SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

  1. Flothe84

    Flothe84 Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Tok en kansellering og satset på first billetten dukket opp på rebestilling noe den gjorde. Så nå er navnet riktig! Takk for svar!
     
  2. Boleole

    Boleole Aktivt Medlem

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Det har visst tilbakevirkende effekt også. Booket sq mellom sin-mle-sin på en booking med flere andre legs, sas kansellerte siste del av hjemreise og booket meg om slik at den delen av hjemreisen som ble kansellert havnet med avreise før første del av hjemreisen.

    Har brukt fire timer på tlf i dag for å fikse det, siste beskjeden jeg fikk var at siden jeg har sq som del av reisen så kan de ikke endre noe som helst selv om de har kansellert deler av den, det er også masse tilgjengelige billetter for å få oss hjem til Norge. Ble også fortalt at på et eller annet tidspunkt vil strekningene med sq bli kansellert.

    Syns det begynner å bli veldig vanskelig å få brukt disse bonuspoengene og er utrolig lei av kundebehandlere som egentlig ikke vet hva de driver med
     
    tobeornot999 and RoadKing like this.
  3. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    459
    Likes mottatt:
    839
    Bonuspoeng:
    93
    Hei! Noen som har erfaring med mellomlanding på Newark på vei hjem?
    Jeg har to separate bookinger. En med United fra MIA til EWR i separat booking betalt med penger, og en egen booking med bonuspoeng/SAS videre fra EWR til OSL. Jeg ser det går direkte buss fra terminal C til terminal B for reisende med Star Alliance, hvor man slipper å gå gjennom sikkerhetskontrollen på nytt. Det ikke behov for innsjekket bagasje. Men jeg må vel sjekke inn hos SAS utenfor sikkerhetsområdet? Eller kan det gjøres på gaten? Det er ca. 3 timer mellom avgangene, og jeg synes jo det er i det minste laget med to separate bookinger...
     
  4. espenlampe

    espenlampe Aktivt Medlem

    Innlegg:
    308
    Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    Raskt spørsmål! Svar helst før 00:00!

    Får man poeng og skatter/avgifter tilbake ved avbestilling av utgått CT?(mister kun CT)
     
  5. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,410
    Likes mottatt:
    21,232
    Bonuspoeng:
    183
    Det er etter 00:00 men siden svaret er "ja" så går det vel fint. Om du har brukt CTen på *A så får du ikke igjen 450kr og evt telefongebyr. Selve flyskattene får du tilbake, poengene også (med mindre du har utgåtte poeng, de blir ikke tilbakeført).
     
    Maggie liker dette
  6. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    i går var det 30. april og jeg visste at min CT var gyldig ut april og jeg trodde det skulle være en 31. ...uten å tenke så mye på det så klart. så plutselig er CT'en borte.
    er det noen som klarte å få en tilbake på noe som helst måtte? siste desperate og alt for usannsynlig håp :(
     
    Shyneno liker dette
  7. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,904
    Likes mottatt:
    57,552
    Bonuspoeng:
    293
    IMG_20220429_175015PXL_20220429_191903657.MP.jpg
     
    Gribb, animals, magnusant and 17 others like this.
  8. magnusha

    magnusha YouTuber @awardviking

    Innlegg:
    276
    Likes mottatt:
    393
    Bonuspoeng:
    63
    Fikk samme svar nå nettopp. Samarbeidet med SQ eksisterer ikke lengre :( Håper det kommer tilbake igjen.
     
  9. AirMags

    AirMags Medlem

    Innlegg:
    222
    Likes mottatt:
    475
    Bonuspoeng:
    63
    Ikke glem å ta med Air Mags så du ikke ser dum ut når du kommer til fremtiden og kan blande deg i mengden med alle fremtidsfolkene.
     
    tobeornot999 and holmen like this.
  10. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    Det vil eg faktisk tru, hugs at SQ har nettopp starta med å bygge opp programmet sitt igjen.
    CPH-SIN-CPH, går fremdeles med SK codeshare. SK8000/8001 denne går også då via Roma 3gonger i veka per no.
     
