Nybegynner spørsmål: Har en CT som går ut i år - vurderer å selge. Har også 68 000 EB som jeg helst ikke vil selge. Hva er beste måte å selge CT? "Må" det følge med poeng og hvilken verdi ca kan jeg forvente for CT uten / med poeng?
En CT har 0 verdi uten poeng. En CT kan ikke brukes uten poeng fra samme konto … 68 000 poeng er kanskje i minste laget.
Nerd-spørsmål: Fulgte med på etpar plasser på biz med married segments OS/LX VIE-ZRH-EZE gjennom noen timer. De var synlige på SAS-sidene, "vanlig" SAS-agent så dem, men CT-telefonen så dem ikke. Fortsatt synlige på SAS-sidene, navn på pax ble akseptert, og kom til betalingstrinn hvor kortdata ble lagt inn. Men plasser forsvant "i samme sekund" som jeg bekreftet bank-id. Noen som vil synse om hvorvidt dette var fantomplasser som først ble avslørt på betalingstrinnet, eller om man rett og slett bare ble slått på målstreken av andre reisende?
Mulig relatert, jeg fulgte med på noen plasser VIE-FRA-SFO/YVR. De dukket opp og forsvant like fort igjen, ofte kun bare ved at jeg søkte på en annen dato og tilbake på opprinnelig dato. Men fikk booka de til slutt igår via tlf, tenker du bare må prøve på ny
Hmm. Det minner mer om en annen erfaring jeg har, at dersom jeg bruker "velg nye datoer"-knappen til å bla fram og tilbake så forsvinner plasser man akkurat så på. Jeg må helt opp på hovedmenystripen øverst og starte nytt søk; da blir plassene synlig igjen.
Skjønner. Det tolker jeg bare som en intern SAS IT-bug. De forskjellige "dato-fanene" oppfriskes ofte ikke skikkelig.
Tydelig at de har et nytt system for oppfølging implementert, som nok kan gi utfordringer med huaca. Etter at c-seter forsvant under bestilling på tlf forsøkte jeg senere på kvelden igjen i håp om at de hadde blitt released igjen. «I see You called earlier tonight on the same booking…»
Det hører sikkert til i tråden om kundeservice, men den siste agenten foreslo å bestille de setene jeg så på nett, som hun ikke så, for så å kansellere hjemreisen på eksisterene booking…
Skal bestille CT til en kollega og reisen starter per i dag på Værnes. Hvor god må kunnskapen til agenten ved innsjekk være for å koble opp en poengreise til hovedreisen med CT? Innenlands har han 1 time og 15 enten på utreise eller hjemreise og føler det er litt kort tid til å få henta bagasjen og sjekke inn på nytt. Litt vanskelig å holde seg til 8 flighter TRD-SGN-TRD.
Hvis utreise er TRD-OSL, så er det vel akkurat nok, så fremt alt er i rute. På hjemreise hadde jeg lagt inn mer buffer
Har 2 stk. CT, men når jeg er logget inn på SAS, ser jeg bare en av de. Noen som kjenner til om det har vært en endring slik at kun 1 CT vises om gangen nå? Eller er det juleferie hos SAS IT?
Mulig det er nevnt, men fant det ikke i tråden. Har en reise booket for neste år med en CT som går ut i år. Har CT som går ut i 2023 som jeg ønsker å bytte til, men SAS sier jeg må bruke den eldste først. Stemmer dette?
Er det 2 CT fra samme kort? I så tilfelle vises kun 1. Mange har rapportert at det vises 2 CT når man har de fra forskjellige kort.
Er fra samne kort ja. Jeg så begge CTene for 1 mnd siden, så da har de endret nå i det siste i så fall.
Ja de fikset det, men det kan være det har sluttet å fungere igjen. Jeg ser ihvertfall også bare en CT der jeg skal ha to.