Det stemmer ikke helt hvert fall. Jeg får opp både SK pluss og LH bizz fra OSL-FRA med LH bizz videre til IAD på via bookingen på sas.no.
Hei! Har for første gang opparbeidet CT via Amex elite kortet mitt. Noen tips hva man bør gjøre med den?
https://insideflyer.no/forums/threads/dine-vellykkede-bookinger-av-ct-eller-vanlig-poengreise.9284/ Dette...... Her har du endel 100 ruteforslag som til dels gir god uttelling ved bruk av CT.
Har nettopp kansellert en reise booket med utgått CT grunnet kansellert leg. Hvor lang tid tok det før dere fikk opp CT hos SAS? En annen ting; har funnet ny reise jeg tenkte å booke, men den første flyvningen med Widerøe kan kun bookes med vanlig poengbooking, og ikke i *A. Er det noe spesielt med Widerøe sine flyvninger (KRS-CPH)?
Widerøe er ikke med i Star Alliance, kun Eurobonus samt avtale med SAS som tillater å booke legs med begge på samme billett.
Kansellerer du på gullmail eller telefon er den vanligvis tilgjengelig umiddelbart. Kansellerte du på nett må du bruke kundeservice sin chat/mail/telefon til å fornye CT for deg, det går ikke automatisk. Har også opplevd at agenten på chat glemte å forlenge utløpstid på CT. Praktisk for meg for da kunne jeg vente til over månedsskiftet med å purre og dermed få en måned ekstra levetid
Kansellerte på CT telefon for å sikre at jeg skulle få CT tilbake. Agenten sjekket om den kom tilbake automatisk eller om hun måtte gjøre noe manuelt. Den skulle komme automatisk. Har bare gått 3 timer, så mulig jeg må være litt mer tålmodig. Derfor jeg lurte på deres erfaringer om hvor fort den kommer tilbake.
Jeg kansellerte i dag, ringte gullnummeret, både poeng og CTx2 kom tilbake mens vi snakket. Hele seansen tok kun 4 minutter inkl. ventetiden, rakk ikke engang å bli lei av ventemusikken...
Fakta er vel at det er litt hit or miss når det gjelder å få C på tilslutningsfly fra annet selskap enn IC-flyvingen. Har selv opplevd både å få C og kun Eco når det er ulike selskaper. Noen ganger har det løst seg med agentruletten, andre ganger ikke..
Jeg kansellerte også en reise i går, men CT kom ikke tilbake med forlenget gyldighet. De ordnet det da jeg ringte og purret.
Hei, har fått re-aktivert en CT-billett som egentlig gikk ut ved nyttår. Den løper nå til 28Feb men jeg er usikker på om jeg klarer å finne en tur innen da. Er det en rute som er ganske trygt bett å bestille for at det så blir kansellert og ikke gjennomført?
Har fått positiv Covid i heimen, og skal på tur med CT om 2 dager. Noen som vet hvordan man går frem for å få tilbake utgått CT? Sender man inn PCR resultat når dette foreligger? Samboer har 2 positive hurtigtester, og PCR test foreligger nok ikke før etter avgangstid.
Kjenner jeg blir litt irritert. Har fortsatt ikke fått CT tilbake. Ringte i går for å høre når den kom. Var uheldig og traff på Dennis som først sa det tok 48 timer. Da jeg spurte om det var noe de kunne gjøre sa han nei, og hevdet da at det kunne ta 2 uker før den kom tilbake. Har funnet ny reise jeg er klar for å booke asap.
Kan ikke sas sparke den inkompetente tullingen? Han kommer jo bare med svada… er jo helt skjult kamera
Bestiller du en tur til Asia med avreise før 31. Mars har du ihvertfall lov til å endre denne selv om CT har utløpt
Endre til andre destinasjoner også? Hvorfor er den lov å endre egentlig? Hva er det jeg ikke har fått med meg?
Ja, du kan endre destinasjon også, men du får mest sannsynlig bare lov til å endre en gang med mindre det fortsetter å være innreiserestriksjoner på destinasjonen du endrer til: https://www.sas.no/hjelp-og-kontakt...-i-rebook-my-sas-or-star-alliance-bonus-trip/
Har fått ekstrem-utslag av dette selv nå. Hadde en fin OSL-ARN-FRA-ICN-FRA-OSL på plus/biz hele veien inkl Asiana underveis i april 22. Litt tullete, og ikke en av mine ideer å stoppe via ARN - men det var nå det som var tilgjenglige. Så kom SAS-mailen om at de nå bare kan få meg til FRA *dagen før* Asiana flyet går (midt på dagen) derfra til ICN. Har ikke tenkt å godta det. Men har heller ikke hast med å endre rundt, siden det kan skje endringer før den tiden uansett - og siden det er plus på SAS både til og fra FRA på connections selv etter endringen.