Dette blir en forklaring mer enn et svar!
Men starter med svarene jeg fikk fra CT-telefonen:
1#: (ENG) Må snakke med min Supervisor *ventemusikk*, nei det går ikke! Okay du mener du fortsatt kan kansellere... Må snakke med min supervisor.. *ventemusikk* kommer tilbake uten lyd, legger på..
2# (SWE) Dennis says NO!
3# (ENG) Too late to change booking. Jeg sier det er utvidet til 30. august for Asia, ref
SAS FAQ under What happens to my Amex 2-4-1 voucher if I rebook a bonus trip that has not been cancelled?:
"If your voucher has expired since you made the original booking, you are allowed to to rebook without a fee if you travel to/from:
- Asia departing 31 August 2022 or earlier.
We also offer rebooking to countries that have entry restrictions around the world."
Så svaret mitt ble en kombinasjon av entry restrictions i kombinasjon med Asia og agentrulett. Utfordringen med gratis ombooking er vel at det ikke er mulig så lenge CT-en er utgått og låst? Derfor må de låse den opp for å tilby oss ombooking? (Ikke sikker på dette, men det virker sånn). Utenom Dennis som fint kunne hjelpe meg å booke om turen så fort jeg sa fra meg CT-en!
Jeg turte ikke å spørre for mye når jeg først kom til en hjelpsom agent. Jeg vet ikke om det er et svar, men det er en forklaring i det minste.
Blir spennende å høre andres erfaringer!
Edit: Dette virker definitivt vanskeligere å gjøre nå enn ved tidligere ombookinger/utvidelser av CT.
Vis alt...