SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. hedge_all_bets

hedge_all_bets Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    jepp...

2. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    113
    Har du prøvd å følge linke til sas på awardfares? Jeg opplever at jeg finner de oftere der enn om jeg søkte selv… sas.no har vært ganske så ustabil i det siste, så noen ganger får jeg de opp, andre får jeg bare feilmeldinger. Det kan virke som det også er tilfellet hos agenter. Den ene kan si at det ikke finnes, mens neste kan finne alt og ordner alt med poeng og betaling…

3. ina

ina Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,510
    Bonuspoeng:
    93
  4. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Har vært 150K i et par år nå.

5. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,862
    Bonuspoeng:
    293
    Det er 100.000kr for CT på Amex Classic som kan benyttes på SAS-flighter i Europa. 150.000kr på Premium og Elite for CT som kan brukes i hele verden. På Elite kan man opptjene to CT for totalt 300.000kr forbruk.

6. rookietrader

rookietrader Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    947
    Bonuspoeng:
    93
    Av mangel på bedre alternartiver booka jeg en CT inne på sas.no for et par uker siden. T/R OSL-CPH-LAX i business med SAS. Med pågående kampanje i tankene, er det mulig å ringe inn og få de til å "fjerne" CT`en fra bestillingen.. altså at jeg betaler kun poeng for denne?

Edit: Veit jeg kan avbooke og håpe setene dukker opp men tar ikke sjansen på dette :)

7. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,140
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg gjorde dette selv i går uten problemer, endret en ren sas reise fra CT til FP4. Skal dog sies at jeg selv med rekalkuleringen ikke fikk 30% rabatt da det kun gjelder nye reiser:)

rookietrader liker dette
  8. rookietrader

rookietrader Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    947
    Bonuspoeng:
    93
    hmm… hørte en hadde ringt inn og fått ny «poengpris» på flere bestillinger han hadde gjort (altså 30% rabatt!).

9. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,140
    Bonuspoeng:
    93
    Jepp, jeg prøvde også relativt hardt men virker som de har strammet inn på dette de siste dagene:)Men er jo verdt er forsøk?:)

10. hifiman

hifiman Veteran

Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Etter jeg har fått en ct, kan jeg si opp mitt Amex kort?

11. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,154
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp. Du kan si det opp før du får en ct også.. ;)

Men hvis du lurer på om du beholder ct selv om du sier opp kortet, så er svaret ja.

ina and trygveat like this.
  12. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,990
    Bonuspoeng:
    183
    Haha!

Og ja, Amex rører aldri en ferdig tildelt CT selv om kortet sies opp.

Men kan være nyttig å huske på poeng-bonuser og frister for dem også. På mitt kort (Elite) akkurat nå, må jeg fortsatt ha kortet i desember for å få noen titusener av SAS ekstra-points med takk fra Amex.

13. graphite

graphite Medlem

Likes mottatt:
    350
    Bonuspoeng:
    63
    Det har dessverre blitt vanlig at det vises ET-"fantomplasser". Det kan tilsynelatende slippes hundrevis av seter samtidig (og de kan forsvinne like raskt), men booker man online så skjærer det seg etter at navn er lagt inn, og ringer man inn så ser enten ikke agent noenting, eller så går en avgang fra å ha 9+ bonusseter i biz når agent begynner å bestille til å være full og ventelistet før bestilling er gjennomført. Står en tråd om det her:
    https://insideflyer.no/forums/threads/sas-no-problemer-med-å-booke-ethiopian-business.17921/#post-459629

14. mariusberg89

mariusberg89 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
    Har en CT som løper ut 31 jan i år.
    Planen var å bruke den til å booke juleferien 2023. Da å bestille turen ut før 31 også legge på returen etter nyttår, men det er vel strengt tatt ikke mulig? så kan vel bare glemme å bruke CT`en til det?

Evnt. booke en tur før jul da? :p (liker ikke å la en CT gå til spille)

15. Gnilre

Gnilre Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,555
    Bonuspoeng:
    93
    I desember 2021 bestilt jeg en t/r reise OSL-SFO for to personer i nov 2022 og benyttet en CT og brukte altså 100.000 poeng. Nå blir det bare jeg som reiser og ringte inn for å avbestille for den andre personen i dag. Det gikk jo greit å avbestille, men jeg sa feilaktig at jeg hadde benyttet SAS Mastercard Fly Premium. Jeg fikk tilbake 100.000 poeng og ble belastet 60.000 poeng. Altså netto 40.000 poeng tilbake. Først tenkte jeg å klage på dette, men kanskje har jeg vært heldig ved at det ikke er lovlig å gjøre endringer på en CT som gikk ut i des 2021? Hun som jeg avbestilte hos var kanskje grei som ikke kansellerte bestillingen fordi endringer ikke er tillatt etter at CT’en gikk ut? Takknemlig for tips om jeg bør klage på poengreturen.

Last edited: 24. okt 2022
  16. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,359
    Bonuspoeng:
    113
    Du får ikke gjort med den CT'n etter 31.12 - utenom å avbestille en bestilt reise og da miste CT....

mariusberg89 liker dette
  17. mariusberg89

mariusberg89 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
    da blir det en tur på midten av året.

18. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Fullt mulig å gjøre endringer, men CT mister du uansett.
    Den løsningen du har fått er nok ganske grei under de regjerende omstendigheter.

Gnilre liker dette
  19. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    2 av 4 legs på retur på CT reise (ct utgått, fra 2021) er kansellert. Avreise påsken 2023.

Har alternativ routing. Får jeg lov av CT telefonen og gjøre endringer uten at det da krever at jeg må bruke en ny CT og evt rekalkulering av poeng/billett?

( Har WAW - VIE - CPH. WAW - Vie og VIE - CPH er kansellert. WAW - OSL er tilgjengelig og er en bedre løsning for meg, og det er ledig biz award billett med LOT)

20. graphite

graphite Medlem

Likes mottatt:
    350
    Bonuspoeng:
    63
    Flyselskapet har plikt til å finne ny ruting til deg, det er juridisk sett ikke ditt problem. At det er en bonusbillett spiller formelt sett ingen rolle.

Del denne siden