Noen som vet status med SQ? Finner noen reiser på United (og AF forsåvidt) som viser tilgjengelighet med SQ, men SAS finner selvfølgelig ingenting. Dødfødt?
Svarer meg selv. En hyggelig svenske kunne fortelle "vi samarbeider ikke med Singapore Airlines om dagen. Vi jobber med en løsning, men det ser ikke ut til å nærme seg. Når det er på plass vil vi kommunisere dette slik at alle får booket." Dvs: SAS - tommel ned.
Retur HKG-ZRH i august med LX kansellert på en utgått CT-booking. Agent 1: Hmm...hmm..slik gikk det i 5 minutter. Jeg spurte tilslutt: Kan du fortelle meg hva du gjør og hvordan du søker? A1: Eh....la meg sette deg over til en annen.. Agent 2: Hello waz can I helpf with? No..no pozzible. Og så la han bare på. Men f...da Agent 3: Jajamennsann, låt mej kolla. Ai ai. Strålende agent som virkelig prøvde alle triks i boken, han elsket å sjekke alle mulige varianter og transitflyplasser. Men ingenting ledig. Det som overrasket meg var når han tilslutt sa: Men du kan jo bare vente et par mnd? Så lenge et leg er kansellert har jeg visst lov å endre etter at utreise er gjennomført Han nevnte noe med at de kunne endre senest 15 dager før reisen finner sted. Har ikke hørt om den regelen før da.
Ja, alt til Asia med avreise inntil 31. august mener jeg det var. Har ikke sas-linken for hånden, men den er søkbar i forumet her eller på sas.no.
Det er vel bare å lov å endre, ikke kansellere hvis CT skal forlenges. Jeg hadde en reise til BKK i slutten av mars på utgått CT fra nyttår som ble booket i håp om å forlenge gyldighet. Da hadde jeg ikke fått med meg endringen i policy til Asia med 31. aug, den danske agenten sa at jeg ville få igjen CT og full refund. Litt senere ringte han meg faktiske tilbake etter å ha snakket med supervisor og var veldig lei seg at han hadde gitt meg feil info, det var bare lov å endre reiser på utgått CT, ikke kansellere, så min CT var gone. Det var ingenting de kunne gjøre med det.
Noen har fått gjort det allikevel, så agentrullett er mulig. I tillegg får du kansellere dersom landet fortsatt har innreiserestriksjoner, så for eksempel billetter til Japan er kansellerbare så lenge ikke Japan setter en dato for gjenåpning.
Gratulerer, du har nå oppnådd fordelen av å kunne bestille en valgfri bonusreise til halve poengprisen. Poengrabatten gjelder reiser med SAS Bonus eller Star Alliance for opptil to personer, med forbehold for tilgjengelighet.
Noen andre som har fått kanselleringer til Bali med TK i sommer? To legs er kansellerte nå men for meg ser det ut som begge fortsatt er mulig å booke på nettsiden til TK.
Jepp, fått kansellering i september på DPS-IST for en måneds tid ca. De byttet om til å fly annenhver dag istedet...
Tallinn klarte bruke fornavn som etternavn og omvendt på bookinga mi og kan ikke endres håper ikke d blir et problem. Noen som vet?