SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. EBG_LT

EBG_LT Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei,

Har en utgått ct med avreise til Buenos Aires nå i august 12-15 for 2 på business.

Er det mulig å endre flyving om jeg ikke ender ende destinasjon eller er dette mulig?

Foreligger det noen gode fighter og mulig first?

Takk.

2. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,025
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis CT er utgått får du vel ikke gjort forandringer med mindre det kommer en kansellering eller forandring i reiserute/tidspunkt.

Eneste muligheten den veien er Lufthansa F. Det er skrevet mye om hvordan en får disse billettene så les mulige F bookinger tråden på forum for oppskrift.

Om du da får lov til å bytte flight 1 døgn før avreise pga utgått CT.

3. EBG_LT

EBG_LT Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Tusen takk!

4. oyvindm

oyvindm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Hei! Ettersom SAS-reisen vår til Split neste uke henger i en tynn tråd så bestilte jeg en alternativ rute med LOT på Star Alliance-bonusreise. Jeg glemte i farten å huke av for å bruke CT, og nå er det ikke flere billetter dit. Derfor lurer jeg på om kundeservice kan legge til CT på en eksisterende booking? Eventuelt om jeg bør kansellere og bestille på nytt med en gang, dersom billettene dukker opp igjen. Det siste har jeg dog lite lyst til å gamble på med mindre det «alltid» skjer.

tobeornot999 liker dette
  5. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,025
    Bonuspoeng:
    293
    De kan legge til en CT. Det er mulig at kundeservice vil be deg ringe CT telefonen i morgen på dagtid, men de skal kunne fikse det. Hvis du finner noen som vil prate med deg på telefon da.

tobeornot999 and oyvindm like this.
  6. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Meget imponerende!

The_Dude and Insomnia4u like this.
  7. Origo

Origo Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,759
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke fly, men McFly…:D

Are liker dette
  8. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,906
    Bonuspoeng:
    293
    NoLimit, Storbaba and Jeanette like this.
  9. astravel

astravel Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei,

Har fått en CT ticket og håper å få brukt den til å reise til Cuba. Er det noen som har tips til hvordan man kan legge opp reisen? Finner ingen reiser fra europa-Havana ved vanlig søk på star alliance reiser

Også vet jeg heller ikke om dette er riktig plass å spørre, men jeg prøver :)!

10. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,025
    Bonuspoeng:
    293

Du spør helt klart på riktig plass.

En rask sjekk gir mulighet viaToronto med air Canada og via Panama med Copa. Begge selskaper flyr mindre fly til Havanna.

Foreslår at du leser både denne tråden og andre oppdaterte tråder om booking og søk. Det er en prossess som krever litt kunnskap og informasjon.

Mulig det er andre ruter også, men de to kommer opp hos *A sin hjemmeside.

11. Origo

Origo Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,759
    Bonuspoeng:
    113
    Pleier å bruke Wikipedia for å finne hvilke ruter/flyselskap som flyr til ønsket flyplass (kan selvsagt være utdatert/mangelfull, men gir et grunnlag for videre søk).
    HAV på wikipedia direkte link til kapittelet: Airlines and destintions

Last edited: 06. juli 2022
  12. Molde

Molde Medlem

Likes mottatt:
    206
    Bonuspoeng:
    43
    Søk på IST-HAV(IST-PTY PTY-HAV). Det er ganske god tilgjengelighet i biz der, med 4 seter på de aller fleste flightene.

tobeornot999 and The_Dude like this.
  13. Techsalsa

Techsalsa Medlem

Likes mottatt:
    41
    Bonuspoeng:
    28
    Vi har nå fått tak i billietter fra Oslo-Manila (med noen stopp på veien) noe er business (den lengste strekningen) så det er super digg! Men hva er best å ha som par? I midten eller mot vinduet? Vi reiser med Eva Air og jeg er super spent! Har ikke reist med dem før og heller ikke business

14. Techsalsa

Techsalsa Medlem

Likes mottatt:
    41
    Bonuspoeng:
    28
    Noe som er frustrerende, er at jeg ikke klarte å booke CT + bonus online, fikk aldri registrert CT (var noe feil) så de hjalp meg MEN de klarer ikke å fortelle hvor mange poeng reisen vil koste?! Det er noe "feil i systemet" sier både chatt og de på telefonen.... Jeg har fått betale fly avgifter for meg å samboeren ( = 1300,- per person totalt). Men hvor mange poeng det får jeg informasjon om etterhvert?!

Jeg har også spurt om kofferten er sjekket inn hele veien (resiser fra Oslo-Munchen-Tapei-Manila) videre hjem er det Manila-Tapei-Munchen-Polen-Oslo). De var ikke sikkre på om koffertene er innsjekket eller om vi må sjekke dem inn selv? DE VET IKKE?! Ikke på telefonen eller på chatten, har spurt 3 personer nå. Dette er helt sykt syns jeg men.... De mente at de nok skulle gå bra om jeg må sjekke inn eller om jeg får innsjekk automatisk ?!

Jeg har 1-1.5 time på meg i Munchen før neste fly til Tapei går, så er veldig spent.... Dette er i Desember btw.

15. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,050
    Bonuspoeng:
    113
    Denne dukker opp innimellom
    Edit: Har sett tilsvarende fra LHR om jeg ikke husker feil
    93B959AD-3D22-4701-8F33-DFC2015391EE.jpeg

Last edited: 06. juli 2022
  16. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,862
    Bonuspoeng:
    293
    Skjønner at dette er frustrerende, men du kan ta det helt piano. På denne siden kan du se hvor mange poeng reisen skal koste. Filippinene ligger i maritime sørøst-asia og skal koste 210.000 poeng for en, eller for to inkludert CT. Konnfertene får dere sjekket inn hele veien, begge veier.

17. Techsalsa

Techsalsa Medlem

Likes mottatt:
    41
    Bonuspoeng:
    28
    Tusen takk for hjelpen!! :) Håper det ikke er mer enn 210 000 for en, men de mente på SAS at de måtte telle alle poeng (fordi jeg har måttet gi de forslag på Oslo-Munchen, sen Munchen-Tapei og sen Tapei-Manila). De sa at da måtte de kalkulere en og en og gi meg en total sum (TROR det kan være snakk om 300 000 om ikke 350 000) :O men det hadde jo vært helt sykt, eller? Jeg har ihvertfall betalt gebyrer nå så langt.. Spesielt at de ikke vet hvor mange poeng det vil koste :p

Har du reist med Eva Air noen gang?
    Hvilke seter tenker du er best i forhold til meg å samboeren min? Takk!

18. Techsalsa

Techsalsa Medlem

Likes mottatt:
    41
    Bonuspoeng:
    28
    Boeing 777-300ER
    upload_2022-7-6_20-51-57.png

19. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,888
    Bonuspoeng:
    183
    Techsalsa liker dette
  20. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,862
    Bonuspoeng:
    293
    Du må ikke tro på alt SAS forteller deg. De regner fra start til slutt, ikke per leg.
    Jeg har ikke fløyet EVA selv, men det er det heldigvis andre på forumet som har gjort.

@Lnbre TPE-CDG i 777
    @paramberg VIE-TPE i 787
    @Satyv LHR-TPE-MNL-TPE-VIE

Del denne siden