SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

  1. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    Da kan det hende billettene ikke finnes for SAS. Dessverre.
    Vises de fortsatt på AF?
     
  2. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,030
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    Jepp, vises fortsatt. er vel ingen andre alternativer for F heller, så CT nå om dagen er litt useless? :-D
     
  3. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    Visast bilettane på Air Canada sine søk?
    Prøv igjen, har vore booka ANA F her inne ganske nylig.
     
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Avianca legger ofte ut mange billetter i C.
    Jeg har booket 5+inf på ferie til Costa Rica tidligere f.eks.
     
    The_Dude and Shyneno like this.
  5. mariusberg89

    mariusberg89 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    464
    Likes mottatt:
    156
    Bonuspoeng:
    43
    Spm:
    Har egentlig bestilt reise til Fillipinene til julen med mellomlanding i Japan på vei ned.
    Japan er strengt og det er jo realtivt strengt i Fillipinene også virker det som?
    Jeg levner liten tro på at de kommer til å lette veldig på ting før jul. Billetten min har gått ut og da får jeg vel ikke endret til Sør Amerika med mindre sas forlenger den bytteretten i Asia? den løper vel bare for reiser frem til i sommer nå? finner ikke siden.
     
  6. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,030
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    fillipinene åpnet for lenge siden og japan åpner mest sannsynlig i juni.
     
    Insomnia4u and mariusberg89 like this.
  7. Flyer91

    Flyer91 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    293
    Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    Bestilte en reise med SAS Plus til NYC ved bruk av CT og poeng rett før årsskiftet. Jeg skulle ha gjerne ha endret dato samt til Business. Og både CT og de fleste av poengene er utgått. Så spørsmålet er om det er mulig å fått endret reise nå?
     
  8. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,150
    Likes mottatt:
    869,606
    Bonuspoeng:
    293
    Det korte svaret er nok nei!
     
    Jeanette liker dette
  9. trqen1

    trqen1 Medlem

    Innlegg:
    98
    Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Spørsmål: noen som har vært borti å oppgradere swiss eco til +/ biz ved bud/ kjøp på nett/ telefon før avreise, ved checkin eller på gate? Reisen er kjøpt med bonuspoeng.
    Supplering: pga litt frem og tilbake fikk jeg ikke alle med i biz tross 6 ledige ved bestilling. Når jeg skulle legge til sistemann var alle biz booket (kun time i mellom), brukte ct ved første bestilling, mulig det «spise» muligheten for flere pers på biz..
     
  10. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,301
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    Haster: Booket på CT telefon. Agenten sa ha det før jeg fikk sett gjennom billettene. De har stavet navnet til reisefølget mitt feil (Etternavnet). Withanage ble til Withange. Prøver å ringe inn og forklare og si at de må endre det.

    De prøver seg på at da må hele billetten avbestilles og bookes på nytt.

    Er dette riktig, eller er det bare å kjøre agentrullett?

    Risikerer jeg at billettene er vekke igjen om de må avbestilles og så rebestilles?
     
  11. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,219
    Likes mottatt:
    5,395
    Bonuspoeng:
    183
    Navn kan ikke endres på *A, kun SAS. Du risikerer at billettene forsvinner.

    K
     
  12. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    545
    Likes mottatt:
    1,594
    Bonuspoeng:
    93
    Det er riktig, ja. Jeg har også opplevd dette. Da kunne billettene tas på nytt etter at de ble avbestilt, men det er ingen garanti.
     
  13. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    770
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Bestilte en reise til BKK i august med CT som gikk ut 30/4. Fikk epost for et par dager siden om at fligten er kansellert og at de ikke har funnet en alternativ reise. Er det noen frist for når jeg må ringe inn for å få tilbake poeng, skatter/avgifter og CT? Vil gjerne vente så lenge som mulig for å få lengst mulig gykdighet på utgått CT.
     
  14. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,002
    Likes mottatt:
    1,385
    Bonuspoeng:
    113
    Snakket med en hyggelig svensk jente på CT telefonen i dag. Jeg spurte om en konkret flight lhr-bkk med TG som skulle betales med poeng. Hun fant ikke den men hun fant en flygning med British Airways. Jeg forklarte henne at BA ikke er en del av *A. Jo det mente hun absolutt at de var. Det var omtrent da jeg takket høflig for praten.
     
  15. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,980
    Bonuspoeng:
    183
    Vent til samme måned som reisen. Da får du den måned + neste måned.
     
    Magnus77 liker dette
  16. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,030
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    Helt sinnsykt.. Hvordan har de fått jobben ?
     
    Insomnia4u liker dette
  17. Elmo

    Elmo Medlem

    Innlegg:
    183
    Likes mottatt:
    673
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis hun insisterte på det så skulle du vel bare latt henne gi deg en bonusbillett med BA :D

    Husker en kompis i studietida som insisterte på å få et Happy Meal da han sto i kassa på burger king på vei hjem fra byen. Det endte med at han fikk det
     
    Shyneno and SirH00D like this.
  18. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    Den hadde jeg booket på poeng …….
     
    Shyneno liker dette
  19. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,301
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    Da kan jeg melde at situasjonen løste seg fint. Å benytte lærdommen fra copy machine experiment viste seg nok en gang verdt sin vekt i gull (begrunne og si hvorfor før du spør). MEGET god service fra svensk herremann på tlf. Lot meg få akkurat det jeg ville, og bidro da jeg stod fast og løsningsorientert.

    Hadde såpass flaks at LOT hadde sluppet nye billetter eller noen hadde avbestilt, så kunne da reise lørdag fremfor fredag og slippe å ta ut fridag fra jobb (sparte sikkert 2k på det).

    Av en eller annen merkelig grunn kunne han fortelle før jeg valgte å avbestille at utreisen ikke ville bli sluppet på ny (31. mars ), men returen (15. apr) godt kunne slippes. Vet ikke hvordan han visste det, men en kuriositet åkke som.

    Når han da fant billettene 1. april som jeg så via united search, så var egentlig alt bra og alt løste seg.

    Måtte ut med 2 x 450 kr i nye gebyrer som var litt sure, men har valgt å belaste reisefølget mitt (jeg spanter billetten med poeng og CT og har sagt at jeg tar inntil 500€ for ham, noe jeg synes er ganske fair for BIZ til Tokyo). Valgte utreise fra CPH og han bor i Milano atm, så han må fly dit, men er jo rimelig det med Ryanair eller lignende.
     
  20. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    978
    Likes mottatt:
    2,894
    Bonuspoeng:
    93
    I mitt kaos nylig hvor vi ble booket om til BA og vi pga ytterlige forsinkelser måtte rebooke, møtte jeg også på en mannlig svensk agent som påstod at han KUN kunne booke meg om til *A flighter. Jeg poengterte da at BA ( som vi nå hadde confirmed seter på ) ikke var i *A og at han kunne booke om oss til hvilket som helst selskap. Han ga seg ikke men jeg ble satt på hold, etter 3 minutter kom han tilbake og påstod fortsatt at BA var *A. Jeg avsluttet også samtalen på dette stadiet.
     
    Shyneno liker dette

Del denne siden