  11. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,441
    Likes mottatt:
    3,276
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tror ikke dette stemmer? Du får tilbake alt, muligens med unntak av telefongebyr. Akkurat det vet jeg ikke noe om siden jeg ikke belastes for det.

    refund.png
     
    Emma liker dette
  12. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,410
    Likes mottatt:
    21,232
    Bonuspoeng:
    183
    Det stemmer hvis du må avbestille pga reiserestriksjoner, men da ville man vel få forlenget CT også? ‘Frivillig’ avbestilling skal ikke lede til tilbakebetaling av *A bookinggebyr.
    Men du vet jo aldri med SAS IT.
     
  13. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,441
    Likes mottatt:
    3,276
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har aldri avbestilt pga reiserestriksjoner. Gikk gjennom 12-15 avbestillinger nå, og har uten unntak fått igjen de 450. Men det kan jo selvfølgelig hende at jeg bare har truffet blink i SAS-lotteriet hver gang :)
     
    Last edited: 02. mai 2022
    Flyingdutchman liker dette
  14. bXmi

    bXmi Medlem

    Innlegg:
    157
    Likes mottatt:
    294
    Bonuspoeng:
    63
    Reise til Japan i mai der jeg fikk melding om schedule change (date change) for mindre enn 15 dager siden. Ringte SAS i dag 3. mai:
    1. Første svar var at CT er utgått og ikke kan refunderes.
    2. Jeg sa vennlig at det står på hjelpesidene at dersom carrier kansellerer så vil jeg få tilbake expired CT med extended validity
    3. Agenten måtte sjekke med supervisor, ble satt på hold i ca 8 minutter
    4. Kom tilbake med positivt svar. Jeg får tilbake CT med utvidet gyldighet (30 dager) og poeng+penger tilbake
     
    wilco, tobeornot999 and SirH00D like this.
  15. The_Dude

    The_Dude EBG

    Innlegg:
    1,067
    Likes mottatt:
    1,756
    Bonuspoeng:
    113
    Er det i det hele tatt noen mulighet for å booke bonusreiser for 3 eller flere i C? Finner liksom aldri noe ledig, selv lang tid frem i tid.

    Har et mål om å bruke 2.5x poeng og 3 CT.
     
  16. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,227
    Likes mottatt:
    5,400
    Bonuspoeng:
    183
    TK legger stadig ut 4, har booket for hele familien til TPE og DPS.
    TAP legger også ut flere, men har vært litt vanskelig for telefonen å finne, men har booket MIA feks for fire.
    LX har vel også stadig hatt ni seter.

    K
     
    Jeanette and The_Dude like this.
  17. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,036
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    prøvde akkurat å bestille first class...
    jeg har funnet reise på awardfares (4 forskjellige datoer med 2 plasser)
    det første spørsmålet jeg fikk på tlf var hvorfor jeg ikke bare bestilte disse first class billettene i deres star alliance søkemotor på hjemmesiden ?

    Hun het Sara (svensk) og hun fant selvfølgelig ingenting av det jeg har funnet.. og hun fant ingenting tilgjengelig med ANA t.o.m slutten av april 2023.

    Er ikke awardfares tilgjengelig? eller de ikke tilgjengelig for SAS? Vet ikke Sara hva ho driver med og det er verdt å prøve agentrulletten?
     
  18. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,671
    Likes mottatt:
    6,658
    Bonuspoeng:
    183
    Og LH når de legger ut biz 85 dager før avgang.
     
    The_Dude liker dette
  19. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,904
    Likes mottatt:
    57,552
    Bonuspoeng:
    293
    Høres ut som at dette er svaret..
     
  20. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,036
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    Snakket med en annen, akkurat samme svar, de finner ingenting
     

Del denne siden