Bookingen min har gått gjennom endringer to ganger på EB backoffice uten problemer, så er bare å prøve igjen. Spesifiser til agenten at du vil endre til en open jaw. Den vesentlige regelen for open jaw er at det åpnet segmentet (i mitt tilfelle LAX-OSL) må være lik eller kortere det lengste flydde segmentet (LAX-BKK) LAX BKK 315° (NW) 304° (NW) 8,269 mi BKK OSL 329° (NW) 330° (NW) 5,392 mi Åpent segment: LAX OSL 023° (NE) 012° (N) 5,345 mi I ditt tilfelle skal det også være OK: ICN OSL 331° (NW) 340° (N) 4,777 mi ORD ICN 333° (NW) 337° (NW) 6,551 mi Åpent segment: ORD OSL 035° (NE) 039° (NE) 4,053 mi Merk at du må ha minst 24 timer i ICN, ellers blir det en oneway med ulovlig ruting.
Takk for gode beskrivelser! Dette er jo det aller beste med IF! Men det skal sannelig ikke være lett å bestille flybilletter
Hei, gjorde en booking tidligere idag til 2 voksne og to barn med poeng og to CT i økonomi. Oslo-MIA med retur MIA-CPH-Osl ble trukket 90 000 poeng. Ville endre returen til 3 dager tidligere og fant MIA-ARN-OSL. Den var ikke mulig å endre på nett så ringte inn. da ble jeg fakturert 600,- (150,- pr reisende) i etterkant set jeg at jeg fikk tilbakeført 45 000 poeng og trukket 60 000 poeng. er det virkelig 15000 poeng mer for en sånn endring? Er diamant om det har noe betydning.
Du har blitt trukket for fire voksne da du endret og bør ta kontakt med kundeservice igjen og gjøre dem oppmerksomme på at det er to barn i bestillingen og at de bør fikse. Antar at diamantmail kan fikse dette hvis du mailer dem.
Tusen takk for svar! Når jeg bare bestiller en vei blir poengprisen høyere. Får jeg vanlig tur/retur pris når jeg legger på hjemreise senere?
Du skal ikke trenge å betale endringsgebyr fordi SAS IT suger. Du skal kunne endre bonusbilletter med SAS på nett, men denne funksjonen har jo feilet i månedsvis.
Hei og takk for svar. Fikk svar allerede idag på diamantmailen angående poengene. Sendte ett svar i retur angående endringsgebyret.
Hei, Har brukt CT på en reise til Tokyo med LX C og NH F fra 29.12.22-12.01.23. På veien hjem reiser vi HND-LHR-BRU-OSL, Noen venner har nå tilfeldigvis funnet ut at de vil til Brussel akkurat denne helgen (12.01-15.01) og vi har da lyst til å være med siden tilfeldighetene skulle ha det til at vi har en connection her. Jeg har forsøkt å ringe SAS for å kansellere siste leg og det skulle gå fint helt til de så at 39000 poeng er utløpt. 2 agenter hos SAS til nå har foreslått å bare hoppe av i Brussel og be check-in på HND om å bare sjekke inn bagasjen til BRU. Jeg merker jeg er skeptisk til hvor lett dette er å få til i praksis da inntrykket er at de ikke liker å gjøre dette. Noen som har erfaring med det når man har bagasje? Leste videre litt rundt på SAS sine nettsider og der står det også at reiser til og fra Asia før 31.12.2022 skal kunne endres uten kostnad og med utløpte poeng. Dette er noe de mente jeg ikke kunne gjøre når jeg ringte inn.. Kan dessverre ikke poste link hit siden jeg ikke har 10 poster enda.
Siden reisen din har avreise før 31.12 så burde dette gå. Mulig de krangler på at hjemreisen er etter, men mest sannsynlig så vil du få ja hvis du refererer til denne reglen. Husk forøvrig at hvis du bare skal være i Brüssel en liten stund for å møte vennene dine, så kan du få dem til å endre siste leg til dagen etter isteden, så lenge mellomlanding er under 24 timer.
Det skal gå helt fint å få bagasjen ut i Brussels. Så kan du være hyggelig å si fra til dem det gjelder at du ikke blir med BRU-OSL, hvis du da ønsker å være i BRU mer en 24 timer/ eller SAS ikke finner, ikke vil flytte siste legg et døgn fram i tid.
Så bra! Vi har allerede kjøpt billett hjem 15.01, så det blir mer enn 24 timer ja. Men da bør det være relativt safe å håpe på at vi kan be de om å bare sjekke bagasjen til BRU
Blir Service Fee på 450 kroner refundert når man avbestiller en Star Alliance billett? Jeg har bestilt EWR - SJO i økonomiklasse og har funnet en bedre routing.
Nei, hvis du avbestiller mister du avgiften på 450kr. Har du funnet en bedre routing kan du jo betale bebyr på 150kr per pers, med mindre du er diamant? og gjøre en forandring. Eventuelt foreslå at de dropper gebyret fordi du ikke får gjort forandringen online.
Filler'n. Da ryker den avgiften. Kan jo legge til at bestillingen ble gjort på sas.no uten at jeg ringte SAS eller noen CT-telefon. Synes det er litt merkelig de kaller det service fee, når jeg ikke har fått noen service
Har gjort dette tidligere, null problem. Bare si hvor du skal sjekke inn bagasjen og det løser seg. Det oppstår jo mange ganger situasjoner som gjør at man blir nødt til å endre eller tilpasse reiser så de er neppe noen som kommer til å bry seg. Det kan være at man reagerer på det om det spekuleres i å gjøre dette for å spare penger, eks at man booker OSL-FRA-WAW og hopper av i FRA fordi det er billigere, og gjør dette ofte, men en gang i ny og ne er neppe noe problem.