Er bookingen helt låst når jeg har brukt en CT på bestillingen? Gjelder en reise 23. mars 2023, men det er ikke lagt ut noen ledige business enda her, kun økonomi. Min CT går ut 31.03... Hva skjer om jeg spør om oppgradering når business blir ledige? Er det da helt umulig å gjøre noe om jeg har benyttet meg av en CT på denne bestillingen?
Fra min egen erfaring, når CT er utgått så er bestillingen låst. Med mindre det skjer en endring i bookingen, da kan du kansellere og få tilbake CT med 30 dagers gyldighet.
Hvor lang tid bruker de normalt på å tilbakeføre en CT? Avbestille en reise igår til Asia på utgått Ct fra 21.fått poeng men ingen ct tilbake.
For gyldig CT/ i tidligere tider har jeg også den erfaringen, men da jeg drev livredning for et par utgåtte CT-er nylig tok det flere ganger 3-4 dager før de gjenoppstod etter kansellering. Enten fordi de var utgått eller fordi alt bare tar lenger tid nå enn før.
Svaret mitt var bare basert på en nylig erfaring, så det er mulig at det ikke går like knirkefritt alltid. Jeg avbestilte en reise hvor jeg fikk e-post 21. mars kl 15.12 om at reisen var avbestilt. Når jeg sjekket en time senere var CT tilbake. Det var en utgått CT som gjenoppstod da reiseruten min var endret.
Fikk omsider schedule change mail fra SAS. Ringte inn. Agent skjønte ikke forskjell på utgående flighter og inngående. God start. Agenten: Du trenger ikke endre hvis du ikke vil, du har jo 40 min fra utland (LX) til innland (SK). Ja, det er jo et hav av tid, så da droppet vi å endre
Spør for en venn, er det også full refund på CT bookinger hvis man kansellerer inn 24t etter bestlling?
Det er full refusjon på CT-billett inntil 24 timer før avreise: – https://www.sas.no/eurobonus/kredittkort/faqs-amex/
https://www.sas.no/hjelp-og-kontakt...a-er-reglene-for-endringer-og-avbestillinger/: Billettgebyret på SEK/NOK 450 per person for Star Alliance-bestillinger refunderes kun hvis kansellering gjøres innen 24 timer etter bestilling. Billettgebyret for telefonbestilling (SEK/NOK 375 per person) refunderes kun hvis kansellering gjøres innen 24 timer etter bestilling.
Jeg kan bekrefte dette da jeg nettop hadde 2 CT refusjoner innen 24 timer, 450 kr gebyr kommer tilbake innen 24 timer sammen med resten av kost.