Svarer på min egen tråd. Ringte SAS CT i dag og det var ikke noe problem å endre. Min utgåtte CT hadde fått gyldighet ut Mars 2022 og da var det jo innenfor reglene å endre. Betalte heller ikke de 150,- for endring av billett.
Jeg har et annet spørsmål. Jeg endret min CT billett i dag og siste legget er LHR-OSL. Men det var kun ledig i klasse X (økonomi) Men når jeg ser på bestillingen på SAS.no får jeg opp en knapp der jeg kan by på en oppgradering av dette legget til Plus. Er det korrekt oppfattet at vi kan oppgradere en CT bestilling på denne måten? Eller vil det skape problemer hvis jeg gjør det? Noen erfaringer? Hvis dette er ok, hvor mye burde jeg legge inn som bud?
Ok, takk for svar. Men det er ikke noe problem å gjøre det på en CT bestilling? Legge inn bud på oppgradering med penger? Jeg visste ikke at det var mulig. Har du gjort det selv tidligere? Jeg tenker jeg venter litt for å se om de legger ut billetter i Plus, ellers blir det nok et bud på meg
Hvorfor jobber det kålhodet fortsatt der? Beviser jo bare at SAS overhodet ikke tar tak i tilbakemeldingene de selv oppfordrer kundene til å bruke tid på etter kontakt med kundeservice eller etter en flight.
Jada, mange som har gjort det. Spiller ikke rolle om opprinnelig billett er betalt med penger eller poeng, eller er hvorvidt det er benyttet CT eller ikke.
Da ble det endelig tur. Etter at deler av turen til Miami ble kansellert, måtte vi se oss etter en ny destinasjon. Etter utallige timer på awardfares, sas.no og meget god hjelp her inne, fant vi en tur til Los Angeles. Det var selvsagt ikke mulig å ha retur fra San Francisco da det kun var ett sete ledig på returen. Det ble derfor: TOS - OSL - CPH - MUC - (Neste dag MUC - LAX). 5 dager senere er returen LAX - ORD - CPH - OSL - TOS. Dessverre blir det overnatting i München, men det får vi bare overleve. Vet ikke hvem jeg snakket med, for telefonsamtalen ble avbrutt rett før vi avsluttet. Han var ganske behjelpelig, men jeg var litt bekymret i starten. Han fant TOS - OSL uten problemer, men OSL - CPH kunne han ikke finne sammen med TOS - OSL - CPH. Han sa han fikk opp OSL - CPH når han søkte kun den leggen, men ikke når han søkte TOS - CPH. Jeg sa at det må legges inn leg for leg, men han sa at kombinasjon ikke var mulig. Jeg mente at det var umulig at det ikke skulle la seg gjøre. Det ble så stille i et par minutter før det tydeligvis gikk opp et lys for han. Da gikk resten veldig lett. Tusen takk til all hjelp fra dere!
Takk for tilbakemelding Jeg fikk akkurat melding fra Expertflyer at SAS hadde lagt ut nye seter i I (Plus) så da ringte jeg SAS nå og fikk endret LHR-OSL fra Go til Plus.
Noen som vet om man har 24t angrerett på CT bestilling gjort online, slik som på vanlige SAS billetter? Det finnes en "Søk refusjon" knapp på Mine Bestillinger som vanligvis er veien å gå, men har bare ikke prøvd dette på CT før og lurer på om det vil koste meg 2 x såkalt handling fee også innen 24 timer? Jeg har vanligvis rimelig orden i sysakene på sånt, men har åpenbart blitt mer påvirket av c19fandenskapet denne uka enn jeg trodde, og har klart å bestille en langweekend på en helg der jeg allerede har en booking liggende. Sånn kan det gå i febertåka og med litt for mange CT man ligger å rullerer på.
Heisann, har tenkt til å gjøre en endring på CT-bookingen min. Men etter erfaring på en tidligere tur jeg gjorde endringer på så kom det mye unødvendig skatter og avgifter hele tiden på utenom hva sas tok for endringen. Er det da bedre å bare avbestille hele turen kostnadsfritt også booke ny tur? virker som at det blir rimeligere..
Hvis du avbestiller så er det jo en risiko for at flightene du hadde opprinnelig ikke blir tilgjengelige for en ny booking hvis du fortsatt ønsker å beholde noen av disse.
Du skal ikke ende opp med å betale mer i skatter og avgifter enn skatter og avgifter på ny rute minus det du allerede har betalt. Du må huske at dersom du avbestiller en tur i *A for deretter å bestille en ny tur, blir du belastet kr 450,- i avgifter per person. Da lønner det seg å endre.
Det gebyret er vel foreløpig borte? Har ikke betalt det siden pandemien skjedde. Husker bare Mexico-turen min endte jeg opp med å betale nesten 3.000 i avgifter, noe som ikke stemte om jeg la den opp på nytt igjen..
Nei, gebyret på 450,- pr pers må du betale dersom du avbestiller frivillig. Det er endringsgebyret på 150,- som foreløpig er suspendert. Skatter og avgifter varierer i fht flyselskap og hvor du mellomlander. Mellomlanding på LHR er feks dyrt.
Det er vel ikke så mye dyrere å mellomlande på LHR så lenge det er transit? Jeg byttet akkurat fra FRA-MUC-OSL til FRA-LHR-OSL og måtte betale 178,- ekstra. Men det som blir en del dyrere er hvis reisen begynner fra LHR.
Var ikke klar over kanselleringsgebyret, fikk ikke det når en jeg snakket med valgte å slette hele ruten for å opprette en ny en heller. men men, merker det varierer som med alt annet på hvem man snakker med. Ringte nå uansett inn og gjorde endringen, ble 500,- dyrere. pytt pytt