I desember booket jeg en tur til Asia i mars for å holde liv i en CT med utløp 31.12.21. Fra øvrige poster på forumet tolker jeg at det skal være mulig å kansellere denne reisen (uten at det nødvendigvis foreligger innreiserestriksjoner) og få tilbake CT med ny utløpsdato 31.3? Konsulenten på CT-telefonen hevdet at det kun var mulig å endre destinasjoner og/eller datoer, ikke å få CT i retur med ny utløpsdato.
Du er avhengig av at landet har innreiserestriksjoner for å kansellere, men det kan hende du har flaks med en agent som ikke er så nøye på det hvis ditt land ikke har det. Prøv vanlig kundeservice istedenfor CT-telefonen kanskje? Evt så kan du jo prøve deg på å endre til for eksempel Japan som HAR innreiserestriksjoner og så ringe inn neste dag og kansellere?
https://awardhacks.se/ https://www.united.com/en/no https://www.sas.no/eurobonus/star-alliance-award-trips/ Eller ring inn hit og spør så sjekker agent for deg: Norge: +47 64 81 60 99
Måtte krype til korset og kansellere en CT-tur til USA nå som gikk ut 31.12.2021. Snakket med 2 agenter, ingen lot seg lure til å forlenge den... Ser nå imidlertid at denne CT`en/Voucheren er tilgjengelig når jeg er innlogga på SAS.no og søker etter bonusreiser... får også huka den av (Ikke prøvd å gjennomføre booking enda). Er dette en kjent bug som jeg kan utnytte om jeg er rask? Eller har agenten gjort en feil? Står "Gyldig til 31. des 2021" der jeg huker av for voucher, så kan jo være en visningsfeil. Prøver å booke en tur ila et par timer så ser vi.
Det samme skjedde med meg, men den forsvant igjen før jeg fikk tid til å sette meg ned å prøve å booke på nytt og jeg vet heller ikke hvor lang tid det tok før den forsvant. Ville ha forsøkt å booke noe nytt ganske raskt ja.
Jeg har fått en Schedule Change på en flygning som går til Tokyo i slutten av april. (Selve forandringen var kun på 5-10 min). Det står i mailen at jeg kan rebooke innen 15 dager. Ringte CT-telefonen og agenten skulle sjekke, han kom tilbake noen minutter senere. Fortalte da at siden forandringen fra TK var på under 2 timer (dette gjalt tydeligvis for Asia) så han kunne ikke få frigitt den utgåtte CT-en slik at jeg fikk flyttet bookingen. Så da spør jeg fasiten: Er dette vas, eller går det fint å flytte en turen (evt. kansellere denne reisen og få tilbake utgått CT + poeng) så lenge det er en Schedule Change (uavhengig av hvor liten forandringen er)?
Japan har per dags dato innreiserestriksjoner for turister uten noen satt utløpsdato. Be om kansellering basert på dette.
Jeg spurte om å kansellere grunnet innreiserestriksjoner. Agent nr 2 sa dette ikke var mulig. Jeg kunne kun avlyse turer til Asia med avreise frem til 31. mars. Jeg kunne heller ikke få kansellere eller forandret reisen grunnet for liten schedule change (hvor det var mindre enn 3 timers forandring på reisen).
Regelen som åpner for endring/avbestilling som følge av restriksjoner er også begrenset til reiser som finner sted før 31. mars.
Ah, ok. Vel, de gjør vel forhåpentligvis noe med det på sikt. Å komme inn i Japan er vel neppe realistisk før sommeren. Og det øker vel sannsynligheten for endringer i bookingen også
Takk for input @Jorge og @trygveat, da krysser jeg fingrene for at fristen utvides eller en større schedule change!
Hvor lang tid tok det fra du kansellerte til du fikk CT tilbake med ny utløpsdato? Jeg kansellerte i går, men ser ikke noe til CTen foreløpig. Skulle gjerne booket en ny tur med den i dag..
Du må ringe inn, så sender de en forespørsel til eurobonusavdelingen, så dukker den plutselig opp noen dager senere.
Jeg gjorde det samme i går. Agenten sa det kunne ta "några dagar" før CT var tilgjengelig med ny utløpsdato 31.3.