SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. Flyvefisken

Flyvefisken Medlem

Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    33
    Kan følge opp med et datapunkt: jeg traff på en veldig enkel og grei agent, som så at det var en veldig liten endring, men likefullt en endring (og jeg ringte innen 15 dager fra e-posten). Han returnerte både poeng og utgått CT. Og det hele tok ca. 7 minutter fra jeg ringte.

JHoNNeY, RoadKing, Emma and 1 other person like this.
  2. Nurse82

Nurse82 EBD, Hilton diamond

Likes mottatt:
    987
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg lurer på en ting; om man reiser med SAS business til USA, og så reiser med Star Alliance hjem igjen. Hvordan blir poengene beregnet da? Ren Star Alliance pris eller en kombinasjon av SAS/Star Alliance pris?

3. 1884derby

1884derby Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    832
    Bonuspoeng:
    93
    Ren Star Alliance pris

Nurse82 liker dette
  4. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,094
    Bonuspoeng:
    183
    Gjorde en dummybooking til IAD, 70.000 i eco med SAS bort og LH hjem

Nurse82 liker dette
  5. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,094
    Bonuspoeng:
    183
    Og oppfølging, 130.000 i biz

Nurse82 liker dette
  6. Nurse82

Nurse82 EBD, Hilton diamond

Likes mottatt:
    987
    Bonuspoeng:
    93
    Tusen takk for at du sjekket! Det burde jeg jo ha tenkt på selv, men kom ikke på at Star Alliance søkemotor er åpnet! Takk :)

7. Techsalsa

Techsalsa Medlem

Likes mottatt:
    41
    Bonuspoeng:
    28
    Har lyst å reise fra Oslo til Cebu i jula (2022) men finner ikke noen billetter når jeg er pålogget sas og skal søke på Star Alliance billietter... Vil reise med business sammen med samboeren min... Når jeg søker på andre søkmotorer så kommer det opp Fly fra Oslo - Køben (via SAS) sen fra Køben til Singapore (Singapore airlines) men de får jeg vel ikke booke via min CT?

Er helt ny på dette i forhold til å booke business CT :-D første gang!

Ser også på andre søkmotorer at det går fra Oslo - Istanbul og derifra går det Turkish airlines men er ikke mange av de :/ Si ifra om dere har noe tips til meg! Takk

8. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    For øyeblikket er ikke Singapore Airlines tilgjengelig i Star Alliance søkemotoren.

9. Techsalsa

Techsalsa Medlem

Likes mottatt:
    41
    Bonuspoeng:
    28
    Kan man ringe inn å booke tror du? :( Takk!

10. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Er faktisk usikker på om det er tilgjengelig i det heletatt.
    Har vært en periode hvor det ikke har vært mulig, men har ikke selv noen erfaring med dette etter pandemiens utbrudd.
    Du må vel nesten prøve selv, om ikke andre har erfaring.

På nett står det følgende:

upload_2022-1-30_13-51-8.png

11. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,140
    Bonuspoeng:
    93
    Nja dette stemmer ikke helt. Det står til og med på *A-søkesiden at skal man fly med SAS får man bedre priser ved direkte søk på SAS.no.

Jeg har hatt en slik kombinert booking før og har da blitt trukket 100/2 + 130/2 altså 115.000 poeng. Mener til og med å huske at jeg fikk brukt FP4rabatten så det ble redusert til 101.000. Men dette var selvfølgelig uten mulighet for å bruke CT. Man kan jo selvfølgelig også booke det som to enveis om man har FP4, spørs om du skal bruke CT eller ikke :D

12. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jo uansett mindre å spare på dette hvis man skal til USA og med FP4 og CT på to enveisbilletter koster det faktisk mer poeng enn *A t/r. Til Tokyo derimot så er det ikke den dummeste kombinasjonen.

joskje liker dette
  13. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,579
    Bonuspoeng:
    183
    Ringte til SAS i går vedr en tur til SIN som hadde blitt kansellert. Hun sa først at hun fant direkte billetter fra CPH til SIN med Singapore Airlines (da var jeg jo allerede i full ekstase) men ble fort bummer da hun ikke fikk booket de. SA er nok helt blokkert enda for EB altså.

Jeanette and Are like this.
  14. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,140
    Bonuspoeng:
    93
    Helt korrekt :) Blir vel 150k totalt vs 165k til Tokyo/Kina med den kombinasjonen

15. Boleole

Boleole Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg fikk booket SIN-MLE-SIN i økonomi for et par uker siden.

Are liker dette
  16. jann787

jann787 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Hei alle sammen, godt nytt år (Lunar). Er litt rusten på det her, var litt aktivt under american airlines tida. Håper allikevel at dette er postet under riktig "avdeling" og derav svar på mitt spm. Har prøvd å booke en tur til Seoul til sommeren. Fikk booket OSL-FRA-ICN. Legget fra FRA-ICN er ok på business for 4 pers. Fra OSL-FRA er det kun øko, men da jeg gjorde et søk på sas *A bonusreiser for OSL-FRA er det bra med business seter (sas plus), ringte deretter inn for å endre strekningen OSL-FRA fra øko til business, men agenten kunne ikke se dette. Er det vanlig? Selv på sas sin nettside er det plass, men agenten kunne allikevel ikke se det? Har det noe å si om strekningen OSL-FRA-ICN er booket av agenten under OSL-ICN, altså ikke leg-vis? råd/tips mottas med stor takk.

17. Fly med oss

Fly med oss Stockholm

Likes mottatt:
    1,546
    Bonuspoeng:
    93
    Det nye er vel at innenfor Europa får du bare fly Plus/Business med SK/LH om du også flyr videre ut i verden i Business med samme flyselskap. Dvs. SK i Plus til FRA i kombinasjon med LH i Business videre til ICN er ikke lov. LH i Business til FRA derimot er innafor om du også flyr med LH til ICN.

Tåpelig regel.

18. jann787

jann787 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    å
    :eek: Whoaaat? Er det en regel? Ikke rart at ingen av de to agentene kunne booke osl-fra business/plus (med sk), siden fra-icn er med lh i business. Ja ja, får vel bare akseptere det da…

19. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,140
    Bonuspoeng:
    93
    Dette er ingen regel per se. For å spesifisere: Om man ringer inn er det svært få agenter som klarer å booke det nevnte scenarioet, men booker man via *A-siden går dette helt smertefritt:)

20. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,847
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel ingen regel nei, men mer at det kan finnes flere billetter OSL-FRA enn OSL-(fra)-ICN, selv om det er samme fly. SAS gjør dette bevisst for at det skal finnes flere tilgjengelige poengbilletter innad i Skandinavia, enn i tilknytning til f.eks langdistanse.

Del denne siden