Min erfaring er generelt god, uten at de kan hjelpe med alt. Typisk blir åpne saker som krever flere eposter besvart fort.
Kanskje ikke akkurat det du spør om, men man må passe på at de bruker CT med kortest dato om man har flere. Opplevde tidligere i år at selv om jeg hadde en CT med utløp 31. mars, så var det den 31. desember som ble brukt. Heldigvis sjekket jeg med en dummybooking for å sjekke datoen på gjenværende CT. Da var fremdeles 31. mars tilgjengelig. Ringte inn til SAS. Et øyeblikk sa agenten, og 10 sekunder senere "Ok, da er det i orden". CT med korrekt dato (31. desember) var umiddelbart synlig på sas.no.
Hei Hvor mange poeng trengs det for å fly Canada Oslo en vei? Jeg ser at tur retur er 130000. Da må jo en vei være 65000. Med CT blir det da 32500?
60% av 130000 blir 78000. Betyr det da at hvis jeg bruker CT koster det med 78000/2? Altså 39000poeng?
Hva er bagasjereglene når man reiser i biz+eco / eco+biz til USA? Kan jeg ta med 2 bagger kostnadsfritt eller må jeg betale for 1 bag på det ene strekket med eco?
De fleste selskaper følger regelen "most significant carrier" det gjelder bagasje, dvs at det er strekket over atlanteren som bestemmer hvor mye bagasje du får med deg. I USA er det derimot mer vanlig at første leg bestemmer, men for Star Alliance sin del ihvertfall så er det avtaler for dette så det er det lange strekket i business som bestemmer.