Jo, det kan man. Men de automatiske verktøyene til SAS er ikke så glad i det, så en må vel ringe inn ..
Du kan endre reisen uten at det skjer noe med poengene eller du kan kansellere og du kan få poengene tilbake med utvidet gyldighet på minst ett år.
1 oktober.. Nå er det jo forsåvidt økonomiservice i C allerede, men det er i alle fall fortsatt 2+2.. Når de innfører 3+3 og euro-business blir det er trist kapittel..
Vi er 4 som skal bestille bonusreise med *A men man kan kun bestille for 2 av gangen med CT. Kan man bestille for alle 4 først uten CT for så å ringe inn senere og legge til CT slik at 50 % av poengprisen refunderes?
Har dere 2 CT isåfall skal det ikke være noe problem og bestille for 4 pax i samme bestilling/PNR. Har gjort dette flere ganger.
Jeg har ved to tilfeller booket CT og fått opp 0PC på Baggage Allowance i reisebekreftelsen. En gang var i C og en annen i M. Jeg har ringt inn til CT telefonen begge gangene og fått bekreftet at bagasje faktisk er inkludert og har slått med til ro med dette. Men, ved avreisene har check-inn skranken nekter for at det er inkludert bagasje og har endt opp med å legge ut for totalt 10 kolli. Jeg har klaget til SAS for å få dekket utleggene, i den tro at det skulle være grei skuring. Men nei. Har fått svar i to av sakene, den i C og den i M, at bagasje ikke var inkludert og null refusjon. Business CT var booket i klasse I og økonomi CT var booket i klasse X Reiseruten for business var Lima - Oslo med Avianca og SAS fra LHR, (t/r). Reiseruten for økonomi var Oslo - Lima med Avianca og SAS fra LHR, (t/r). Jeg mener fortsatt at dette er feil og at bagasjen skulle vært inkludert. Noen som har tips på hvordan jeg skal gå frem og argumentere i denne saken?
Når jeg opplevde liknende overraskelse ved innsjekk med SAS & Avianca Business T/R OSL / LHR / BOG så var forhandling med skranke umulig på stedet. Det som berget meg var at jeg faktisk fikk kontakt med CT Tlf fra flyplassen før avreise med første fly da & de endret så umiddelbert biletten i booking systemet til å inkludere bagasje slik som det selvfølgelig skulle være. ( Business / Diamant ) Når denne endringen var gjort så fikk jeg lov å sjekke inn bagasje uten å betale i skranke. Men din situasjon er vel litt mer komplisert da siden du betalte gebyrene & reiste på bilett med 0 bagasje & må forsøke få refusjon i ettertid Jeg mener forøvrig også du skulle hatt bagasje inkludert / dekket.såklart
Det er ikke mulig å bruke to CT'er via nettsiden. Du kan booke online og ringe inn for å få lagt på CT'ene i ettertid, hvis du har nok poeng. Evt bare ring inn, du skal slippe unna servicegebyret på 375,- når du skal gjøre ting som ikke er mulig online (First, mer enn 1 CT, mixed class og open jaw)
Dette er faktisk en av de få tingene jeg har fått gullmail til å hjelpe med, så man slipper (kanskje) å ringe inn hvis man har status.
Jeg prøver å bestille tur til thailand for neste år, men dette er jo tvert umulig virker det som. Før pandemien var det alltid bred tilgjengelighet i f.eks. turkish og ofte med thai. Nå fins det essentielt nada og hvertfall får jeg ingen napp hos agenten med ruter som vises som tilgjengelig via united.com, men bare ting som også finnes via sas sin søkemotor. Noen tips? Awardfares eller liknende? 2 pax, business.
Awardfares er tidsbesparende. Sas sitt søk lar deg ikke kombinere klasser, så om du må fly eco fra osl til arl, og biz fra arl til bkk, viser sas sitt søk 0 tilgjengelighet. Er feks mye tilgjengelig fra europa til bkk i februar. Hvilke datoer er aktuelle for deg?
Merk at Thai slipper business 180 dager før, slik at du ikke finner tilgjengelighet med de etter slutten av Februar. Men jeg er enig i at det virker være mindre seter enn vanlig tilgjenglig med eks Turkish
Tror ikke det er stort de kan eller vil hjelpe til med når det gjelder bookinger lenger. Ba om å få lagt til et manglende fornavn på en ren SAS-booking for et par dager siden. Mistenker at de har en egen tyvärr-knapp med et utvalg standardfraser:
I våres klarte de helt fint å forlenge en CT som var brukt i en booking kansellert av sas samt bruke denne pluss en annen CT på en booking jeg hadde bestilt på nett uten CT ihvertfall.
Ellers er det eneste jeg får brukt dem til for tida å velge spesialmåltid for min pescetarianer av en samboer. Samt å purre på refusjoner som står i kø, men den siste virker det noen ganger som de bare sier at de sender videre til riktig avdeling.