Har du en alternativ rute som er bookbar er det bare å hive seg på telefonen. Er mye mye mye mye mye enklere å få dette løst om du har en løsning uansett hva du egentlig har krav på. Nevnte jeg at det er mye lettere å løse det slik? Og nei, du belastes ikke nye poeng eller CT om det er endring i reiserute pga kansellering.
Kjapt spm, noen som har tlf til CT-tlf i USA? den er kanskje stengt nå, hvor ringer man i helgen? har funnet en rute som er mer optimal så vil prøve å få til endringen før det er for sent.
Fi Finnes ikke noe "CT-telefon i USA". Ring nummeret du har fått oppgitt på din 241 voucher fra amex i åpningstid, ellers så får du ringe vanlig sas-kundeservice og håpe at de gidder å hjelpe deg.
Hei, alle sammen Fruen og meg ønsker oss Thailand høst/vinter 2023. Med 170k poeng og 1 ct. Ser billetter i biz forsvinner fort, så kan jeg bestille utreise først. Så hjemreise senere, når det slippes? Og fortsatt få "2for1"? Hvordan gjøres dette i praksis, på telefon eller sas star alliance portalen? Har prøvd å lese tilbake et godt stykke, men finner det ikke besvart så langt, så spør her
Du kan booke utreise først. Når du finner retur ringer du SAS eller CT telefonen og får de til å legge på retur. Du kan legge på CT ifm at du bestiller utreisen eller til slutt når alt er booket.
begynner å bli kjedelig å søke i AW og stort sett se at 90% av billettene er via air canada sitt flyprogram. Ser noen driver å diskuterer kort i utlandet i andre tråder. Er det noe å vurdere å prøve å fikse kort som kan tilknyttes det programmet i stedet? virker jo som at det er ekstremt mye lettere å få til turer da..
mulig å se oversikten over CT-billetter man har og når de løper ut? Mener jeg hadde en som gikk ut denne julen men nå står det plutselig 2023 så jeg henger ikke med, og da hvor mange jeg har tilgjengelig.
Noen som har erfaring med CT-telefonen i å få booket utreise med vanlige billetter betalt med EB-poeng og retur (fra en annen flyplass) med CT-ticket pris? Klarer de fleste agentene dette, eller må jeg ringe 10 ganger før jeg treffer noen som kan/gidder? (Vanlig kundeservice klarte ikke dette da jeg forøkte uten CT).
Hvis du tenker på billetter betalt med poeng som ikke er bonusbilletter er det ikke mulig å bruke CT på disse.
Antar at du mener du vil betale med penger/poeng på utreise og bonusreise hjem. Det blir to separate reiser, og prisen på enveis utreise er omtrent nøyaktig det samme som t/r. Jeg har en slik tur om 14 dager, og endte med å bestille t/r for penger med business ut og Go på returen (som jeg avbestiller etter utreise). I tillegg har jeg bestilt en vanlig bonusreise hjem. Sparer ganske mange tusenlapper sammenlignet med bare enveis business ut og bonus business hjem. Enveis: Samme fly T/R: Eksempel over: 10.000 kroner spart (aka 125.000 poeng) ved å velge t/r (inkludert ubrukt Go hjem) fremfor enveis ut og bonus hjem...
Ifølge SAS sales info gjelder det kun rene SAS bonusbilletter https://www.sassalesinfo.com/eurobonus/spending-points/spending-general-rules-airlines
Når ble salesinfo åpnet opp? Mener jeg traff på en login-boks sist jeg prøvde å finne den. Flott oppslagsverk å referere til om man må diskutere gebyrer eller bookingregler med kundeservice.
Prøver å gjøre om på en booking som opprinnelig starter OSL-VIE-TPE-HAN med retur ICN-FRA-OSL til ORD-NRT-ICN og samme retur. Får tilbakemelding fra SAS kundeservice at om endring skal gjøres blir det å anse som RTW billett da den starter i usa og ender i europa på retur og derfor ikke lov. Ser jo at andre har fått booket lignende rute ORD-NRT-BKK med BKK-LHR-OSL retur. Er det SAS agent som tar feil, eller har andre bare vært heldig?
Det er ingen teknisk begrensning for å få gjennom denne, men de fleste agentene vil si nei. SAS strammet inn på Asia via USA og motsatt en tid tilbake. Det som er irriterende er at det går helt fint å booke denne reisen selv på nett hvis man skal ha ny bestilling og ikke endre.
OK, så da er det anbefalt å booke reise selv online USA-Asia og deretter ringe inn og legge til retur Asia-Europa. Eller vil de sette seg på bakbeina da også?