Hei Jeg ringte ct tlf og fikk endret en japan billett til Usa istedenfor for noen dager siden. Men den er ikke blitt billettert ennå. Er det CT tlf jeg skal ringe å purre på eller vanlig Eurobonus tlf? Står «kontakt SAS customer service» på nett under mine bestillinger
Stemmer dette? Må det foreligge innreiserestriskjoner for at man kan kansellere en bookket CT reise til Asia med utreise før 31/3 og få forlenget utløpsdato på CT? Jeg trodde man kunne kansellere disse uansett jeg. Jeg har en CT med utløp 28/2, tenkte jeg skulle booke en tur til Bangkok med utreise før 31/3, kansellere denne i mars, og så får jeg forlenget datoen for CT til april. Stemmer ikke dette?
Fasiten i følge gjeldende EU Court of Justice case law er at en flygning må anses som kansellert hvis tidspunkt for avgang fremskyndes med mer enn 1 time, eller utsettes med mer enn 3 timer. Schedule changes innenfor disse rammene vil anses som minor changes og vil ikke i seg selv utløse noen rettigheter i henhold til EC 261. Kilde: Court of Justice of the European Union PRESS RELEASE No 226/21
Jeg har en CT-reise i juni som er endret til avreise dagen etter opprinnelig oppsatt dato. Jeg er innenfor de 15 dagene etter varslet endring, hvor det står at jeg kan få "full refund" If you have received a timetable change and not yet accepted the new timetable, you can cancel your reservation and receive a full refund. CT er allerede utløpt, og muligens er poengene også utløpt. Hvilke rettigheter har jeg her? Får jeg utsatt varighet på CT/poeng om jeg velger full refund? Kan jeg evt ombooke flygning til annen destinasjon hvor jeg får "gjenbrukt" CT og poeng? Kan jeg evt flytte reisen til et senere tidspunkt på samme destinasjon?
Du får CT og poeng tilbake. Q&A oppgir ny gyldighet på CT med 30 dager, men erfaring fra forum tilsier ny varighet ut inneværende måned + neste måned. Svaret mitt er basert på at en av flygningene er å anse som kansellert. Og det vil da være tilfelle hvis du er booket om til påfølgende dag. https://www.sas.no/hjelp-og-kontakt/ofte-stilte-sporsmal/?faq-category=corona-eurobonus
Ringte tidlig forrige uke og ville endre en booking til Japan denne uken (utsette til høsten). Det skulle gå i orden, de ringte tilbake dagen etter og bekreftet. Jeg fikk booket om fra biz til F, og det ble trukket 30 000 ekstra poeng fra kontoen. Alt fint, tenkte jeg vel. Men så kom helgen, og i appen fremstod begge bookingene på samme referanse. Jeg fikk litt panikk, ville ikke at alt skulle bli avlyst fordi jeg ble no show på den første flighten. Fikk tak i en hyggelig svensk dame, som ikke var bekymret for det - i hennes system stod kun min nye booking, men den var ikke billettert. Det fikk hun ikke ordnet da "admins" ikke jobbet før på mandag. Mandag ringte hun meg opp igjen, og forklarte at jeg måtte betale avgifter fordi jeg booket fra biz til F. Det var greit for meg, og et par timer senere var billettene billettert. Foruten at jeg måtte stå i 20 minutter telefonkø for å få svar på en lørdag (EBD for tiden) - er jeg strålende fornøyd med servicen og løsningen. Dette var en CT som gikk ut 31.12.2021
Når jeg skal fly med hele familien, men kun har en CT, må jeg bestille per telefon? Får ikke til å bestille for 4 med en CT og poengrabatt, men har gjort det per tlf tidligere når Star Alliance bestilling på nett var stengt. Får jeg da gebyr pga telefonbestilling?
Ja, du må ringe inn. Du får lov til å krysse av for en CT når du bestiller på nett, selv om du bestiller til fler enn to, men den blir ikke registrert som brukt og du betaler full poengpris. Har du nok poeng kan du bestille billettene uten CT og ringe inn og legge til en eller to companion tickets etterpå.
Hei! Jeg er helt nybegynner her, men har brukt de siste ukene på å snoke rundt i forskjellige tråder. Jeg tenkte å overraske min far med en tur til NYC en gang nå i vår og fly F LH 747 til og kanskje C med TK tilbake. Det jeg lurer på er, hvis jeg vil ha F i LH så skjønte jeg at de åpner for de billettene 30-14 dager før flyvning, må jeg bestille billetter i C og håpe på at det åpner seg i F eller kan jeg like gjerne bare booke eco (glemte hva dere kalte eco)? Vil nødigst fly i noe lavere enn C ettersom jeg vil overraske han. På forhånd takk!
Å Få LH F til NYC : Da skal du ha LOTTO flaks. Leser du oppdaterte tråder vil du se at de få som klarer det per nå få booket til destinasjoner som MEX. Ja, kort fortalt må du booke den billetten du mest sannsynlig skal reise, feks C/biz med LH på en rute med F eller på en rute som gjør at du kan bytte langstrekket om det blir åpent med LH F. LH F slippes i døgnene før avreise og krever at det er mange ledige billetter i kabinen den dagen for at en EB reisende skal få booket. Detaljene ligger i div tråder. Jeg tror at en mer realistisk strategi er å finne en C reise du liker og vil fly, og heller se på F som en liten sjanse som du forsøker på i dagene før avreise.
Oki, jeg har bare fulgt med litt på Awardfares, men viser de bare ledige seter eller hva som er tilgjengelig av F billetter man kan kjøpe med bare awards? Ser feks det er en tilgjengelig på flyet imorgen fra FRA til EWR.
For EB sier de at det er "estimated availability", så du må ringe SAS for å høre om de kan booke det setet som står som ledig.
Oki. Så kjøp den ruten i den klassen en vil ha og følg med som en hauk på om F dukker opp som ledig og hive seg på telefonen med andre ord? Er det bedre å ringe CT telefonen eller vanlig SAS?
Hvis du skal bruke CT, så må du ringe CT-telefonen. Og de sjekker om du får booket F. Om det er lenge til reisen skal finne sted, så booker du C, og ser om du kan endre når det nærmer seg.
Heldigvis har jeg mistet alle mine andre CT så jeg har bare igjen de to jeg opparbeidet meg i fjor. Takk for svarene så langt. Jeg får følge med og holde øynene åpne for oppgraderinger. LHs 747-400 fly har vel bare C om jeg ikke har lest feil?
Hei! Dette er sikkert besvart før, men man vet aldri med AMEX og regelendringer. Jeg gikk for Elite i januar i håp om å bruke Bill Kill og få del i signeringskampanjen de kjørte. Var i kontakt med de av en annen grunn og fikk da samtidig vite at jeg ikke kvalifiserte for signeringsbonusen fordi jeg hadde Premium fra før, og dermed ikke var ny kunde. Greit nok, men da forsvinner verdien for min del. Vurderer å bare droppe hele Amex for en periode. Hvis jeg avslutter begge kortene mine (Premium og Elite), vil jeg beholde CT opptjent i fjor (Premium)?
Det har de alltid sagt, men folk har fått bonus allikevel. Senest nå i februar for en av kampanjene ifjor, men dette kan såklart endre seg. Det eneste du kan være helt sikker på er at du ikke får noen ting hvis du sier opp kortet ditt før etter måneden kampanjen lovet at bonusen skal komme. Ja