SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. hifiman

hifiman Veteran

Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    kult bestilte du lang tid i forveien?

2. Trykkern

Trykkern Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    111
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg skal bestille 4 billetter med 2 stk. CT og må derfor lage 2 separate bestillinger. Er det mulig å slå sammen disse i etterkant ved å ringe inn til uka?

3. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,583
    Bonuspoeng:
    183
    Nei det tror jeg ikke. Du må nok ringe inn for å booke denne på en booking.

4. Trykkern

Trykkern Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    111
    Bonuspoeng:
    43
    Ok, og da må jeg vente til mandag?

5. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,583
    Bonuspoeng:
    183
    I utgangspunktet ja, men det går jo an å prøve vanlig sas tlf. Evt bestille de uten CT nå og ringe inn til uka å få det lagt på (om du har poeng nok)

6. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk en schedule change (ikke beskjed fra sas) på en CT-booking med retur i slutten av august, lenge til, men uansett. Er det siste innenlandsstrekket, ankommer OSL med LX C og har 40min til neste flight.

Selvsagt ikke noe ledig resten av dagen med bonusbilletter, så er fristet til bare å droppe å ringe inn og heller ta det på flyplassen når jeg lander og ikke rekker flyet. Er to flighter til den dagen. Hva sier folket?

7. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Og en annen ting: Opptjeningslinjen på CT viser kun mine utgifter/opptjening, ikke fra tilleggskortet som min far har på min konto. Er det jeg som har misforstått, eller CT som viser feil?

8. Techsalsa

Techsalsa Medlem

Likes mottatt:
    41
    Bonuspoeng:
    28
    Er det noen av dere som vet hva som skjer med Star Alliance og Singapore avtalen? :( kundeservice sa at det ikke er sikkert at den kommer tilbake..

9. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Ta alt kundeservice sier med god og solid klype salt.
    Se sier alt mulig rart og har null peiling.

En av de bedre var jo de som ble fortalt at det er et krav at man møter til første flight mot USA 3-4 timer før avreise.
    De ble altså bedt om å stille på Værnes kl 02 for å ta flyet kl 06 til Oslo.....

Xflipper and Eddie47 like this.
  10. Techsalsa

Techsalsa Medlem

Likes mottatt:
    41
    Bonuspoeng:
    28
    Men er det noen her inne som vet når man kan booke med Singapore igjen isåfall? Finner ikke noe sted og de nevnte at avtalen løpt ut og det er ikke sikkert den fornyes. Jeg finner ikke noe reiser business til Manila eller Cebu i Desember (fra 16-17 des) :( prøvd å justere reisen til Singapore eller Vietnam men ikke noe der heller :(

11. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Mulig de snakker om joint venture-avtalen på CPH-SIN som har gitt økt tilgang på bonusbilletter for eurobonusmedlemmer i forhold til andre selskap i alliansen?

Under pandemien har jo alt vært stengt, men før det var det ganske greit å skaffe C på det flightparet, og også F før de byttet til flytype uten F.

Techsalsa and Henrik like this.
  12. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Det er neppe noen som vet dette, og de som eventuelt vet det vil neppe utlevere innsideinformasjon på forumet.

I denne covid - perioden har det skjedd ekstremt mye og hvordan flyverden ser ut når vi er på andre siden er det nok ingen som vet ennå.

Det vi vet med sikkerhet er at alle selskap vil gjøre det de må for å tjene penger, og om de føler det er noe å tjene på å selge bonusseter tilbake til Star og SAS vil de gjøre det.
    Det kan være de regner med at det er en langsiktig god løsning å la oss nordboere fly bonus med SQ for at vi senere kjøper en billett når vi er på jobbreise, men langsiktige strategier er ikke så enkelt med den økonomien de forskjellige selskap sitter i.

Så svaret er, vi må vente å se.. Dessverre...

Techsalsa liker dette
  13. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,612
    Bonuspoeng:
    183
    Angivelig er det helt slutt på Eurobonus-billetter med Singapore (også economy) etter at en avtale løp ut i februar. SAS er såpass ute i kulda at bookinger med SQ-legs nå er låst for endringer.

SAS selger fortsatt billetter på CPH-SIN med SK-flightnummer, så usikker på om dette henger sammen med JV-avtalen.

