Lignende har skjedd med oss for OSL-IST-DPS. IST-DPS ble utsatt med en dag. Men vi fikk beholde OSL-IST selv om vi da blir 28 timer i Istanbul. Fikk først melding om at flighten var kansellert og at de ikke fant nye alternativ. Men når jeg logget inn et par dager senere var det en ny flight på plass. Nå (fire uker senere) tenkte jeg at jeg skulle høre om alt var i orden. Viste seg da at vi fortsatt ikke var blitt flyttet til nytt fly. Så ba agenten fikse det. Da sa hun at det ble i go først og plus fra IST-DPS. Sa at det ikke var aktuelt siden vi hadde business opprinnelig. Så fikset hun det også. Så alt ordnet seg, men meget merkelig.
Er i samme situasjon. I følge CheckMyTrip så står det at IST-DPS-IST er kansellert, og det går ingen flygninger når jeg sjekker på Turkish sine sider. Men de har ikke booket meg om på noe enda, så jeg bare venter og ser.. Snakket du med CT telefonen eller Turkish agent, som fikk fikset det?
Snakket med SAS på chat. Men med meg så jeg i hvert fall et nytt fly når jeg sjekket "mine bestillinger" på sas.no. Men agenten mente vi ikke hadde billetter der.
Jeg tror SAS må utstede billettene på nytt, så selv om de er synlige for deg og SAS er nok ikke alt i orden (var i alle fall slik for meg). Så ring CT-telefonen og be de sjekke opp.
Noen som har mottatt de 45k poengene som var kampanjen på elite korte fra i vinter? Mener å huske det stod at poengene kom senest 1 juli?
Erfaringen fra tidligere sånne kampanjer er at senest 1.juli betyr at du får poengene en dag eller to før det.
Kudos til SAS! Ringte inn å endret på en tur til Tokyo og Hanoi hvor jeg la til TRD-OSL. CT gikk ut desember 2021 tydeligvis, det hadde jeg glemt men kundebehandleren sa ingenting, endret billetten men brukte da opp en CT som jeg hadde som gikk ut juni 2022... Fant ut av dette og sendte en mail til SAS hvor de fikset det og ordnet med ny companion ticket til meg innen en time etter at mailen ble sendt. 10/10. De ordner opp
Ringte inn på mandag og booket bonustur med CT. Mottok billettene på mail og i SAS App'en rett etter samtalen. Verken poengene eller CT som ble brukt er trukket fra kontoen på SAS. Har dere erfaring med når poengene og CT blir trukket?
Så da kan det potensielt bli en veldig veldig billig poengtur? Alt ser ut som å ligge som normalt under mine bestillinger på SAS, men ville dere tatt sjansen å ikke sjekket videre med SAS?
Har vel vært historier her på forumet at billettene har forsvunnet noen uker før avreise pga ikke trekt poeng til at andre har fått til å reise uten at det har blitt oppdaget. Så det er vel en risiko man da evt bør være villig til å ta uten å evt klage i ettertid hvis man da står på flyplassen med billetter som ikke kan brukes
Har hatt F-billetter en stund med ANA FRA-HND (NH204) midt i juli, som ble kansellert tidligere denne uken da ANA slapp de justerte rutene for juli måned. Jeg så ved en tilfeldighet under Mine Bestillinger at flyvningen var kansellert, men jeg hadde blitt flyttet til F på NH224 isteden, noe som er flott det og måtte bare ringe inn for å få utstedt selve billettene. Alt gikk i boks, og nye billetter mottatt. I dag ser jeg at bookingen på nytt har forsvunnet fra Mine Bestillinger, og jeg forstår at det skyldes aircraft change fra 777 til 787-9 (som ikke har F). Har ikke blitt flyttet til biz. Ringte CT-telefonen og det beste de kunne tilby var "pengene tilbake" da det var ingenting tilgjengelig av F eller biz. Nå skal det sies at jeg ikke er spesielt optimistisk til at turen kunne gjennomføres uansett (stengte grenser for turister pt), men er det slik at man ikke kan be om å få en ny routing i F eller biz? Ser jo at det finnes tilgjengelig revenue-billetter f.eks NH212 LHR-HND.
Er i en liknende situasjon hvor verken ANA eller SAS kan hjelpe meg. Reisen min til HND var en del av en sammenhengende reise til BKK, så her ryker sommerferien.. Vurderer å kjøpe billetter selv og be om refusjon i etterkant, men må nok belage meg på å krangle litt. "If the airline does not offer you the choice between reimbursement and re-routing but decides unilaterally to reimburse your original ticket, you are entitled to an additional reimbursement of the price difference with the new ticket (under comparable transport conditions)." https://europa.eu/youreurope/citize...air/index_en.htm#reimbursement-cancellation-1
Er første posten kanskje ikke så oppdatert? Forstår jeg det rett om man nå kan benytte flere CT per PNR? Så om fire skal fly, må man stille opp med poeng for to + to CT?
hva var det egentlig med din situasjon som gjorde at du kunne få en ny voucher selv om den hadde gått ut?
Jeg hadde booket i oktober 2021 en tur til Tokyo med retur ifra Hanoi hvor vi lander i Oslo. Jeg bor i Trondheim så skulle jo da gjerne hatt TRD-OSL på den bookingen istedet for å betale med cash. Det hadde jeg helt glemt å fikse, men ringte inn ifbm med en annen booking til CT telefonen og hørte samtidig om de da kunne fikse TRD-OSL på denne bookingen. Det gjorde hun jeg snakket med men nevnte da aldri at ettersom CTen var utgått så måtte hun bruke en av de jeg hadde tilgjengelig. Så når jeg logget meg inn på sas.no ett par dager etterpå her så så jeg at hun hadde brukt en voucher som gikk ut nå i slutten av juni i år. Sendte mail og skrev det jeg skrev ovenfor her, og fikk da ny voucher pga feil de gjorde hvor de ikke informerte meg om det. For da hadde jeg jo ikke gjort det
Jeg har selv fløyet en sånn reise med 2x SAS C til USA. Der poeng ikke ble trukket ved bestilling online. Valgte å bare sitte stille i båten og hadde nok poeng på konto til at de kunne bli trukket om noe skjedde. Ved eventuell endring må du regne med at poeng vil bli trukket.