SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    980
    Bonuspoeng:
    93
    Turkish har også en god del ledige seter i business fra IST til de fleste store byene i USA, både JFK/EWR, ORD, MIA og IAD.

Neguah liker dette
  2. Nurse82

Nurse82 EBD, Hilton diamond

Likes mottatt:
    987
    Bonuspoeng:
    93
    Tenkte akkurat det samme som Cothom... ring inn til kundeservice, gjerne flere ganger til du finner en som vet hva han/hun holder på med, og be dem ordne opp. Dette fikser de på et blunk med vanlige billetter, skal ikke være så annerledes med bonusbilletter. Såfremt ikke hele bookingen er kansellert, og du har fått ny CT da, da er du jo på scratch igjen...

cothom and Neguah like this.
  3. Neguah

Neguah Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    127
    Bonuspoeng:
    43
    De kansellerte Oslo - Zurich, og satte den til dagen før (noe som betyr overnatting i Zurich før tur fra Zurich til Miami). Deretter kansellerte de Istanbul - Oslo (på returen), og plasserte den dagen før. Men dagen før er vi jo fortsatt i Miami. Jeg snakket lenge med kundeservice, men vi fant ingen mulige løsninger til Miami i tidsrommet vi skal reise. Det eneste de kunne tilby oss var økonomi.

4. Neguah

Neguah Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    127
    Bonuspoeng:
    43
    Veldig, veldig bra!! :D Tusen takk som tar deg tiden til å gi råd!

Har jeg forstått det riktig at jeg kan finne business fra Frankfurt til Houston. Og så ringer jeg inn og får kundeservice til å gi meg økonomi Oslo - Frankfurt + Houston - Miami, på samme CT-billett?

5. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Det stemmer, men siden det blir så mange endringer på denne billetten kan du jo like greit ringe inn og prøve å få booket hele reisen med en gang. Det er jo for eksempel ikke noen retur fra IAH, så da må du reise fra ORD eller lignende. Og det er liten sannsynlighet for at billettene til IAH forsvinner da det er 9 seter tilgjengelig.

Hvis agenten nekter å søke leg for leg så kan du henvise til at du hadde en flyvning som har blitt kansellert og om de er villige til å hjelpe på grunn av dette, men det virker som det er endel agenter som ikke har kunnskapen til å søke leg for leg også. Isåfall må du legge på og ringe inn på nytt.

Er det ingen billetter med morgenflyet til FRA eller dere synes 6-tida blir for tidlig avreise så kan dere ta kveldsflyet kvelden før. Det er også god sannsynlighet for at dere får reist i business her. Hvis det ikke finnes billetter IAH-MIA kan du sjekke andre flyplasser i Florida. Tampa TPA, Fort Lauderdale FLL, Orlando MCO.

Neguah liker dette
  6. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    I utgangspunktet skal flyselskapene ordne opp her, men hvis det ikke er SAS som flyr den avgangen som ble kansellert så er det Swiss eller Turkish som skal ordne opp. SAS kundeservice vil dermed henvise til disse, men klarer du få kontaktet dem så nekter de mest sannsynlig å røre en billett utstedt av SAS. Du kommer altså ingen vei. Er det SAS som har kansellert så ordner de opp hvis du treffer den rette agenten, men har du akseptert en kansellering og fått poeng og CT tilbake så er det uansett for sent.

Neguah liker dette
  7. jtmath

jtmath Senior Medlem

Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Vi har booket en tur til Kuala lumpur 29 Okt med hjemreise 12 november.Og måtte da fly med TK :)( jeg er jo big SQ fan. Er det noen andre flotte forslag her som gjør at vi kan få en bedre flyopplevelse(Service). Min CT gikk ut Des-21. kan vel forandres frem til 31 mars? Kom med forslag og om dere vet det er ledig da :)

8. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Det er kun reiser med utreise før 31. Mars som kan endres. Mulig du får endret reisen med grunnlag i at Malaysia har innreiserestriksjoner, men muligens ikke hvis disse har en sluttdato før 29. Oktober. Og muligens ikke siden du kun ønsker å endre reiserute og ikke reisedatoer.

9. Neguah

Neguah Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    127
    Bonuspoeng:
    43
    Hvor mange dager kan det være mellom leggene? Mest sannsynlig vil jo reisen se slik ut: Oslo - Frankfurt - Houston - Miami - Chicago/New York - Oslo.
    Vil det være mulig å være 2 netter i Houston og 3 i Miami? Hvis hjemreisen er Miami - Chicago - Oslo, så må i så fall vi ha 2 dager overlay i Houston på turen til Miami.
    Det jeg spør om er vel egentlig hvor mange timer overlay som er maks på en CT.

Jaggu ikke lett å finne utreise fra Miami. Finner Miami - Panama - New York. Men det forkorter tiden i Miami. Kan se ut som vi må finne oss et annet sted enn Miami...

