SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

  1. Techsalsa

    Techsalsa Medlem

    Innlegg:
    109
    Likes mottatt:
    41
    Bonuspoeng:
    28
    Har booket en CT til meg og samboeren. Vi drar fra Oslo-Frankfurt (vanlig billiett) Frankfurt - München (vanlig billiett) og er i München i 1.5 time men sen flyr vi videre til Taipei i business class, og videre derifra til Manila (vanlig billiett) de hadde kun business en vei og selskapet er Eva air.

    Får vi sitte i business lounge på Gardemoen eller er det kun Munchen som vi får sitte i lounge på? Ser at Eva air ikke har lounge i München, så spørs hvor vi kan sitte da?

    Når vi lander i Taipei 07:00 på morningen, så må vi vente til neste fly som går 15:30 til Manila blir nok lounge der også (som vi.må betale for). Finnes et fly som går 09:40 fra Taipei til Manila men det var det ikke noe mulighet for meg å booke :(

    Fint om dere har tips på lounge muligheter.
    Jeg regner med at vårt bagasje er i orden og at vi ikke trenger å sjekke inn/ut/inn flere ganger....
     
  2. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Kan ikke svare på alt, men vedr München har dere tilgang til de to Lufthansa Business Loungene.

    Anbefaler https://www.staralliance.com/en/lounge-finder for å se hvilke lounge man har tilgang på. Mulig dere har tilgang til Eva sine on arrival i Taipei, fant lite info om dette på nett

    Vedr bagasje blir denne sjekket inn hele veien :)
     
    Techsalsa liker dette
  3. kjeeli

    kjeeli Veteran

    Innlegg:
    2,194
    Likes mottatt:
    22,510
    Bonuspoeng:
    183
    Hyggelig å kunne inspirere noen andre her på forumet :)
    Ser ut som du har mer tid på FCL på MUC enn meg, nyt tiden du har der.
    Husk at du må være gangbar fra FCL til gate, men du slipper å tenke på passkontroll. Den er inne i loungen.
     
    oleredv liker dette
  4. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,670
    Likes mottatt:
    6,658
    Bonuspoeng:
    183
    Man har vel også tilgang til FCL/FCT i FRA med denne rutingen? Hvis man har tid ihvertfall... Eller gjelder det bare for betalt F?
     
    Last edited: 23. nov 2022
  5. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,315
    Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Du får tilgang til FCT/FCL på fra også ja (så lenge det er F avgang samme dag fra MUC - eller motsatt)
     
  6. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,670
    Likes mottatt:
    6,658
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det var det jeg mente å huske.. Evt ZRH også.
     
  7. AirMags

    AirMags Medlem

    Innlegg:
    222
    Likes mottatt:
    475
    Bonuspoeng:
    63
    Det var akkurat dette jeg prøvde å få til da jeg dro til USA tidligere i våres. Da ville ikke SAS la meg fly lengre enn leg 4 til EWR. Så jeg måtte booke egen billett videre til LAS.
     
  8. mariusberg89

    mariusberg89 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    464
    Likes mottatt:
    156
    Bonuspoeng:
    43
    Prøver meg på nytt. Er det eneste muligheten for å få oversikt over CT`er å ringe inn til CT-telefonen?
     
  9. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,760
    Likes mottatt:
    7,703
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke sikkert jeg forstår spørsmålet ditt riktig, men mener du med "å få oversikt over CTer" at du vil vite hvilke CTer du har og når de utløper?

    I så fall er det synlig i toppen av bestillingssiden om man søker opp en flight for å booke med poeng. Tidligere viste de ikke mer enn max 3 linjer her, men nå ser det ut til at alt kommer opp for min del i alle fall:

    upload_2022-11-25_1-13-26.png
     
    snus_mumrikken liker dette
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,904
    Likes mottatt:
    57,548
    Bonuspoeng:
    293
    Tidligere har man fått opp én oppføring i listen per kort, per utløpsdato. Så hvis man har CTer fra flere kort, kunne man se dem. Men, hvis man har flere CTer fra samme kort med samme utløpsdato, så vises det bare en gang likevel.

    Har du CTer fra flere kort?
     
  11. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ser tre CTer fra 2022 og tre fra 2023. Ganske sikker på at to er fra Amex Elite så hos meg virker alle å komme opp.
     
    tobeornot999 and holmen like this.
  12. Bonusduk

    Bonusduk Bonus jeger

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    1,299
    Bonuspoeng:
    93
    Hei.

    Litt stresset ifb første CT bookingo_O

    CPH-CUN i boks, men fikk ikke opp SVG-CPH på ut eller retur.
    Skal da man da akseptere CT gebyret på 450,- for at de legger til det legget, eller går dette av tjenestegebyret som allerede er trukket for booking på nett ? I dette tilfellet så var det ikke mulig å booke tilslutning fra SVG selv på nettet? Greit å vite før man slår på tråden...


    På forhånd takk.
     
    Last edited: 25. nov 2022
  13. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,465
    Likes mottatt:
    5,614
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har kun et Amex kort. Mens jeg booket om japan-reisen min i går, dukket CT'en min som gikk ut desember 2021 opp i oversikten mens rekalkulering av avgifter og skatter pågikk. Så det ser ut som SAS sin hjemmeside viser alle tilgjengelige CT'er nå.
     
    holmen and Upsaker like this.
  14. mariusberg89

    mariusberg89 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    464
    Likes mottatt:
    156
    Bonuspoeng:
    43
    Det der stemmer ikke for min del. jeg har alltid bare sett 1 CT av gangen selv om jeg har flere tilgjengelig. jeg vet jeg har flere CT`er nå men ser bare 1
     
  15. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,465
    Likes mottatt:
    5,614
    Bonuspoeng:
    183
    Forstår ikke spørsmålet ditt helt, men skisserer hvordan div. gebyr fungerer. Ved førstegangsbestilling, skal du betale to gebyr på henholdsvis 450kr og 375kr. Hvis du ikke kan booke reisen på nettet, dropper SAS å kreve 375kr hvis du informerer dem. Deretter betaler du kun 150 kr. hver gang du tar initiativ til å endre bestillingen.
     
  16. Bonusduk

    Bonusduk Bonus jeger

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    1,299
    Bonuspoeng:
    93
    En hyggelig svenske fikset SVG-CPH-SVG for 150,- pr pers.
    Merkelig nok fant han ikke CPH-SVG flighten hjem samme dag som ankomst CPH, selv om jeg kunne booke 4 billetter på den flighten mens jeg snakket med vedkommende....

    Så blir en ekstra overnatting i CPH.
     
  17. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,760
    Likes mottatt:
    7,703
    Bonuspoeng:
    183
    Så rart! For du så jo bildet mitt. Kan det være nettleser-avhengig? Evt mobil-tilpasset?
     
    mariusberg89 liker dette
  18. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,760
    Likes mottatt:
    7,703
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, men 2 er fra samme kort, og 1 er fra nytt kort. Alle 3 dukker opp, men jeg har også bare sett 1 tidligere (der hvor jeg har hatt flere CTer i banken) med andre CTer - så jeg antok de hadde endret dette.
     
  19. mariusberg89

    mariusberg89 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    464
    Likes mottatt:
    156
    Bonuspoeng:
    43
    Ja, så det og har sett det hos meg tidligere en eller to ganger men da trodde jeg det var noe feil :p

    Får ringe inn og sjekke.
     
  20. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan også spørre på chat
     

Del denne siden