Har jeg forstått dette riktig? Hos SAS, Awardfares og Awarhacks finner jeg null bonusreiser fra Stavanger til Tokyo - men på United Airlines finner jeg plutselig business i mai fra SVG til Tokyo. Se vedlagt bilde. Er det slik at jeg da kan ringe et slags nummer, oppgi flightene og bestille i business via telefon - og samtidig få brukt opp CTen min? Eller er dette for godt til å være sant? Og er det mulig å booke på nett, eller må jeg ringe noen? Hvorfor dukker dette opp hos United, men ingen andre? Masse spørsmål her, hehe!
Det skader ikke å ringe inn. Men det som er dumt med bonusbilletter i Star Alliance, er at alle IKKE har tilgang til alle bonusbilletter hos de andre selskapene! Så det som viser på United.com, er det medlemmer hos United har tilgang til. Da får IKKE nødvendigvis SAS eller Lufthansa tilgang til disse. Det har noe med hva SAS betaler (i kroner/euro/dollar) for seter hos de andre flyselskapene, og vice versa. SAS har tydeligvis et pristak, så hvis United feks priser bonusbilletten til $200 og taket til SAS er $150, så vil det ikke vises hos SAS. (Men vises hos United)
Takk! Da får jeg bare forsøke å ringe når det nærmer seg. Men hahahaha, for et elendig system. Virker jo å være designet for å gjøre det vanskelig. Er det like håpløst hos SkyTeam og OneWorld?
Det er ikke SÅ vanskelig, men litt fleksibel på destinasjon og datoer må man være. Er en grunn til at ikke alle driver med denne galskapen - det koster litt tid og innsats å finne billetter man ønsker seg. Er jo derfor det er gøy! Føles jo titt og ofte som å vinne i lotto
Sikkert spurt og besvart noen hundre ganger tidligere, men min evne (vilje..) til å lete er begrenset Har 1 CT som utløper 31.12 i år. Fikk mail fra Amex om ny CT opptjent 02 September, men hos Sas så ser jeg fremdeles bare den gamle CT'n. What to do?
Har bestilt en tur til tokyo i mars/april 2023, reisen ned er som følger: Oslo - frankfurt - incheon - tokyo Fikk en melding om at flyet mellom Incheon og tokyo har blitt endret og nå vil jeg ikke rekke det flyet. Spørsmålet mitt er hva skjer nå? Må jeg selv finne ny rute og endre min tur, eller vil sas/star alliance finne en alternativ rute for meg? Enn så lenge når jeg sjekker billetten så er det samme rute bare at jeg ikke vil kunne rekke de nye flytidene.. Layover står som blank mellom Incheon og tokyo.. Turen er booket med CT og bonuspoeng
Jeg har funnet mine egne ruter for å så ringe til CT telefonen og bestille turen. Så for eksempel har jeg søkt ICN - Tokyo, funnet et fly, så søke f eks Frankfurt - ICN eller heathrow - ICN og da vil du fort kunne se hvor du kan fly. Evnt kan du også mellomlande i USA.. Du må bare finne alle flyene selv, så ringe inn og booke. Den andre vil være der, men du ser kun den eldste CT'en du har. Jeg har også 2 tilgjengelig men ser kun 1 når jeg logger inn hos sas.
Du har sjekket første hinder med et United søk, og funnet en I billett og ikke en NJ i biz, som ikke kan bookes av SAS. I teorien kan du da booke reisen på sas.no sitt *A søk, om du finner reisen der, men i og med at vi vet at ikke alle reiser kommer opp, særlig om en søker reiser med flere stopp må en som du skriver ringe inn til SAS CT telefonen eller kundeservice og booke. Hvis du søker enkeltlegg å¨*A søker på sas vil du få en veldig god indikasjon på om du faktisk får booket. Men som alltid ligger svaret på om du får booket i om konsulenten faktisk ser billetten på sin skjerm, noe som også handler om kompetanse, altså kan et i blant være greit å sjekke flere ganger om en er usikker på den delen av bookingprosessen.
Jeg ville sjekket alternative ruter og ringt SAS fortest mulig. Altså vært proaktiv på ombooking. Det er mulig SAS kommer opp med et alternativ, men hvis de bare tilbyr deg å kansellere er det bedre å finne en flybar rute selv.
