SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,705
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du ikke reagerer nå så må du kanskje betale gebyr når dagen kommer at du vil gjøre endringen? Uansett er de vel mer fleksible når de kommer med en endring enn noen måneder etter hvor du i prinsippet har godtatt endringen (den som tier samtykker prinsippet)

tobeornot999 and Eddie47 like this.
  2. gardamix

gardamix Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    94
    Bonuspoeng:
    28
  3. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,987
    Bonuspoeng:
    183
    Joda, godt poeng det altså.

Så jeg må nok finne tiden til å sette meg ned med original booking, SAS sin endrings-mail, et par-tre flight search engines, og en stor kopp kaffe for ventetiden på CT-linjen når jeg har funnet en flight som passer bedre enn den litt rotete tilslutningen ned til FRA :)

RoadKing liker dette
  4. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,024
    Bonuspoeng:
    293
    5 min ventetid på begge telefonen i formiddag:)

tobeornot999 liker dette
  5. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,987
    Bonuspoeng:
    183
    Supert! Det var oppløftende nytt!

Jeg prøver meg antagelig på en LH business tilslutning OSL-FRA, men så spørs det om SAS/LH vil dele ut den da, når flight videre på long-haul ikke går med LH.

6. mariusberg89

mariusberg89 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
    Prøver å booke online på nettsiden til SAS men nå dukker det bare opp økonomi uansett hva jeg søker på. Bare hos meg det er noe rart?

7. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp.
    Fant business på første forsøk..
    Men at det er begrenset med C på en del strekninger/selskap er ingen hemmelighet dessverre...

tobeornot999 liker dette
  8. JHoNNeY

JHoNNeY Medlem

Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    8
    Takk for innspill. Ringte du Sas eller Companion telefonen?

9. Bonusolsen

Bonusolsen Medlem

Likes mottatt:
    693
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har vært off mens det har vært corona, så har glemt regler og opplegg.

1) jeg leser at noen får reaktivert en CT som gikk ut ved årsskifte, hvordan gjøres det? Vanlig telefon til SAS?
    2) er det mulig å endre tidspunkt på bonusreise booket med CT der CT er utgått? Vi vil til Bali neste år i februar-mars, kan vi da bestille en tur retur innenfor dagens 330 dagers regel også endre datoene senere?

10. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har en CT som gikl ut 2021. Jeg har booket en reise med denne i Mars 2022 til Asia for 2 personer. Jeg ønsker nå å bytte denne til en annen reise for 1 person. Det skal ikke være noe problem å endre fra 2 til 1 person? Eller er jeg låst til 2 stykker slik at jeg da heller må kansellere den opprinnelige bookingen og bestille ny for 1 person?

11. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Du får kun reaktivert CT hvis den var en del av en bestilling som ble kansellert av SAS eller partner. Den får da levetid ut måneden pluss en måned til. Du får altså ikke fornyet en ubrukt en som gikk ut ved nyttår.

Fri endring av bookinger med utgått CT gjelder kun reiser til Asia med avreisedato før 31.03.2022. Du kan også endre reiser til alle land med innreiserestriksjoner, men antar at bookingen da må ha avreise før datoen landet sier at restriksjonene skal ta slutt. Usikker på hva som skjer dersom restriksjonene gjelder "inntil videre". Uansett kan det bli problem å få endret en reise som skal gjennomføres i 2023 uten at CT går tapt.

tobeornot999 and Bonusolsen like this.
  12. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    874,505
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis reisen til Asia er før 31.03.2022 får du poengene og CTen tilbake og du kan bruke CTen og poengene hvordan du vil innen en mnd.

TravelManBiz liker dette
  13. Bonusolsen

Bonusolsen Medlem

Likes mottatt:
    693
    Bonuspoeng:
    93
    @Jorge jaja, det var jo det jeg trodde, men takk for svar!

Nytt spørsmål om opptjening av CT. Jeg har i dag en konto hos Coinbase der jeg handler litt krypto, dersom jeg handler via paypal og Amex. Vil dette være en overføring som ikke gjelder mot omsetningskravet? Det er isåfall fristende å handle en del Bitcoin, siden kursen er relativt lav.

14. geirek

geirek Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    496
    Bonuspoeng:
    63
    Har nå fått en endring på en ct booking i April. Var det riktig en kunne avbestille og få returnert ct og poeng med ct gyldighet inneværende plus en mnd? (utgått ct 2021).

15. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,024
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis reisen går til riktig destinasjon så ja.

16. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Da var det min tur å møte på Dennis etter 20 min i tlf.kø. Ca 5 sek etter jeg gav datoer sa han nei det finnes ikke Business-billetter med Thai. Da jeg listet opp ANA, Swiss, Austrian, EVA sa han også med én gang at de har ingenting uten å sjekke.

Fascinerende hvor ubrukelig han er, i tillegg til å gi blanke i å søke opp noe som helst.

17. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan blir poengprisen tur retur LAX fra Oslo når turen bort er med Sas og returen er med Star Alliance partner?

18. maarstad

maarstad Medlem

Likes mottatt:
    244
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har også hatt en tøff morgen med både Jon og Mikael på CT-telefonen.

Har en reise til BKK i April via HKG på utgått CT som jeg forsøker å endre under påskudd av at HKG har stengt for transit. Utrolig nok er det det minste problemet.

Har funnet to seter på FRA-BKK på ny dato og spør om de kan booke dem. Jon forteller meg at det kan han ikke, for det er ingen ledige business-seter på det flyet. Grunnen til at jeg finner dem er visstnok at Thai bare glemmer å oppdatere tilgjengeligheten sin. Jeg spør flere ganger om han er sikker, og han sier at ja, det er ikke snakk om at du får booket dem på sas.no. Jeg kommer til å få en feilmelding når jeg skal betale.

4 tastetrykk senere sitter jeg med bookingbekreftelsen i innboksen min og stakkars Jon har et forklaringsproblem. Ikke det at han kan forklare seg, så jeg legger på og prøver en ny agent.

Mikael er heldigvis svært villig til å hjelpe, men han klarer ikke å legge til noen andre router på den nye billetten min, og når vi avbestiller den for å frigjøre setene igjen får ham dem opp i systemet sitt, men de er visstnok umulig å booke. Hans beste forslag etter flere iherdige forsøk er å prøve igjen en annen dag.

Så etter en time i telefonen er jeg altså tilbake til start.

Utrolig at dette selskapet i det hele tatt går rundt.

Last edited: 07. febr 2022
  19. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    874,505
    Bonuspoeng:
    293
    130 000 poeng

Jeanette and Darkcho like this.
  20. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Takk @Eddie47 , de gamle vet best som vanlig :)

Eddie47 liker dette

Del denne siden