SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

  1. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,295
    Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Det er forskjell på om man kansellerer alle flightene og legger til nye på samme bookingreferanase og at man refunderer hele bestillingen. Og det er ikke et kanselleringsgebyr, det er et bestillingsgebyr som tilfeldigvis ikke er refunderbart med mindre SAS endrer på reisen eller kansellerer for deg :) Men akkurat den er jo flisespikkeri :D
     
    Jeanette liker dette
  2. magnusnh

    magnusnh Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg bestilte rett før nyttår OSL-PUJ i mars 2022 med en CT som hadde utløpsdato 31.12.21. Jeg ser nå at jeg helst skulle endret returen til en annen dato. Da jeg ringte inn i dag fikk jeg beskjed om at det ikke var mulig å gjøre endringer på returdato da CT'en var utløpt, da måtte jeg evt. benytte ny CT.

    Stemmer dette, eller har jeg møtt på feil dame i telefonen?
     
  3. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,295
    Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Hun har nok rett. Det er kun reiser til Asia som fritt kan endres hvis utreise er før 31. Mars. Dersom Den Dominikanske Republikk har innreiserestriksjoner får du allikevel kansellert/endret, men antar at det ikke er tilfellet for din del siden du kun ønsker å endre returen.
     
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,358
    Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Synes det er litt dårlig stil at de har lagt til denne søk refusjon og ikke har en "avbestill" knapp i alle fall på de reiser som er fult fleksible.
    Jeg har ikke testet før, men vet jo ikke hvor lang tid en slik "søknad" tar. Er litt nedtur om det tar flere uker og så har reisen passert og det blir masse bråk..

    Noen erfaring med dette ellers forøvrig?
     
  5. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,382
    Likes mottatt:
    6,612
    Bonuspoeng:
    183
    Knappen fungerer helt likt som den gamle linken for avbestilling. For poengreiser blir poeng og CT tilbakeført umiddelbart, mens skatter er tilbake på kortet i løpet av noen dager.
     
    Are and Eddie47 like this.
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,358
    Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp, kan bekrefte at dette fungerte.
    Dette er rimelig håpløst, jeg er 100% sikker på at en rekke kunder ikke tørr å "søke om refusjon" og heller tar dette på telefon..
     
    1884derby liker dette
  7. jordbaersylte

    jordbaersylte Medlem

    Innlegg:
    186
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    I begynnelsen av juli skal vi for tredje gang forsøke å reise til Bali med CT. Reiseruten er OSL-IST-DPS. Nå fikk jeg beskjed av TK at IST-DPS er kansellert og jeg er flyttet til et fly som går 24 timer senere. Kan jeg da kreve å bli flyttet til flyet som går fra OSL-IST ett døgn tidligere? Kontakter jeg da TK eller SAS? CTene er gått ut så jeg kan i utgangspunktet ikke gjøre endringer på reisen.
     
  8. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,975
    Likes mottatt:
    22,860
    Bonuspoeng:
    293
    Mener du senere eller prøver du å lage en lang stopover? Jeg tviler på at du får gehør hos SAS hvis det ikke finnes ledige bonusbilletter, men det skadet ikke å prøve.
     
  9. jordbaersylte

    jordbaersylte Medlem

    Innlegg:
    186
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Prøver å gjøre stopover kortere. Den var i utgangspunktet fire timer. Med endringen ble det 28 timer. Vil prøve å endre slik at det blir fire timer igjen. Da må vi ta fly fra OSL til IST en dag senere.
     
  10. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,975
    Likes mottatt:
    22,860
    Bonuspoeng:
    293
    Er det ledige bonusbilletter? Jeg tror som sagt ikke SAS kommer til å gjøre noe om ikke, men det er bare å prøve.
     
    jordbaersylte liker dette
  11. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    801
    Likes mottatt:
    980
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan er reglene for kansellering av CT-reise hvis reisen forandres? Jeg har booket CT-reise til Bali som inneholder 2 stk utgåtte CT i april, så altså etter fristen hvor man kan kansellere en tur og få tilbake utgåtte CT. Skulle gjerne ha forandret denne billetten. Må en av strekkene på denne ruten bli kansellert for at vi kan kansellere hele turen og få tilbake CT? Eller er det nok at en strekning blir forandret?
     
