SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,025
    Bonuspoeng:
    293
    Har du poeng å selge den med?

2. hifiman

hifiman Veteran

Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Ja ca 200k

3. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,025
    Bonuspoeng:
    293
    Da dobler den verdien av poengene , om du får solgt.

4. hifiman

hifiman Veteran

Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Ok takk for svar:)

5. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,025
    Bonuspoeng:
    293
    CT alene er jo " verdiløs" og kan ikke overføres, så du må enten inn en pointshare gruppe, eller bestille reise for en kjøper. Prisen, er vel forhandlar har jeg skjønt, uten å ha kjøpt selv.

6. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,724
    Bonuspoeng:
    293
    Da har jeg misforstått. Når jeg har oppgradert tidligere har jeg fått poeng for den nye klassen, oppfattet at dette var det slutt på. Jaja, man lærer så lenge man lever.

7. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, hvis man oppgraderte fra betalklasse, men det er som du sier slutt på å få poeng for den nye klassen. Ser ut som du får poeng uansett hvis du oppgraderer for penger nå siden det er knyttet til selve oppgraderingen istedenfor ny klasse.

RoadKing liker dette
  8. jordbaersylte

jordbaersylte Medlem

Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Leter etter billetter i C til Seychellene høsten 2023 med TK. Finner ingenting ledig selv når jeg leter 330 dager frem. Legger TK få bonusbilletter ut for tiden?

9. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,050
    Bonuspoeng:
    113
    På awardfares.com får jeg opp enkelte dager ut oktober før det plutselig er full stopp, deretter dukker det opp litt i Januar og Februar, men med få unntak er så og si alt economy.

10. Chr1st1an

Chr1st1an Medlem

Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg fant billetter med Ethiopian nå for ca 1 mnd siden med avreise i januar/februar 2023. De skal være veldig bra å fly med selv om jeg også er litt skeptisk.... hehe

11. trulsdd

trulsdd EBD

Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    18
    Når jeg fikk meg Amex og jobbet frem mot en CT-billett hadde jeg aldri trodd at det skulle bli så unødvendig vanskelig å få brukt opp billetten... Har lest en haug med innlegg og tråder, og det virker jo tilnærmet umulig å finne noe på datoene en vil reise - men heller at en må "ta til takke med" gode tilbud når de dukker opp.

Jeg og kona ville i utgangspunktet ut og reise i oktober neste år (aller helst Stavanger - Tokyo, men åpen for litt andre destinasjoner også), men når jeg leter hos SAS eller AwardFlyer på litt vilkårlige datoer ca. 250-330 dager frem i tid virker det som om eneste flygningene som finnes er til New York eller Chicago. Også må jeg attpåtil få meg et betalt medlemskap hos AwardFlyer for å følge med. :p

Er det fordi jeg har utgangspunkt i Stavanger? Må vi kjøpe egen billett til CPH eller OSL og ha utgangspunkt derfra for å få det til? Eller er det bare så elendig få billetter tilgjengelig?

12. sunshine

sunshine Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,779
    Bonuspoeng:
    93
    Søk leg for leg og ikke hele reisen i et, ta fjerne langdistanse først og så connections deretter. Bruk awardfares og sjekk med sas star alliance for ledig bonusbilletter. Hender at det kreves litt jobb for å få til en tur. Var mye enklere før covid og før sas begynte å bli veldig kjipe. Oktober neste år er over 1 år frem i tid, så muligens litt tidlig ute.

13. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ser jeg har fått inn 25.000 EB fra Scandinavian Airlines System. Jeg tenkte kanskje at det var en Amex-kampanje, men da skulle det vel vært 20k eller 30k (tror ikke noen kampanjer har vært 25k?), og kommet fra Amex Norway Reward?

14. hphp

hphp Medlem

Likes mottatt:
    192
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg har vært ute av bonus-gamet noen år, og nå har det hopa seg opp med både CTer og bonuspoeng. Tenkte å ta med en kamerat på bonustur en langhelg til varmere strøk utenfor Europa (type BKK, e.l.) i november, og ble overrasket over hvor lite det er å finne. Finner noen få utreiser, men ingen returer. Søker leg for leg hos SAS (f.eks. FRA-BKK, LHR-BKK) uten å finne noe, og har også prøvd AwardFares. Er det jeg som har glemt gamle kunster?

15. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,616
    Bonuspoeng:
    183
    Kan det være tilbakeførte poeng for en avbestilt bonusreise?

Gullars liker dette
  16. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Det er ganske begrenset med tilgjengelighet i den senere tid.
    Er nok en kombinasjon av redusert rutetilbud og at mange har en del poeng til overs etter de siste år som de vil blåse av på en ferie.

SAS har i tillegg strupet tilgjengelighet hos Star partnere.

Jeg ville sett på ruter med Turkish da de har en del ok destinasjoner, Avianca har også hatt ok tilgjengelighet, men fly noe annet når du kommer till Bogota om du vil ha C.. Anbefaler Copa i Sentral-Amerika om det skulle være aktuelt. Panama eller Costa Rica kunne vært alternativ til BKK.
    Åpenbart annen destinasjon, men fint klima for nordboere som vil ha sol :cool:

17. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Kan ikke komme på hvilken bonusbooking som utgjør 25k eb, men får sjekke litt i historikken…

tobeornot999 liker dette
  18. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,990
    Bonuspoeng:
    183
    Når den teksten der kommer på kontoen, er det gjerne Amex.

SAS selv tilbakefører poeng med samme tekst, men da går det klart frem at det er refusjon for avbestilt reise:

upload_2022-9-24_13-51-30.png

19. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,990
    Bonuspoeng:
    183
    God oppsummering av @Are

Og jeg kan slenge inn TAP i mixen. De har også endel tilgjengelig for SAS EBP.

20. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, her er det visst jeg som har rotet… Booket en tur til MNL, men hadde glemt ut at jeg baserte bookingen på et par flighter jeg hadde sikret mellom BKK og MNL. Var rett og slett refusjon for gammel booking. #brainfart

Upsaker liker dette

Del denne siden