Har fått mail frå SAS om schedule change på CT reise i November. Reise er på utgått CT, med ANA F. Flyr OSL-MUC-LHR med LH X, kan eg nå med schedule change endre denne til OSL-LHR direkte med SK. (Reisa var booka med CT som gikk ut før SK slapp bilettar 330dagar før)
Hva gjør man når både CT telefonen og diamond eposten ikke klarer å finne business seter hos Brussels Airlines ......... men det er seter som jeg ser som 2 stk ledige på sas.no + at jeg også ser dem på united søket og expertflyer. Hos sas på telefon sier det at de ser bare 1. Problemet er at jeg vil ha denne koblet til en annen reise - som en connection. Jeg kan jo bestille den selv på sas.no staralliance søk og betale 2 x 450 kroner til i bookinggebyr - men hjelper det noe ? ....vil de da klare å legge den inn i min andre reise egentlig ?
Vet ikke hva jeg skal gjøre... Reiser til Venezia fra Oslo på søndag og tenkte reise hjem 17 april som planlagt siden lenge lenge tilbake!!! Ny på jobb så har jeg og samboeren min ikke mye fleksibilitet... I Dag velger SAS å avbooke vår hjemreise 17 april??? De sier de har kansellert flyet fra Venezia til Oslo og det går ikke noe annet ... Spurte på chatt og telefonen om det var noe fra andre steder i nærheten av Venezia, men de sa nei.... Står de for hotell nå??? De var usikre... De sa jeg kunne prøve å søke om refundering av hotell da vi må bli der i 2 dager ekstra... Vi har leiebil som vi må returnere til Venezia flyplass 17 april for det var da vi skulle reise hjem..... Da blir vi stående på flyplassen og må ta oss derifra til noe sted? Står de for transporten også? Ønsker virkelig all hjelp jeg kan få her fra dere. Syns det er så SYKT dårlig at de kansellerer så nær innpå???? :'( Takk
Les deg opp her: https://www.sas.no/juridisk-info/eu-passasjerrettigheter/ (Se kansellering) Ring tilbake, forklar stille og rolig uten så mange utropstegn og spørsmålstegn hva du har krav på, at du ønsker omdirigering så raskt som mulig, at de bør se på omdirigering med andre selskaper. Henvis til EU 261/04 og be om nødvendig agenten om å ta en sjekk med sin teamleder om du føler du ikke kommer noen vei. Som du ser har du ut over retten til å bli omdirigert krav på overnatting når nødvendig, transport osv, samt ikke minst standardkompensasjonen på EUR 400 per passasjer (med mindre de faktisk finner en flyrute som får deg frem innenfor de tidskravene som gjelder). Med et ørlite forbehold om at jeg ikke sitter på info om hvorfor de har kansellert, men sliter med å skje hva de skal argumentere med der siden kanselleringen kommer 9 dager før avgang.
Prøve å få til en solotrip i november/september med bruk av et par utgående CT. Har foreløpig osl-lhr-hnd-bkk med blandet annet Ana suite. Tenkte å prøve meg på å få en retur som: Ord-hnd-vie-osl. Må komme meg fra Bangkok til USA, noen som har noen formening om det skal være noe problem å få til bkk-lhr-USA som en enveis CT tur? Da kunne jeg prøvd å fått tak i en førsteklassebillett med Thai også
Hvis du søker på SAS sin Star Alliance bonusside, så finner du flere ruter BKK-Europa-USA, bla via IST og VIE. Jeg fant ikke noe via LHR i farten Men det er da med OS eller TK
Sikkert også lurt å ringe/sende en sms til nærmeste leder på jobben og forklare situasjonen sånn at de vet om at du kanskje ikke kan komme deg hjem og på jobb som planlagt.
For å svare på min egen post: Etter en ukes tid spurte jeg igjen på diamond mailen.....og joda - de synes og er tilgjengelige. Ring inn. Når jeg da ringer for å bytte til business så er alt ok....... litt rart at de på telefonen ser ledige seter en uke etter at det er tilgjengelig på sas.no... men det løste seg.
Er det noen andre som ikke har fått overført poeng fra Amex Elite siden 13 april?Går mann inn på Amex sine sider og klikker på eurobonus så ser jeg det har vært mislykket poeng overføring. Poeng som har blitt overført har så blitt trukket igjen. Står som Euro bonus saldo
Har en CT som går ut nå i slutten av april. Har en tur til Bangkok i mai som jeg muligens må kansellere. Nå står det på sas sine sider at de tillater avbestillinger til Asia tom 31 august. Får jeg tilbake CT med en måned tilgjengelighet eller mister jeg den tror dere?
Det er flere andre som har samme problem som deg: https://insideflyer.no/forums/threads/sas-amex-q-a.10910/page-310#post-445483
Gjelder dette alle destinasjoner i Asia og uten at det behøver være en begrunnelse? Har en tur til i juni med utgått CT som sannsynligvis ryker.
Har heller ikke fått poeng på en god stund nå. Jeg tok kontakt med Amex gjennom chat-funksjonen i appen i stad...de hevdet at det var en glitch in the matrix, og at poengene mine burde dukke opp i løpet av 7-10 dager. Venter i spenning!