SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Det er 90 dager, ikke 60. Oppdatert oversikt her.

Du må også velge riktig FFP (SAS Eurobonus) for søk på Awardfares, ettersom Avianca og United betaler for bedre tilgjengelighet enn SAS.

NoLimit liker dette
  2. rookietrader

rookietrader Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    947
    Bonuspoeng:
    93
    Har en CT som går ut 31.12.2022 med en aktiv booking kun med SAS flights som jeg selv gjorde inne på sas.no. Kan jeg selv kansellere denne og få tilbake gyldige poeng + CT, eller må jeg ringe CT-telefonen?

Edit: Altså. om jeg på "Mine bestillinger" trykker "Søk om kansellering of refusjon"... vil jeg da få tilbake både poeng + CT?

3. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,318
    Bonuspoeng:
    183
    Ja

4. rookietrader

rookietrader Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    947
    Bonuspoeng:
    93
    Prøvde faktisk selv, fikk feilmelding noe ala "Dette ikke er mulig akkurat nå".. ringte CT-telefonen som fiksa.

5. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,318
    Bonuspoeng:
    183
    Klassisk sas-IT! Men pleier å funke helt fint :p

rookietrader liker dette
  6. DonC3

DonC3 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Hvorfor finner jeg masse bonusreiser i business class på UA sine sider, men ingen på sas sine sider? Føler at tilbudet er ekstremt lite på sas sine star alliance booking sider.
    Prøver å finne Bergen-Hanoi ca 10-19 november +/- 3 dager. Det var mye business ledig forrige uke, men nå finner jeg ikke noe business noe sted på noen datoer. Noen som har en forklaring?

7. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,862
    Bonuspoeng:
    293
    Fordi United har bedre tilgjengelighet for sine medlemmer enn SAS har. Hvis du leter hos United kan du antageligvis booke de leggene som bare er med en bokstav f.eks I, ikke JN som er en egen kategori bare for United.

DonC3 liker dette
  8. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Det er dessverre slik situasjonen er nå. Antallet bonusseter som er tilgjengelige for SAS fra partnere i Star Alliance er veldig dårlig sammenlignet med hva andre partnere har. Det er sikkert flere årsaker til dette, men det ryktes i alle fall at SAS ikke vil betale for de og da blir utvalget deretter.
    Det er veldig kjedelig og verdien av Eurobonus poeng (og ikke minst CT'er) er veldig liten om man ikke har mulighet til å reise utenom ferier og/eller bare reiser alene. Hadde bare SAS sitt eget Star Alliance bonussøk tillatt å mikse klasser så hadde det i alle fall hjulpet (bitte)litt.

9. DonC3

DonC3 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    For det første, så må jeg si at dere er helt rå!
    Under så ser jeg at business class har (I), men fortsatt finner jeg ikke de med SAS. Men jeg fant akkurat den reisen for 2-3 uker siden på SAS. Kan det være at andre star alliance ikke vil selge bonus reiser til SAS av frykt for at de skal gå konkurs?
    upload_2022-6-22_14-51-23.png

10. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,612
    Bonuspoeng:
    183
    SAS har for øyeblikket ikke tilgang til bonusbilletter hos Singapore Airlines, men du bør kunne komme deg til SIN med Turkish den 10. november:

Screenshot from 2022-06-22 15-06-49.png

Jonkebassen liker dette
  11. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,584
    Bonuspoeng:
    183
    CT er ikke mye verdt om dagen nei. Sitter med 4 stk på handen men klarer ikke å oppdrive 3pax i biz til noen steder i verden rundt medio feb 23

EgilSk liker dette
  12. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,885
    Bonuspoeng:
    183
    Sjekket med Turkish?

13. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,584
    Bonuspoeng:
    183
    Jepp, hadde det opprinnelige men så ble de flyttet +1 dag av TK og da røyk alle connections

14. EgilSk

EgilSk Kreativ lurendreier

Likes mottatt:
    384
    Bonuspoeng:
    63
    Har også leita i det vide og det brede..
    BKK, MNL og FOR er stort sett de jeg kikker etter, men i øyeblikk der jeg kjeder meg eller dagdrømmer er halve verden nedslagsfelt..

15. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    874,534
    Bonuspoeng:
    293
    Du betaler intereuropeisk businessreise med poeng = 60000 EB
    Avgiftene er nok beregnet for flyplasser …
    Sier vel litt om kompetansen til agenten

16. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Hehe jasså… Legger ved dette bildet. Trenger ikke fortelle mer om kunnskapen eller effektiviteten til agenten :D hun må jeg ringe flere ganger når jeg skal bestille reise til Australia i First. Kan bli billig

96F2D87A-7F6B-400B-93E4-223BCCBD8180.jpeg

17. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,885
    Bonuspoeng:
    183
    Verste med å komme til en ubrukelig person er at de risikerer å ødelegge hele bookingen om du ringer inn for å feks bare gjøre om på ett leg. Trekker poeng og styrer på, så blir billettene aldri billettert også ryker hele bookingen pga noen ubrukelige surre hoder

Jeanette and flying_all like this.
  18. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    874,534
    Bonuspoeng:
    293
    Har du spurt om lov til dette to egotripper?

flying_all and Sunnfjordingen like this.
  19. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,905
    Bonuspoeng:
    293
    Kanskje ta chatten i Q&A. Slik at vi kan holde denne tråden for hva den er ment for?
    https://insideflyer.no/forums/threads/sas-amex-companion-ticket-ct-q-a.2844/

«Noen» bør rydde …

20. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for tips. Jeg hoppet på samme turen; utreise lørdag, hjemreise mandag. Avhengig av tilslutningsfly i CPH på hjemreisen som er med +1, så slipper jeg forhåpentligvis unna med 2t avspasering på jobben og ikke trekk for full dag.

Sunnfjordingen liker dette

Del denne siden