Jeg har reist både til Taipei og Manilla med Eva tidligere Og fått gleden av både 320, 747 og 777 med Eva. På 777 ville jeg valgt setene i midten.
Jeg og samboeren min skal fly fr første gang med business og første gang med EVA.. Er veldig spent :O tar gjerne alle innspill jeg kan få! Vi flyr mer Boeing 777-300ER @paramberg @Lnbre @Satyv - er det bare å glede seg? Bør vi sitte i midten eller ved vinduet? Kanskje ikke er så sosialt uansett (med midten) best med vinduet? Disse plasser er igjen;
Takk for svar! 777 er de vi skal reise med, men du syns altså midten er best? Disse er ledige, hvilke er best her? @paramberg hva liker du best med å sitte ved vindue? Så sykt takknemlig for alle svar (takk til deg også @Upsaker !!)
Skummelt at SAS ikke kan fortelle om det blir innsjekket hele veien, men da krysser jeg alt jeg har at det løser seg takk
Edit: Det er jo to versjoner av fiskebein i 777 hos EVA. Er det den smale versjonen hadde jeg valgt seter sammen i midten. Er det den konfigurasjon der setene er skjevere hadde jeg valgt et vindu og et midtgangs sete. Målet mitt er å ha det sosialt rundt måltider. Derfor vil jeg sitte sånn at det er mulig. Har ny sete konfigurasjon selv, så det blir ikke helt sammenliknbart. Edit 2: Som @Upsaker skriver. Du får sjekket inn hele veien. Det er bare ingen som kan love deg det nå. Poengsummen er også klar, og følger tabellene du ser på SAS. Det blir nok ryddet opp i når noen på backoffice gjør ferdig reservasjonen. Tro meg, alle her inne har fått mange rare beskjeder og ideer når vi har booket reiser.
Jeg flydde 777 i 3,5t i det reisebrevet som er linket litt lengre opp her med EVA. Da valgte jeg vindu, samboeren hadde også vindu med sete rett bak. Jeg tror nok jeg ville valgt det ettersom man ikke får være så sosial i de midtsetene siden den skrår veldig. Med vindu så vil du jo kunne se ut noe jeg setter pris på. Jeg pleier som regel å gå for midt setene når man er to, men usikker på om jeg hadde gjort det i EVA sin altså. Har en booking med de i 777 nå i oktober men da bare 2,5 time i tillegg til i juni neste år men da bare 3,5 time men har valgt vindussetene nå også. Velger du den mindre kabinen så vil det føles litt mer intimt, det er i fra seterad 8 og nedover.
Hei, Takk! Men hvordan vet jeg hvilken versjon av biskebein det er i 777 hos EVA? Ser dere det på skjermbilde her ovenfor som jeg limte inn? Hvilke seter hadde dere basert på dette tatt? Business begynner i Munchen til Tapei med 777 15 Desember. Hold meg gjerne oppdatert på hva dere anbefaler Angående poengen og bookingen, så er det slik at jeg har mottatt en bookingsreferanse og kan se bookingen på "mine bookinger" når jeg logger inn. Så da regner jeg med at bookingen er i orden bare det at de ikke kan fortelle om poengen helt enda. Ha en fin dag videre! @ccurrahee @paramberg
Ugh, nå begynner jeg å bli mektig lei av å måtte re-booke igjen, og igjen, og igjen ... Hadde håp om at siste versjon av turen kom til å gå gjennom, men EVA har på ny kansellert. Pga. ferieavvikling er vi låst til uke 36 (mellom 3. og 11. september). Har en utgått CT (ligger fortsatt i bookingen der to legs er kansellert) og en 2022 CT. Ønsker i utgangspunktet F, men en ålreit biz for to uten for knotete rute er helt ok slik ståa er nå, og er veldig fleksible på reisemål innenfor datospennet. Noen som har tips/strategi, både når det kommer til tilgjengelighet og høy sannsynlighet for å faktisk bli noe av? Har vurdert å bare la det ligge og satse på at det dukker opp noe LH F uken før, men kan vel fort bli vanskelig å finne en god retur?