  12. Emma

    Emma Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg vet ikke nøyaktig hva reglene sier, men jeg har fått endret på flere reiser med utgått CT etter at reisene har blitt endret (den ene gangen tror jeg endringen var på kun 10 minutter).
     
  13. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    801
    Likes mottatt:
    980
    Bonuspoeng:
    93
    Okei, det er positivt å høre! Den ene flighten vår er endret med 10 minutter så da ringer jeg inn og hører:)
     
    Emma liker dette
  14. rookietrader

    rookietrader Aktivt Medlem

    Innlegg:
    447
    Likes mottatt:
    947
    Bonuspoeng:
    93
    CT-Tur til OSL-EWR jeg ikke får brukt på onsdag. Booka med CT som er utgått men poeng som fortsatt er gyldige.

    1) Må jeg ringe CT-telefonen for å kansellere eller kan jeg bruke "Søk refusjon" når jeg er innlogget på SAS.no? Alle legs er med SAS (Om det har noe å si).

    2) Avreise er onsdag 23.02 11:00. Er vel 24t før første leg som er siste frist? Verdt å vente til i morgen og håpe på endringer i flytidene (I så fall kan vel CT forlenges?) eller bare å kansellere nå 48t før?
     
  15. Gremory

    Gremory Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Hei, jeg skal gjerne ønske å bestille en CT reise med dama, men hun skal bli værende og resie videre, slik at vi skal ha ulik retur. Er dette mulig å gjøre med CT? Eller kan man kun benytte CT på én av oss da? Hvordan går man evt. frem?

    Har forstått at Vibeke er bra på service, men hvordan kan man få kontakt med henne? noen mail? Sendte mail til danske gull-mailen for 1 uke siden uten noe svar...
     
  16. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,358
    Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Dette går ikke.
    Dere må ha samme billett hele veien, men alternativet er vel at du ved boarding på retur opplyser om at hun har måttet avbryte reisen og du reiser alene.
    Det er nok det enkleste, spørsmålet er om det lar seg gjøre at dere f.eks. flyr videre fra destinasjonen til en hub hun kan benytte seg av og må avbryte reise der.
    Bare pass på at eventuell bagasje sjekkes inn på din billett, det gjør det enklere for alle parter.

    Du må nok reise ca 2 år tilbake i tid for å få kontakt der..
     
  17. Gremory

    Gremory Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3

    Skjønner, tusen takk for raskt svar!!

    Jeg ser at man kan kjøpe CT-billett/poeng også her på forumet, men det vil kanskje ikke lønne seg å kjøre 2 separate CT-bookninger, at det da heller er best at hun kjøper en separat enkeltbilett hjem..

    Eller har dere noen tips/trix jeg burde vite om?

    FYI så går reisen til Mellom-Amerika (Costa Rica) først (har booket business på vei ned) og så skal dama retur fra Bogota, Colombia (SA) senere.
     
  18. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    355
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som har telefonnummeret til Tallin for booking av bonusreiser?

    PS. Spørsmålet må gjerne flyttes til riktig tråd.

    På forhånd takk.
     
  19. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

    Innlegg:
    5,701
    Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Jeanette liker dette
  20. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,365
    Likes mottatt:
    5,317
    Bonuspoeng:
    183
    1. Bruk "Søk refusjon" på sas.no. Poeng kommer tilbake umiddelbart dersom de ikke er utløpt.
    2. Ja, 24 timer før, så du kan vente til i morgen f.eks kl. 10 i håp om endring som gir deg rett til å ombooke. Da rekker du å ringe inn og avbestille om "Søk refusjon" er midlertidig defekt (noe som jo fort kan skje med SAS IT)
     
    tobeornot999 and rookietrader like this.

Del denne siden