Det er forskjell på om man kansellerer alle flightene og legger til nye på samme bookingreferanase og at man refunderer hele bestillingen. Og det er ikke et kanselleringsgebyr, det er et bestillingsgebyr som tilfeldigvis ikke er refunderbart med mindre SAS endrer på reisen eller kansellerer for deg Men akkurat den er jo flisespikkeri
Jeg bestilte rett før nyttår OSL-PUJ i mars 2022 med en CT som hadde utløpsdato 31.12.21. Jeg ser nå at jeg helst skulle endret returen til en annen dato. Da jeg ringte inn i dag fikk jeg beskjed om at det ikke var mulig å gjøre endringer på returdato da CT'en var utløpt, da måtte jeg evt. benytte ny CT. Stemmer dette, eller har jeg møtt på feil dame i telefonen?
Hun har nok rett. Det er kun reiser til Asia som fritt kan endres hvis utreise er før 31. Mars. Dersom Den Dominikanske Republikk har innreiserestriksjoner får du allikevel kansellert/endret, men antar at det ikke er tilfellet for din del siden du kun ønsker å endre returen.
Synes det er litt dårlig stil at de har lagt til denne søk refusjon og ikke har en "avbestill" knapp i alle fall på de reiser som er fult fleksible. Jeg har ikke testet før, men vet jo ikke hvor lang tid en slik "søknad" tar. Er litt nedtur om det tar flere uker og så har reisen passert og det blir masse bråk.. Noen erfaring med dette ellers forøvrig?
Knappen fungerer helt likt som den gamle linken for avbestilling. For poengreiser blir poeng og CT tilbakeført umiddelbart, mens skatter er tilbake på kortet i løpet av noen dager.
Jepp, kan bekrefte at dette fungerte. Dette er rimelig håpløst, jeg er 100% sikker på at en rekke kunder ikke tørr å "søke om refusjon" og heller tar dette på telefon..
I begynnelsen av juli skal vi for tredje gang forsøke å reise til Bali med CT. Reiseruten er OSL-IST-DPS. Nå fikk jeg beskjed av TK at IST-DPS er kansellert og jeg er flyttet til et fly som går 24 timer senere. Kan jeg da kreve å bli flyttet til flyet som går fra OSL-IST ett døgn tidligere? Kontakter jeg da TK eller SAS? CTene er gått ut så jeg kan i utgangspunktet ikke gjøre endringer på reisen.
Mener du senere eller prøver du å lage en lang stopover? Jeg tviler på at du får gehør hos SAS hvis det ikke finnes ledige bonusbilletter, men det skadet ikke å prøve.
Prøver å gjøre stopover kortere. Den var i utgangspunktet fire timer. Med endringen ble det 28 timer. Vil prøve å endre slik at det blir fire timer igjen. Da må vi ta fly fra OSL til IST en dag senere.
Er det ledige bonusbilletter? Jeg tror som sagt ikke SAS kommer til å gjøre noe om ikke, men det er bare å prøve.
Hvordan er reglene for kansellering av CT-reise hvis reisen forandres? Jeg har booket CT-reise til Bali som inneholder 2 stk utgåtte CT i april, så altså etter fristen hvor man kan kansellere en tur og få tilbake utgåtte CT. Skulle gjerne ha forandret denne billetten. Må en av strekkene på denne ruten bli kansellert for at vi kan kansellere hele turen og få tilbake CT? Eller er det nok at en strekning blir forandret?
Jeg vet ikke nøyaktig hva reglene sier, men jeg har fått endret på flere reiser med utgått CT etter at reisene har blitt endret (den ene gangen tror jeg endringen var på kun 10 minutter).
Okei, det er positivt å høre! Den ene flighten vår er endret med 10 minutter så da ringer jeg inn og hører
CT-Tur til OSL-EWR jeg ikke får brukt på onsdag. Booka med CT som er utgått men poeng som fortsatt er gyldige. 1) Må jeg ringe CT-telefonen for å kansellere eller kan jeg bruke "Søk refusjon" når jeg er innlogget på SAS.no? Alle legs er med SAS (Om det har noe å si). 2) Avreise er onsdag 23.02 11:00. Er vel 24t før første leg som er siste frist? Verdt å vente til i morgen og håpe på endringer i flytidene (I så fall kan vel CT forlenges?) eller bare å kansellere nå 48t før?
Hei, jeg skal gjerne ønske å bestille en CT reise med dama, men hun skal bli værende og resie videre, slik at vi skal ha ulik retur. Er dette mulig å gjøre med CT? Eller kan man kun benytte CT på én av oss da? Hvordan går man evt. frem? Har forstått at Vibeke er bra på service, men hvordan kan man få kontakt med henne? noen mail? Sendte mail til danske gull-mailen for 1 uke siden uten noe svar...
Dette går ikke. Dere må ha samme billett hele veien, men alternativet er vel at du ved boarding på retur opplyser om at hun har måttet avbryte reisen og du reiser alene. Det er nok det enkleste, spørsmålet er om det lar seg gjøre at dere f.eks. flyr videre fra destinasjonen til en hub hun kan benytte seg av og må avbryte reise der. Bare pass på at eventuell bagasje sjekkes inn på din billett, det gjør det enklere for alle parter. Du må nok reise ca 2 år tilbake i tid for å få kontakt der..
Skjønner, tusen takk for raskt svar!! Jeg ser at man kan kjøpe CT-billett/poeng også her på forumet, men det vil kanskje ikke lønne seg å kjøre 2 separate CT-bookninger, at det da heller er best at hun kjøper en separat enkeltbilett hjem.. Eller har dere noen tips/trix jeg burde vite om? FYI så går reisen til Mellom-Amerika (Costa Rica) først (har booket business på vei ned) og så skal dama retur fra Bogota, Colombia (SA) senere.
Noen som har telefonnummeret til Tallin for booking av bonusreiser? PS. Spørsmålet må gjerne flyttes til riktig tråd. På forhånd takk.
Flytta det hit jeg. Amex CT: 64 81 60 99 https://www.americanexpress.com/no/...ml?intlink=no-no-cs-eurobonus-companionticket
1. Bruk "Søk refusjon" på sas.no. Poeng kommer tilbake umiddelbart dersom de ikke er utløpt. 2. Ja, 24 timer før, så du kan vente til i morgen f.eks kl. 10 i håp om endring som gir deg rett til å ombooke. Da rekker du å ringe inn og avbestille om "Søk refusjon" er midlertidig defekt (noe som jo fort kan skje med SAS IT)