14. stiandre

stiandre Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Trenger litt hjelp av noen her. Jeg prøvde å få ringe CT-telefonen men han svenske fyren der (husket ikke navn) sa det ikke var mulig. Kanskje han har rett, men når han kalte forumet her for et gneldreforum med folk som bare klager når de ikke får vilje sin så er det mulig han bare ikke liker å «go the extra mile» for å løse ting.

Jeg fant en reise i business fra LIS til MUC (18.5 til 26.5) og bestilte den med CT. Tanken var å ringe inn for å få hjelp til å legge til strekket mellom OSL og LIS med avreise dagen før, siden det er eneste mulighet vil jeg tro. Jeg spurte hvorfor det ikke gikk, hva kriteriene er for å få til en samlet booking, men han bare sa at slik var det og at om det ikke dukker opp som et valg på SAS sin online side så var det stort sett ikke mulig. Men samtidig kunne det være mulig av og til. Mitt spørsmål er, er det noen her som vet om det er mulig å få til dette eller er det ikke mulig..?

Et annet litt urelatert spørsmål til det over. Er det andre som sliter med å få booket business med Turkish selv om de står som ledige? At de er reserverte?

På forhånd takk for hjelp og svar.

15. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,861
    Bonuspoeng:
    293
    Ring igjen.

Turkish opererer med ventelister på noen/endel flighter. I tillegg til marries segments. Jeg har lest flere her inne har booket det som er mulig på nett først også ringt inn for å legge til resten/flere legs.

Mbj and stiandre like this.
  16. dahlmath

dahlmath Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93

En spade er vel alltid en spade... ? i grunn har han ju rett! det er fryktelig mye sutring og syting over en lav sko.

17. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    980
    Bonuspoeng:
    93
    Tja, dette går vel begge veier. Det er jo ingen tvil om at det er MYE inkompetanse ute og går blandt de som er på kundeservice. Det skal jo ikke være slik at kundene vet mye mer selv og må forklare agentene hva de må gjøre for å få til en booking.

magnusant and dahlmath like this.
  18. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,342
    Bonuspoeng:
    113
    Forsøkte meg selv på denne. HAN-IST-FRA står som ledig på nett men feiler når man forsøker å booke. HAN-IST står som ledig på nett og lar seg booke. Ringte inn for å legge på IST-FRA-OSL eller IST-BRU-OSL som begge stod som ledig på nett. Dette gikk ikke hos agenter (3 stykk) De sier at alt rundt Turkish for tiden er ganske kaotisk. Måtte i så fall forsøke å kansellere hele reisen for å legge inn hele turen på nytt. Forsøkte dette men fikk da waitlist på hele reisen. Agent la reisen i kø for billettering, men fikk ikke godkjent dette fra Turkish sitt system.

Avventer nybookinger med TK før ting bedres og de slutter å kansellere flighter i øst og vest.

Upsaker liker dette
  19. dahlmath

dahlmath Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Enig !:cool:

20. Mbj

Mbj Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Fant flights jeg ønsket på SAS award sidene, og etter råd herfra, bestilte jeg den ene veien reisesøket faktisk klarte å få til i samme strekke (OSL-IST-BKK).

Ringte så CT telefonen for å legge til retur. Ventetid på 30+ min (EBD), men da jeg kom gjennom fikk jeg veldig god og effektiv hjelp av en hyggelig Victoria. Hadde alt flights som vistes som ledige på SAS award ved søk på enkeltflights, så mulig det hjalp godt på (BKK-TPE-CDG-BRU-OSL).

Litt ute av gamet nå med lite reiseaktivitet under pandemien, er vel fjerde gangen jeg prøver å få noe ut av denne CT'en. Men ser vel ikke så lovende ut for denne heller, med både TK og EVA. Ettersom vi begge kommer til å ta ut ferie den aktuelle uken i september, kanskje det blir en mulighet med LH F på kort varsel om også denne faller gjennom? Har sett noen har fått tak i LH F i det siste, det er vel bare LH (kort tid i forveien) og ANA (lang tid i forveien) som er F mulighetene våre om dagen?

Techsalsa, Insomnia4u and holmen like this.

Del denne siden