Du kan fly hvor og når du vil med star alliance bonus-billett, så lenge du flyr Oslo-Frankfurt en lørdag om ca 300 dager, kl 12. I økonomiklasse er det riktignok litt lettere, men det er faen meg ikke lett alltid å finne en tur i business. Når i tillegg SAS har sine it-feil og noen særbegrensninger og man må søke leg for leg så.. ja. Norwegian cashpoints er mye enklere å forholde seg til.
Nytt morsomt spørsmål her: Jeg bestilte reise Oslo - tokyo og Tokyo - oslo via CT telefonen. Ser nå at de har stavet navnet til reisende #2 feil.. Navnet hennes er: Helene Etternavn. Navnet som står på billetten er: Helenam S Etternavn Tipper de skulle skrive: Ms Helena Etternavn... Som jo også er feil.. HelenA vs HelenE.. Ringte CT telefonen idag og de sa "woopsie, ikke noe vi får gjort noe med.." Da er jo spørsmålet: Hva gjør jeg? Er dette krise eller er det egentlig ikke noe stort problem?
Jeg ville ikke tro det er en krise. Har hørt tidligere at en bokstav eller to feil er akseptert. Man har jo alltids https://www.skatteetaten.no/skjema/endre-navn/, men da må man jo ha nytt pass også :-D
Har en reise til Bali i mars jeg har brukt et CT på som nå er utgått. Betyr dette at det ikke er mulig å endre en eneste leg eller foreta noen justeringer på reisen? Har en leg. på økonomi som jeg helst ville ha endret på....
Er CT utgått får du ikke gjort noe som helst. Selv ikke oppgradere til en ny klasse. De har blitt veldig kjipe på akkurat dette.
Med alt som skjer om dagen, så er det ein moglegheit for at dei endrer flytider. Har billett til Bali om 10 dager, og den har TK endra minst 5 gonger, og då kan eg få endre den. Sjølv om CT er utgått i 2020
Haha bytte navn til Helenam S er nok uaktuelt dessverre Tenkte jeg kanskje skulle ta en telefon til de ulike flyselskapene for å høre om de kan endre på de billettene som er med dem.
De kommer garantert til å henvise deg videre til SAS siden de har utstedt billetten. Det er alt for stor sannsynlighet til at du ikke får reist med billetten sånn som den står nå, så det bør fikses før du drar. Den korrekte måten å fikse dette på er å ringe SAS og be agenten kansellere billetten for så å umiddelbart booke den på nytt hvis setene legges ut for salg igjen. Du skal såklart ikke betale noe for dette siden det er SAS som har skrevet inn feil navn, så hvis agenten mener du må betale servicegebyr på 450 kroner på nytt så er det bare å stå på sitt. Risikoen med dette er såklart at setene IKKE blir lagt ut for salg igjen.. Hvilke selskap er det? Med ANA pleier det å gå bra, andre selskap til Tokyo har jeg mindre erfaring med.
Spenstig... Jeg snakket med CT telefonen idag og de sa at de kan KUN endre på SAS billetter.. Jeg får vel ringe igjen og være litt sur da.. Reisen er med SAS, Thai, Ana, Asiana, Lufthansa.... Fant endelig Business class tickets, så det frister ikke sånn veldig å avbestille kjenner jeg...
Det stemmer det.. de kan kun endre navn på sas-billetter. Det er derfor eneste måte å løse det på er å kansellere Med så mange selskaper involvert så er det litt større risiko å slippe billettene også, men du trenger hovedsaklig å bekymre deg for de lange segmentene. Korte flights i Europa og/eller Asia får man alltids en løsning på. I verste fall så kan man jo kjøpe separate billetter for penger. Du kan jo eventuelt kontakte flyselskapene og høre om de tror du får boarde med den feilen der på billetten. Hvis det garantert ikke går så har du jo ingenting å tape på å endre navn ved å kansellere.
Jeg kontaktet SAS igjen nå, de kunne ikke engang endre navn på SAS flyene.. Så her må alt avbestilles og bookes på nytt tror jeg... Fy faen så irriterende, spesielt når det ikke er din egen feil engang.. Noen som har erfaring med avbestilling av CT reiser? Får jeg poeng + CT tilbake med en gang slik at jeg kan booke ny tur asap?