Erfaring med utgått CT og reise til Asia før 31.03.22: Vi hadde avreise til Sri Lanka neste uke som ikke kan gjennomføres som planlagt. Kontaktet svenske CT-linjen som der kunne bekrefte at SAS også er enig i at Sri Lanka er i Asia. Reisen måtte avbestilles og CT returneres med ny gyldighet, trolig ut april. Dette er bedre enn at de kun hadde tillatt endring. Nå kan reisen potensielt bookes i andres navn.
regner med mange må tvangbestille mot slutten av april siden det ikke blir mer mulighet for endring i disse reisene før 31.03.22, så får alle nye CT med gyldighet ut april
Jeg ringte også inn på torsdag og fikk beskjed om at hun skulle sende inn anmodning om ny CT med 1 mnd forlenget varighet. Har du mottatt din enda?
Jeg fikk samme tilbakemelding om at CT måtte forlenges manuelt, men den ble tilgjengelig i løpet av samme dag på nettsiden med ny utløpsdato 30. april 2022.
@Jorge har allerede gitt det riktige, korte svaret. Men, siden spørsmålet dukker opp stadig her på IF: Det skjer ALDRI at en CT "trekkes tilbake". Er den tildelt, er den tildelt.
Vinduet for endring av reiser med utløpt CT til Asia / land med restriksjoner er utvidet til 31. august 2022: https://www.sas.no/hjelp-og-kontakt/ofte-stilte-sporsmal/?faq-category=corona-eurobonus
Hvor lang tid går det før billettene blir godkjent? Ringte inn i går og endret. Fikk beskjed av Christoffer at jeg skulle få bekreftelse på mail når alt var i orden. Mener å ha lest tidligere at det tar flere dager nå?
Jeg endret to reiser i går: En SAS-booking hos vanlig kundeservice klokken 08:40 og en *A-booking på CT-telefonen klokken 10:05. SAS-bookingen ble fullført i dag klokken 14:23 og *A-bookingen klokken 11:40. Begge endringene resulterte i lavere skatter og avgifter, så ingen ekstra betaling som kunne forsinke prosessen.
Har to enveisreiser til USA, begge i business, 3 seter. Utreise KSU-MIA, hjemreise ORD-KSU. Jeg skulle gjerne få disse to turene på en bestilling så sparer jeg litt poeng. Det går jo ikke an å slå disse sammen, noen som har noe erfaring hva sjansen er for hvis jeg avbestiller den ene veien så kommer billettene tilbake som jeg kan legge til den andre bestillingen? Det er snakk om utreise 19/4 med hjemreise 12/5. Og tror dere det er noen forskjell om jeg avbestiller hjemreise eller utreise, noen forskjell på om det er større sjanse den ene eller andre veien om de kommer tilbake?
MIA har mye dårligere tilgjengelighet, nesten aldri mer enn 2. ORD er vel den destinasjonen med best tilgjengelighet, det ligger ute returbilletter for fire ORD-CPH den 14/5. Dessuten så er det vel stort sett større sannsynlighet for at noe dukker opp igjen hvis det er langt frem i tid. Så jeg hadde kansellert hjemreisen. Kristian
Fikk det for et år siden da jeg prøvde sist. Men man vet vel aldri hva som er dagens regler når man ringer SAS. K
Sjekket i dag, og samtlige legs sto som kansellert... Ringte inn og forhørte meg, og fikk forklart at bookingen fremdeles lå i kø, men returen var ikke mulig mer (TK waitlist). Sa at på mandag var det en annen dato som var waitlist, men denne var ok. Nei, ikke i dag... Så forsøkte han masse forskjellig, og akkurat i det vi holdt på å gi opp fant han ut at den andre datoen som var waitlist ikke kom som waitlist om returen gikk via FRA i stedet for direkte IST-OSL. Så satt han meg på hold for å få billettene fikset umiddelbart sånn at turkish ikke skulle få rote det til igjen. Fikk dessverre ikke med meg navnet, men innbiller meg at det var et dobbelt fornavn. Absolutt en som visste hva han drev med.
Ja, det er ingen problem. Jeg gjorde det med denne billetten, bestilte Ksu-Mia først, la til ord-ksu noen dager etterpå.
OPS. Dette skyldes en visningsfeil/bug hos SAS til selskapets fordel har jeg konkludert med. Er ikke noe smutthull. Det så ut for meg som jeg booka med en CT som gikk ut tilbake i tid, men det var i realiteten en annen CT jeg booka med. Skal prøve å forklare. 22. februar 2022 hadde jeg totalt 3 CT`er: *CT 1 med utløpsdato 31.12.2021. Denne hadde jeg en aktiv booking på. *CT 2 med utløpsdato 28.02.2022. Ubrukt. *CT 3 med utløpsdato 31.12.2022. Ubrukt. Når jeg nå søkte etter bonusbilletter på SAS var CT 2 og CT 3 begge synlige under vouchers. I det jeg avbooka CT 1, var ikke CT 2 og CT 3 lenger synlig når jeg skulle booke poengreiser. Men CT 1 var synlig (Selv om den var gått ut)! Så da booka jeg en tur med CT 1, vel troende om at det var denne jeg booka med. Det sto jo 31.12.2021 på CT`en jeg "huka av". I det jeg booka en tur med CT 1, gjorde CT 3 seg synlig, men ikke CT 2. Gjorde så en booking med CT 3 for å se hva som skjedde... da dukka det ikke flere CT`er opp gitt... Så konklusjon: Hvis utgåtte CT`er tilsynelatende dukker opp, er dette en visningsfeil hva gjelder hvilken CT man huker av. Håper dette var forståelig!
min reise til TYO ble kansellert i dag tidlig og så fikk jeg poengene tilbake og dette var fra en CT desember 21, så ble da første forlenget til februar 22 grunnet avbestilling, og når jeg fikk den tilbake nå, så står det Gyldig til 28.02.22 hva betyr dette egentlig?