Har ikke flydd LH biz enda, men liker ikke sete oppsettet der, resten er sikker bra. personlig flyr jeg alene og da liker jeg vindu med direkte tilgang til gang uten å måtte sitte med en fremmed.
Hvis jeg har to enkeltbookinger med poeng inne på sas.no. Ikke brukt CT på noen av de. Booking 1) OSL-CPH-LAX Booking 2) SFO-CPH-OSL Kan jeg da ringe CT-telefonen og fikse dette til en T/R CT fra Oslo til enten LAX/SFO eller Open Jaw?
Nei, men kanskje De de kan gjøre er å kansellere reise 2) og se om billettene dukker opp igjen. Da kan de legge på de på reise 1). Det vil alltid være en fare for at billettene ikke dukker opp igjen når man prøver seg på slikt.
Jeg hadde dobbel open jaw senest i september 2022 Utreise: TRD-OSL-LIS-REC Hjemreise: EZE-YYZ-CPH-BGO
SAS kundeservice mente idag at en open jaw CPH-IAD IAD-CPH-SVG «var för langt mellan CPH och SVG, och systemet blockar detta» Huff Ringe igjen imorgen
Noen som vet hvorfor SVG-CPH ikke kan knyttes sammen på noen bonusreiser? Fra CPH finnes mange reiser på SAS sine Star Alliance bonusreiser, men fra SVG forsvinner alle, eller at en heller må innom OSL/FRA. Er SVG-CPH og videre ledig hvis en ringer inn? Eller er det en grunn til at SVG-CPH er fjernet?
Antar du har funnet business fra CPH. SAS sin søkemotor støtter ikke mixed class. Kombinert med det faktum at SAS holder tilbake Plus awards mikset med non-SK longhaul gjør at man må ringe inn for alt dessverre. Når du ringer inn er det viktig at du ber agenten legge inn SVG-CPH først. Forsøker du å legge inn SVG-CPH etterpå vil O&D-logikken slå inn og nulle ut tilgjengeligheten.
Etter mye om og men, søking på awardfares og dialog med CT-telefonen fikk jeg da booka meg en tur til Bangkok i Januar. OSL-WAW-DEL-BKK BKK-DEL-CDG Når jeg finner en bedre rute og ringer inn for å endre, MÅ datoene være det samme? Eller kan man endre på både utreisedato og returdato?
Hvordan blir det hvis man også skal ha en retur? Må agent da legge inn SVG-CPH og CPH-SVG før CPH-NYC-CPH, eller skal alt tas i rekkefølge?
Nei, O&D-styringen skal ikke påvirkes av flighter lenger enn 24t +/-. Ser ut til at grensen hos SAS vesentlig mindre, kanskje 8-9 timer:
Heisann! Jeg har vært i kontakt med Chatflight. Og de har greid å finne følgende løype: 24APR OSL-FRA 09:50-12:00 (LH Economy) 24APR FRA-HND 13:55-09:45 (LH Business) 09MAY NRT-ZRH 10:45-18:10 (LX Business) 09MAY ZRH-CPH 20:25-22:10 (SK Plus) 09MAY CPH-OSL 23:00-00:10 (SK Plus) Har prøvd å finne disse i Awardflights, men uten hell. Nærmeste jeg finner er følgende løype: 26APR VIE – HND 11:20 – 09:45 +1 OS 209 VIE - FRA (01h 30m) Business LH 716 FRA - HND (12h 50m) Business 09MAY HND – VIE 11:35 – 23:15 LH 717 HND - FRA (14h 40m) Business OS 220 FRA - VIE (01h 25m) Business Evt. hvordan kan jeg koble på en leg fra OSL til VIE på samme CT bestilling? Noen andre som finner Biz billetter fra. OSL til HND/NRT i tidsrommet 20-26apr til ca 9. mai 2023?
Generelt er det kanskje best å betale Chatflights for jobben om de har klart å lete frem en rute du er fornøyd med? Men, artig problemstilling. Min gjetning er at de vil be SAS booke VIE-FRA-HND, for deretter instruere telefonagenten om å plukke bort VIE-FRA og erstatte den med flight fra OSL. Hjemreisen NRT-ZRH kan jeg ikke se, mulig disse setene er borte?
Takk for responsen! Det høres nok lurt ut ja. Stor sjanse er at det blir Chatflights. Men ville høre om det kanskje fantes noen andre løsninger. Siden Feen til Chatflights er litt stiv hehe. Men ser jo at de gjør en veldig god jobb. Takk for forklaringen om hvordan de eventuelt fjerner og legger til!
Hvorfor ta kontakt med de å be de finne rute når du vet prisen på forhånd og du syns den er stiv i utgangspunktet?
Jeg visste dessverre ikke prisen på forhånd. Men utifra hvordan appen fungerer så er det jo helt ok å ta kontakt uansett om man går for de eller ei?