Det er mulig jeg surer helt, men jeg hadde inntill nylig i portalen en CT som sto med utløp des 2022. Jeg har fått ny CT som løper ut des 2023 nå og da forsvant den forrige. Jeg må innrømme at jeg ikke har stålkontroll på tildeling av CT`ene men har jeg bare hatt "flaks" da den perioden jeg så den andre og ikke bestilte? for den er borte og nå når jeg snakker med kundeservice sier de at jeg bare har en ubrukt..
Har du fått kansellering på en eksisterende booking hvor CT har utløpt? Har opplevd 2 ganger at de da har brukt ny CT istedet for å bruke den utløpte. Så har måttet få de til å gi den tilbake til meg..
Nope, har ikke boooket noe siden Januar og har hele tiden sett at jeg har hatt en CT tilgjengelig som jeg nå begynte å planlegge en reise på frem til den plutselig ble borte og jeg nå bare ser den nye jeg har fått.
Merk at dette er fullstendig feil. Det er tillatt med dobbel open-jaw på eurobonus award bestillinger. Hvorfor det har spredd seg en myte om at dette ikke er ok på forumet er vanskelig å si, men antakeligvis pga dårlig kjennskap til reglene god agentene på telefonen. Dobbel open-jaw er en billettkonstruksjon som brukes både på betalte og bonusbilletter, og er ikke å anse som to en-veisbilletter.
Dette har i hvert fall jeg både fått beskjed om OG blitt nektet å bestille flere ganger. Sist var til Thailand tidligere i år med avreise fra CPH, ankomst HKT, hjemreise fra BKK og ønsket retur til BUD. Etter flere telefoner endte jeg med å måtte ta hjemreise til CPH og betalt billett til BUD. Har du eksempler på det motsatte?
Begrensningen om enkel open jaw er oppført på SAS Sales Info: https://www.sassalesinfo.com/eurobonus/spending-points/spending-general-rules-airlines
Henviser til fare rules for eurobonus award. Personlig har jeg aldri blitt nektet dobbel open-jaw, og har booket det flere ganger..
Ok. Jeg tror det når noen legger ut en billett som viseren faktisk booking med dobbel open jaw. Inntil da forholder jeg meg til det samtlige agenter jeg har pratet med sier, samt info fra SAS' egne sider, og andres erfaringer på forumet. Det finnes mange eksempler på at noen får booket "ulovlige" ruter, og enda flere som ikke har fått booket lovlige. Så å kategorisk si at dette er "fullstendig feil", uten forbehold, når du er den eneste vi har hørt om som har fått booket dobbel open jaw, blir i hvert fall litt vel bastant i min bok.
Hvor fant du dette? Bare nyskjerrig fordi det er i strid med sas sales info-siden. En av de må vel da være utdatert? Dessvere har jeg også kun erfaring med at double jaw er no-go. Prøvde nylig med 10+ forskjellige agenter + diamantmail uten suksess I nesten alle tilfellene gikk det ok helt til de skulle høre med back-office eller til det var sendt til billettering hos eurobonus. Jeg ble da ringt opp av EB og fortalt at double open jaw ikke var greit
Skal til Bangkok med datteren min i ca 7-16 januar +/- et par dager. Noen som selger en CT + poeng til en fornuftig pris? og si i fra om feil gruppe...
Feil gruppe. Her er den riktige: https://insideflyer.no/forums/threa...rapoeng-og-kun-poeng.9683/page-71#post-476681
Noen som har en rask oversikt over når det ble avgjort at CT`ene ble forlenget under pandemien, kravene for de? De ble vel da forlenget frem til julen 2021? Jeg har snakket med Amex som sier jeg har totalt 6 CT i løpet av 3 år. så har jeg sjekket med sas som kun har 5 stykker hos seg, noe som da tyder på at den jeg så tidligere er forduftet. De sier jeg må kontakte Amex igjen, men Amex sier de ikke kan gjøre så mye.. CT`ene er jo også gamle, men blitt forlenget hos sas
Siste forlenging jeg husker var til 28.02.2021 for CT opptjent med Amex Premium og 31.03.2021 for CT opptjent med Amex Elite. Med mindre det var en runde til med forlenging av alle CT etter dette som jeg har glemt, så har de kun forelenget de som har vært en del av bestillinger som har blitt kansellert av flyselskapet eller til destinasjoner som har hatt innreiserestriksjoner.
er det ikke mulig å bestille CT med reise med LH som vises hos united, men ikke SAS? masse fly med masse plasser i biz der..
Nei. Det er forskjellig tilgjengelighet for de ulike bonusprogrammene. Hvis du bruker Awardfares kan du filtrere søk på tilgjengelighet for SAS Eurobonus FFP.
skjønner, takk. Er det vanlig at de plutselig legger ut opp til 9stk biz hos LH noen dager før? Virker som det er mer plasser til turer i desember i dag enn for noen ukers siden. tom. til Asia og USA
Slippes noen billetter tett på om det er ledig. jeg sitter nå og følger med daglig på en tur jeg har 17 des for å prøve å optimalisere ruten min.
Det er vel ikke så mye at de "slippes" som at prisene settes ned til et nivå SAS er villig til betale for
jeg har inntrykk at LH biz interkontinentalt er stort sett et bedre tilbud enn andre som TAP, AV. Stemmer det? har noen funnet på en slags ranking av flyselskap/fly/strekning tilbud?