10. Neguah

Neguah Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    127
    Bonuspoeng:
    43
    Kan se ut som det er TAP som har kansellert Lisboa - Oslo. Det er i hvert fall TAP vi skulle fly med. Jeg har ikke akseptert kanselleringen eller fått CT og poeng tilbake, men har blitt tilbudt det et par ganger.

11. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Maks er 24 timer på stopp underveis og så lenge du vil på reisemålet

Neguah liker dette
  12. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Da har du i utgangspunktet rett på ombooking etter EC261-regelverket. Det er TAP sitt ansvar å skaffe nye seter for deg, men de kan ikke utstede nye billetter siden det er SAS som "solgte" deg billetten i utgangspunktet. Dette gjør det mer komplisert å få ordnet en ombooking siden begge to mest sannsynlig kommer til å peke på den andre.

13. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Prøv Tampa. Jeg har ikke vært der selv, men flere på forumet har anbefalt byen. Ellers er det jo New Orleans for en helt annen type stemning.

Neguah liker dette
  14. furlong

furlong A3-G, GHA Titanium, Strawberry Platinum

Likes mottatt:
    911
    Bonuspoeng:
    93
    I utgangspunktet er det ikke noe problem for TP og utstede en ny billett på sitt eget dokument, men du har rett i at de kommer til å peke på hverandre. Det burde ikke skje, da regelverket er ganske klart i hvem som skal stå igjen med den økonomiske byrden. I takt med dårligere vilkår, så forsvinner også kompetansen. Dessverre.

Insomnia4u and Neguah like this.
  15. Neguah

Neguah Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    127
    Bonuspoeng:
    43
    I følge SAS (da jeg ringte her om dagen) var flyet kansellert, og det går ingen fly på den opprinnelige avgangen. Jeg finner ingen fly (Lisboa - Oslo 21. mars) på awardfares, men finner for så vidt heller ikke flyet de har satt meg på (20. mars, 1250-1755).

Har en mulig åpning. Men da må jeg flytte ferien. Oslo - København - Los Angeles. San Francisco - Frankfurt - Oslo. Må ha rutefly eller leie bil én vei for å komme oss mellom. Har funnet leg for leg, så her bør SAS være behjelpelig.

Eddie47 liker dette
  16. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    874,505
    Bonuspoeng:
    293
    Du må jo selvsagt leie bil i Los Angeles og kjøre Hgw 1
    https://insideflyer.no/forums/threads/to-voksne-herrer-på-roadtrip-i-california.11713/

Jeanette and 1884derby like this.
  17. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har lest gjennom tidligere tråder og har sett at det har vært mulig å endre en utgått CT bestilling. Men jeg ville bare høre om det er noen som har noen nylige erfaringer. Min CT gikk ut i 2021, jeg bestilte da en tur til Asia i Mars 2022. I januar 2022 ringe jeg inn og kansellerte og booket en ny tur til Asia i Februar 2022 med utgått CT.
    Jeg ønsker nå å endre denne ved at jeg på hjemreisen flyr FRA-LHR-OSL istedenfor FRA-MUC-OSL. Burde dette være ok? Jeg må ikke kansellere hele reisen og bestille på nytt for å få til dette? Og det skal ikke bli noe gebyr på 150?

18. Hanen

Hanen Medlem

Likes mottatt:
    119
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg hadde uflaks og traff på Dennis. Hadde funnet en fin tur i bussines MIA-IST-FRA på SAS sine Star alliance sider og skulle spørre om han kunne legge til en eco flight til OSL som jeg så var ledig.
    Han sa tyverr før jeg kunne forklare saken og påsto at TK flighter ikke var mulig å bestille så det kunne jeg bare glemme.
    Gikk så inn og bestilte turen selv uten problemer, får ringe en annen gang for å få lagt til FRA-OSL.
    Får jeg Dennis på tråden legger jeg bare på og prøver igjen. Helt fantastisk ubrukelig. Svarte på spørsmålene etterpå og gav ingen god score.

Insomnia4u and Maggie like this.
  19. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,589
    Bonuspoeng:
    183
    Haha.. Dennis er helt ubrukelig. Måtte rebooke en tur til høsten, hvor jeg fant nye ledige billetter på SAS.no sitt *A søk.

Ringe inn og møtte Dennis, jeg oppga ruten jeg hadde funnet, det tok typ 2-3 sekunder før han svarte at han ikke fant disse, tror ærlig talt han ikke søkte de opp en gang.. Da var det bare legge på og prøve igjen.

Kom til Patrick etterpå, han ordnet den nye ruta på 5 minutter.

Hanen and Maggie like this.
  20. Finnks

Finnks Banushare

Likes mottatt:
    1,052
    Bonuspoeng:
    93
    Vi er flere som har hatt samme opplevelse og truffet Dennis som tyvärr aldri finner noe og Patrick som jajamensann, det her fixar vi. Helt phøchings utrolig at det skal være så forskjell på folk og at drømmeturens skjebne avhenger av hvem vi treffer på telefonen i stedet for faktisk awardtilgjengelighet.

Del denne siden