SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. cothom

cothom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    561
    Bonuspoeng:
    93
    I desember booket jeg en tur til Asia i mars for å holde liv i en CT med utløp 31.12.21.

Fra øvrige poster på forumet tolker jeg at det skal være mulig å kansellere denne reisen (uten at det nødvendigvis foreligger innreiserestriksjoner) og få tilbake CT med ny utløpsdato 31.3? Konsulenten på CT-telefonen hevdet at det kun var mulig å endre destinasjoner og/eller datoer, ikke å få CT i retur med ny utløpsdato.

2. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Du er avhengig av at landet har innreiserestriksjoner for å kansellere, men det kan hende du har flaks med en agent som ikke er så nøye på det hvis ditt land ikke har det. Prøv vanlig kundeservice istedenfor CT-telefonen kanskje?

Evt så kan du jo prøve deg på å endre til for eksempel Japan som HAR innreiserestriksjoner og så ringe inn neste dag og kansellere? :p

cothom liker dette
  3. cothom

cothom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    561
    Bonuspoeng:
    93
    Det er karantene ved innreise (7 dager) - det burde vel være tilstrekkelig for å få kansellere?

4. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,860
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg booket til Japan før nyttår, den har jeg nå kansellert og fått tilbake CT med utløp 31. mars.

cothom liker dette
  5. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, det antar jeg. Ville brukt det som argument ihvertfall.

cothom liker dette
  6. gardamix

gardamix Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    94
    Bonuspoeng:
    28
    Har erhvervet en CT til bruk i år. Noen tips om hvordan man bør starte å finne ruter? :D

7. rookietrader

rookietrader Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    947
    Bonuspoeng:
    93
    Jeanette liker dette
  8. rookietrader

Likes mottatt:
    947
    Bonuspoeng:
    93
    Måtte krype til korset og kansellere en CT-tur til USA nå som gikk ut 31.12.2021. Snakket med 2 agenter, ingen lot seg lure til å forlenge den...

Ser nå imidlertid at denne CT`en/Voucheren er tilgjengelig når jeg er innlogga på SAS.no og søker etter bonusreiser... får også huka den av (Ikke prøvd å gjennomføre booking enda).

Er dette en kjent bug som jeg kan utnytte om jeg er rask? Eller har agenten gjort en feil? Står "Gyldig til 31. des 2021" der jeg huker av for voucher, så kan jo være en visningsfeil. Prøver å booke en tur ila et par timer så ser vi.

9. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,317
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg ville bare forsøkt å booke en tur asap!

Maggie and rookietrader like this.
  10. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Det samme skjedde med meg, men den forsvant igjen før jeg fikk tid til å sette meg ned å prøve å booke på nytt og jeg vet heller ikke hvor lang tid det tok før den forsvant. Ville ha forsøkt å booke noe nytt ganske raskt ja.

Jeanette liker dette
  11. rookietrader

Likes mottatt:
    947
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har booka med den nå! :)

12. SirH00D

SirH00D Roger, Roger. What's our vector, Victor?

Likes mottatt:
    458
    Bonuspoeng:
    53
    Jeg har fått en Schedule Change på en flygning som går til Tokyo i slutten av april. (Selve forandringen var kun på 5-10 min). Det står i mailen at jeg kan rebooke innen 15 dager. Ringte CT-telefonen og agenten skulle sjekke, han kom tilbake noen minutter senere. Fortalte da at siden forandringen fra TK var på under 2 timer (dette gjalt tydeligvis for Asia) så han kunne ikke få frigitt den utgåtte CT-en slik at jeg fikk flyttet bookingen. o_O

Så da spør jeg fasiten: Er dette vas, eller går det fint å flytte en turen (evt. kansellere denne reisen og få tilbake utgått CT + poeng) så lenge det er en Schedule Change (uavhengig av hvor liten forandringen er)? :confused:

Last edited: 22. febr 2022
  13. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Japan har per dags dato innreiserestriksjoner for turister uten noen satt utløpsdato. Be om kansellering basert på dette.

Maggie and SirH00D like this.
  14. SirH00D

Likes mottatt:
    458
    Bonuspoeng:
    53
    Jeg spurte om å kansellere grunnet innreiserestriksjoner. Agent nr 2 sa dette ikke var mulig. Jeg kunne kun avlyse turer til Asia med avreise frem til 31. mars. Jeg kunne heller ikke få kansellere eller forandret reisen grunnet for liten schedule change (hvor det var mindre enn 3 timers forandring på reisen). :confused:

15. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,612
    Bonuspoeng:
    183
    Regelen som åpner for endring/avbestilling som følge av restriksjoner er også begrenset til reiser som finner sted før 31. mars.

SirH00D liker dette
  16. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Ah, ok. Vel, de gjør vel forhåpentligvis noe med det på sikt. Å komme inn i Japan er vel neppe realistisk før sommeren. Og det øker vel sannsynligheten for endringer i bookingen også

SirH00D liker dette
  17. SirH00D

Likes mottatt:
    458
    Bonuspoeng:
    53
    Takk for input @Jorge og @trygveat, da krysser jeg fingrene for at fristen utvides eller en større schedule change! :)

18. cothom

cothom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    561
    Bonuspoeng:
    93
    Hvor lang tid tok det fra du kansellerte til du fikk CT tilbake med ny utløpsdato? Jeg kansellerte i går, men ser ikke noe til CTen foreløpig. Skulle gjerne booket en ny tur med den i dag..

19. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,860
    Bonuspoeng:
    293
    Du må ringe inn, så sender de en forespørsel til eurobonusavdelingen, så dukker den plutselig opp noen dager senere.

cothom liker dette
  20. paron

paron Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,736
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg gjorde det samme i går. Agenten sa det kunne ta "några dagar" før CT var tilgjengelig med ny utløpsdato 31.3.

cothom, tobeornot999 and Jeanette like this.

Del denne siden