Jepp, vises fortsatt. er vel ingen andre alternativer for F heller, så CT nå om dagen er litt useless? :-D
Avianca legger ofte ut mange billetter i C. Jeg har booket 5+inf på ferie til Costa Rica tidligere f.eks.
Spm: Har egentlig bestilt reise til Fillipinene til julen med mellomlanding i Japan på vei ned. Japan er strengt og det er jo realtivt strengt i Fillipinene også virker det som? Jeg levner liten tro på at de kommer til å lette veldig på ting før jul. Billetten min har gått ut og da får jeg vel ikke endret til Sør Amerika med mindre sas forlenger den bytteretten i Asia? den løper vel bare for reiser frem til i sommer nå? finner ikke siden.
Bestilte en reise med SAS Plus til NYC ved bruk av CT og poeng rett før årsskiftet. Jeg skulle ha gjerne ha endret dato samt til Business. Og både CT og de fleste av poengene er utgått. Så spørsmålet er om det er mulig å fått endret reise nå?
Spørsmål: noen som har vært borti å oppgradere swiss eco til +/ biz ved bud/ kjøp på nett/ telefon før avreise, ved checkin eller på gate? Reisen er kjøpt med bonuspoeng. Supplering: pga litt frem og tilbake fikk jeg ikke alle med i biz tross 6 ledige ved bestilling. Når jeg skulle legge til sistemann var alle biz booket (kun time i mellom), brukte ct ved første bestilling, mulig det «spise» muligheten for flere pers på biz..
Haster: Booket på CT telefon. Agenten sa ha det før jeg fikk sett gjennom billettene. De har stavet navnet til reisefølget mitt feil (Etternavnet). Withanage ble til Withange. Prøver å ringe inn og forklare og si at de må endre det. De prøver seg på at da må hele billetten avbestilles og bookes på nytt. Er dette riktig, eller er det bare å kjøre agentrullett? Risikerer jeg at billettene er vekke igjen om de må avbestilles og så rebestilles?
Det er riktig, ja. Jeg har også opplevd dette. Da kunne billettene tas på nytt etter at de ble avbestilt, men det er ingen garanti.
Bestilte en reise til BKK i august med CT som gikk ut 30/4. Fikk epost for et par dager siden om at fligten er kansellert og at de ikke har funnet en alternativ reise. Er det noen frist for når jeg må ringe inn for å få tilbake poeng, skatter/avgifter og CT? Vil gjerne vente så lenge som mulig for å få lengst mulig gykdighet på utgått CT.
Snakket med en hyggelig svensk jente på CT telefonen i dag. Jeg spurte om en konkret flight lhr-bkk med TG som skulle betales med poeng. Hun fant ikke den men hun fant en flygning med British Airways. Jeg forklarte henne at BA ikke er en del av *A. Jo det mente hun absolutt at de var. Det var omtrent da jeg takket høflig for praten.
Hvis hun insisterte på det så skulle du vel bare latt henne gi deg en bonusbillett med BA Husker en kompis i studietida som insisterte på å få et Happy Meal da han sto i kassa på burger king på vei hjem fra byen. Det endte med at han fikk det
Da kan jeg melde at situasjonen løste seg fint. Å benytte lærdommen fra copy machine experiment viste seg nok en gang verdt sin vekt i gull (begrunne og si hvorfor før du spør). MEGET god service fra svensk herremann på tlf. Lot meg få akkurat det jeg ville, og bidro da jeg stod fast og løsningsorientert. Hadde såpass flaks at LOT hadde sluppet nye billetter eller noen hadde avbestilt, så kunne da reise lørdag fremfor fredag og slippe å ta ut fridag fra jobb (sparte sikkert 2k på det). Av en eller annen merkelig grunn kunne han fortelle før jeg valgte å avbestille at utreisen ikke ville bli sluppet på ny (31. mars ), men returen (15. apr) godt kunne slippes. Vet ikke hvordan han visste det, men en kuriositet åkke som. Når han da fant billettene 1. april som jeg så via united search, så var egentlig alt bra og alt løste seg. Måtte ut med 2 x 450 kr i nye gebyrer som var litt sure, men har valgt å belaste reisefølget mitt (jeg spanter billetten med poeng og CT og har sagt at jeg tar inntil 500€ for ham, noe jeg synes er ganske fair for BIZ til Tokyo). Valgte utreise fra CPH og han bor i Milano atm, så han må fly dit, men er jo rimelig det med Ryanair eller lignende.
I mitt kaos nylig hvor vi ble booket om til BA og vi pga ytterlige forsinkelser måtte rebooke, møtte jeg også på en mannlig svensk agent som påstod at han KUN kunne booke meg om til *A flighter. Jeg poengterte da at BA ( som vi nå hadde confirmed seter på ) ikke var i *A og at han kunne booke om oss til hvilket som helst selskap. Han ga seg ikke men jeg ble satt på hold, etter 3 minutter kom han tilbake og påstod fortsatt at BA var *A. Jeg avsluttet også samtalen på dette stadiet.