Det var bra nyheter, og da beklager jeg feil svar i første omgang Jeg kan bare legge det på kontoen for at jeg selv ikke har registrert å ha fått refusjon av annet enn flyskattene, så dermed tok jeg for gitt at servicegebyret var tapt.
Det er mulig det står langt nok bak i tråden, men jeg ser det er oppdatert på sas-hjemmesiden (siden sist jeg sjekket for noen måneder siden): Du kan bruke en Amex-verdikupong som ikke har utløpt når du legger inn en ny bestilling. Hvis verdikupongen har utløpt etter at du la inn den opprinnelige bestillingen, har du lov til å endre uten å betale gebyr hvis du reiser til/fra: Asia med avgang 31. august 2022 eller tidligere. Så hvis jeg nå skal være pessimist, og gi opp at japan kommer til å slippe meg inn i mai - vil dere tolke det som at man kan endre den til hvor som helst? Har noen erfaringer med det? Eller må destinasjon være det samme, og datoen bare mye senere? Jeg leser det som at jeg kan endre den fritt?
Det har kommet rapporter fra andre her om at man kan kansellere og få tilbake utløpt CT (med ny, kort frist for å bruke den), ja. Med andre ord også til andre destinasjoner. Skal prøve det samme selv, hvis bare SAS/CT ville svare telefonen. Har en billett til ICN, som ikke lar seg bruke om noen få uker. Melder tilbake her når jeg har fått tak i dem.
Jeg fikk tilbake en CT på mandag fra 2019 med gyldighet ut 31 mai, grunnet reise til Asia (HND) i slutten av april. Men måtte sitte halve dagen før jeg fant en agent som gadd å sjekke med eurobonusavdelingen at det stemte at man kan ombooke/kansellere reiser til Asia med avreise før 31. august.
Dette blir en forklaring mer enn et svar! Men starter med svarene jeg fikk fra CT-telefonen: 1#: (ENG) Må snakke med min Supervisor *ventemusikk*, nei det går ikke! Okay du mener du fortsatt kan kansellere... Må snakke med min supervisor.. *ventemusikk* kommer tilbake uten lyd, legger på.. 2# (SWE) Dennis says NO! 3# (ENG) Too late to change booking. Jeg sier det er utvidet til 30. august for Asia, ref SAS FAQ under What happens to my Amex 2-4-1 voucher if I rebook a bonus trip that has not been cancelled?: "If your voucher has expired since you made the original booking, you are allowed to to rebook without a fee if you travel to/from: Asia departing 31 August 2022 or earlier. We also offer rebooking to countries that have entry restrictions around the world." Så svaret mitt ble en kombinasjon av entry restrictions i kombinasjon med Asia og agentrulett. Utfordringen med gratis ombooking er vel at det ikke er mulig så lenge CT-en er utgått og låst? Derfor må de låse den opp for å tilby oss ombooking? (Ikke sikker på dette, men det virker sånn). Utenom Dennis som fint kunne hjelpe meg å booke om turen så fort jeg sa fra meg CT-en! Jeg turte ikke å spørre for mye når jeg først kom til en hjelpsom agent. Jeg vet ikke om det er et svar, men det er en forklaring i det minste. Blir spennende å høre andres erfaringer! Edit: Dette virker definitivt vanskeligere å gjøre nå enn ved tidligere ombookinger/utvidelser av CT.
Jeg hadde en reise til Bali med avgang 20 april i år som jeg kansellerte på mandag med gammel CT. Fikk tilbake CT igår med utløp 31 mai 2022. Satt først i 20 min med en svensk dame som ikke skjønte noen verdens ting. Hun var riktignok ny og hadde jobbet en uke hos SAS. Skulle bli satt over til en ny agent, men måtte vente 20 min. Han kansellerte uten noe problem og fortalte meg at ny CT kom etter noen dager. Den kom for øvrig uten noe varsel, plutselig bare var den tilgjengelig.
Hei Noen som hsr erfaring med om det er mulig å ringe CT tlf via f.eks whatsapp? Er i USA og ønsker ikke å betale for sitte i telefonkø.
Tidligere fant jeg i det minste en del EVA (BR) biz på sas.no - etter å ha funnet det på aircanada. Nå ser det ganske mørkt ut. Endring i avtale der også?
Tidligere kunne man kjøpe billige "tellerskritt" på Skype, vet ikke om dette fremdeles er en mulighet?
Selv avbestilte jeg en CT-booket reise til Korea i dag. Snakket med svenske Sara. Hennes beskjed var at hun kunne kansellere reisen, og hun kunne gi CT'en en ny og forlenget gyldighet uten at jeg trengte å booke ny reise der og da. Som deg: jeg turte heller ikke spørre så mye mer siden hun var hjelpsom hele veien. Nå er billetten kansellert, poengene tilbake på EB-kontoen, og jeg venter spent på at både CT'en og skattene jeg betalte skal dukke opp igjen.
Ct ikke dukket opp etter en uke hos meg,kansellerte tur til Thailand i April. Får ringe og mase imorgen da.
Hvilken gyldighet ble du lovet på CT'en? Jeg har en Japan-booking jeg veldig snart må kansellere, og Dennis kunne bare tilby 30 dager i går, jeg vil gjerne ha ut neste måned, dvs. 31. mai... Kan gull eller diamant mailen hjelpe med å kansellere disse bookingene og utvide CT?
Ny gyldighetstid var blant tingene jeg ikke spurte mer om etter hun sa at hun skulle fikse. Mener andre her i forumet tidligere har skrevet at man får hele inneværende måned pluss måneden etter, men skal ikke si det sikkert - og det kan jo også ha endret seg etter at vi var midt i covid-tiden da andre fikk slike utvidelser. Gull/diamant mailene kan generelt ikke hjelpe med noen ting som dreier seg om billettering eller CT, og i tillegg bruker de lang tid på å svare "tyvärr". Så det ville jeg ikke satset på...
Heldigvis er det ikke Dennis som bestemmer. Jeg har rullert flere CT-er utallige ganger. SAS har sagt 30 dager helt siden starten av Covid, men i praksis får du ut neste måned. Alltid. Hvis du klarer å vente med å kansellere til 1. mai har du ut juni med å sette den i spill igjen.
Reisen (dvs. det som er igjen av den) er på lørdag så kan ikke vente så lenge med å kansellere dessverre...
Vanligvis 3-4 dager så vidt jeg husker. Alltid litt spenning forbundet med om den ville dukke opp igjen, og med hvilken varighet Men uten unntak ble det ut påfølgende måned.