På noen men ikke alle ruter/ selskaps vil seatguru vise typen. Eventuelt gjør en dummybooking og se hvor mange seter det er i kabinen. Da vil du kunne se konfigurasjonstypen hos seatguru.
Hvis F er en høy prioritet ville jeg booket en reisbar LH C rute til feks MEX og så sittet klar i dagene før avreise. Ellers er du så tidssensitiv på reisen at du vel må ta omtrent det du finner. Ps, har ikke søkt på uken selv.
Mulig at svar på spørsmålet mitt ligger i en av de 569 foregående sider, men siden jeg har ferie med en ettåring klarer jeg ikke å lese igjennom alle . Hvordan booker man rent praktisk en tur der man må booke en strekning for å booke returen et par uker senere med CT. Booker jeg utreise og betaler full poengsum for denne for deretter å ringe til SAS/Tallinn for å legge til retur og legge til CT?
Du booker først utreisen, og dersom det finnes en retur (som du ikke skal bruke) er det en fordel å booke den samtidig - da kan du selv endre retur når du har funnet riktig retur. Alternativet er å booke kun utreise, belastes for poeng for enveis, og så ringe inn og legge til returen når den finnes (billettene rekalkuleres da til T/R). Merk at det ikke er mulig å lage hjemreisen som en egen booking for å senere skulle få slått de sammen, det gjør ikke SAS.
Med mindre reisen er med star alliance, da må man ringe inn for å endre reisen uansett om man får booket en t/r på nett med en retur man ikke skal bruke.
Har en CT reise hvor siste leg er kansellert. Reisen er: OSL-WAR-MIA MIA-LIS-OSL LIS-OSL er kansellert, og agenten finner ikke billetter innen 24 timer etter ankomst. Jeg finner billetter i https://www.sas.no/eurobonus/star-alliance-award-trips/ men agentene finner ikke billettene. Jeg har faktisk booket disse nå i 2 separate bookinger for å teste om de er tilgjengelige, noe de var. 1. Bør jeg fortsette på agent rouletten? 2. Kan jeg forvente at det kan slå sammen 2 bookinger? 3. Kan jeg ved innsjekk på MIA få booket hele veien og at baggasjen går automatsik fra MIA- OSL og at jeg ikke må sjekke inn i LIS?
1. Antakeligvis ja 2. Det går ikke, det eneste de kan gjøre er å avbestille og håpe at tilgjengeligheten slippes ut igjen. 3. En kompetent agent kan sende koffert med flere selskap/bookinger uten problem, mens de som ikke kjenner til dette har vanskelig for dette. Har gjort dette ved en reise tidligere, KRS-BRU og BRU-CPT på separate billetter. I Kristiansand tok detet 20 sekunder for innsjekkingsagenten. I Cape Town tror jeg det tok rundt 45 minutter da agenten hadde ingen anelse om hvordan dette skulle gjøres, men fikk til slutt hjelp. Med under 1 times overgang og separate billetter var dette jo alfa og omega for at reisen skulle kunne gjennomføres
1: Ja, men det kan være problematikk knyttet til married segments som gjør at de ikke er bookbare sammen med din reise. 2: Nei, det gjøres IKKE. 3: De kan sette inn informasjon/kobling til annen booking i din longhaulbooking slik at det fremgår der. Men jeg tror ikke det er noen garanti for tagging gjennom til OSL, men mange har fått det til (beroende på den som sjekker deg inn??) Edit: Ser at @Are slo meg med noen sekunder her, men svarene var samsvarede
Har opplevd akkurat samme på MIA LIS OSL. Agentene finner ingenting. Jeg har snakket med minst fem forskjellige som ikke fikk til. Endte opp med MIA PTY IST BRU OSL hjem igjen… K
Boeing 777-300ERz Jeg prøvde å søke på seatguru, men kommer ikke opp noe 15 desember EVA air - 777 300 Gikk inn på EVA AIR sin side og der har de ikke noe billietter datoen jeg skal reise, men så litt her; Samtidig ser jeg også at det er 3 ulike fly; https://www.evaair.com/en-global/fly-prepare/our-fleets/passenger-airplanes/777-300ER/ Så spørs hvor det er best å sitte midten eller ved vinduet.. :/