SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    349
    Bonuspoeng:
    63
    ja det var det jeg forventet.
    så mens det står ut februar 2022 kan jeg ikke bruke den?

2. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Da skjer i såfall det som @rookietrader beskrev i posten før din. Feil CT blir brukt hvis du har fler. Du kan forresten forvente at CT med utløpt dato forsvinner fra bestillingssiden på sas.no ved midnatt. Det skjedde ihvertfall med min før en mail til gullmailen ordnet forlenging av utløpsdato noen dager senere. Eller mer.. Kundeservice er ikke akkurat raske for tida :(

3. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    349
    Bonuspoeng:
    63
    gikk for å sjekke nå ved midnatt, og så står det 30 Apr 2022 :eek: yohooo!

4. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk du ordnet dette via (gull)mailen altså? Du måtte ikke ringe CT-telefonen?

5. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, det har jeg gjort flere ganger. Senest for noen dager siden (etter ca to ukers ventetid på svar)

Travellingalf liker dette
  6. Trykkern

Trykkern Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    111
    Bonuspoeng:
    43
    Har CT-telefonen åpent i helgen?

7. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,024
    Bonuspoeng:
    293
    Nei

Man-fre 09-17 mener jeg det er

Trykkern liker dette
  8. Techsalsa

Techsalsa Medlem

Likes mottatt:
    41
    Bonuspoeng:
    28
    Hei,
    Jeg ringte CT i dag og de fant 0 billietter til meg fra Oslo-Cebu (Istanbul-Cebu eller London-Cebu osv). Sa at alt av Business var utsolgt som det var nå men også Oslo-Manila.

Hun fortalte meg at de ikke har oppdatert nettsiden enda, men at avtalen mellom de + Singapore airlines fortsatt er veldig usikkert. Akkurat nå har de ikke valgt å forlenge med SAS, men det kan endre seg?? Når det vil skje vet de ikke, er det noen av dere som vet?

Har så innmari lyst å reise til Filippinene (Cebu eller Manila) men helst Cebu da jeg skal videre derifra, desember 2022. Blir min første business reise men usikker på om det ens kommer slippes mer business billietter? :(

9. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,563
    Bonuspoeng:
    113
    Hvilen dato skal du reise?

Techsalsa liker dette
  10. Techsalsa

Techsalsa Medlem

Likes mottatt:
    41
    Bonuspoeng:
    28
    Tenkte reise torsdag 15 desember eller fredag 16 desember (en gang den uken) til 7 januar ca. Vet du når det evt kan slippe billietter i business? :/ Takk!!

11. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,563
    Bonuspoeng:
    113
    Er masse ledig på de datoene hvis du søker logger deg inn på: sas star alliance siden, eventuelt bruk united award søk først, så jobber du deg videre fra sas siden. Noter byene.

Ledig med ANA og Turkish :)

Techsalsa liker dette
  12. Techsalsa

Techsalsa Medlem

Likes mottatt:
    41
    Bonuspoeng:
    28
    What? :O jeg ringte inn i dag kl 14:30 og da var det ikke noe ledig i business sa hun på telefonen :O hun søkte masse ulike datoer... :( hvilken er best business? Har aldri reist med de før, er så spent på å bruke CTen min i business!

2 personer (meg å samboeren min)

Når jeg søker på sas sin side (når jeg har logget meg inn) på star alliance siden så finner jeg ikke noe som helst? :O
    Prøver å reise fra Oslo-Cebu sen søkte jeg på Istanbul-Cebu, London-Cebu osv osv (gjorde samme med Manila) ... Fant ikke noe.

Hvor mye bonus poeng koster det som ca for 2 med CT? og hvordan kan jeg gå videre? Takk!!

13. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,563
    Bonuspoeng:
    113
    210 000 poeng og CT for 2 personer fra oslo. Ingenting til Cebu men en del ledig til Manila.

Ser også at Asiana og Eva Air flyr mye til Manila. Du må sette deg ned og søke alternativ rute, altså by til by opplegg før du setter sammen ruten. Det tar litt tid men det funker hver gang :). Altså bruk United award først, så søker du på SAS star alliance etterpå, noter ruten ned og ring CT telefonen etter på så kan de legge sammen ruten for deg :)

Jeanette liker dette
  14. hifiman

hifiman Veteran

Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Hei
    Fant en reise i biz fra London til Tokyo for 2 personer på SAS award er det virkelig over 7k i gebyrer?

15. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Det er veldig høye gebyrer viss reisen din starter i London (UK) ja. Dette kan unngås ved å starte reisen ett annet sted og kun ha transfer i London.

SirH00D liker dette
  16. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,612
    Bonuspoeng:
    183
    tobeornot999 and hifiman like this.
  17. hifiman

hifiman Veteran

Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Takk, når jeg søkte Oslo -Tokyo fikk jeg ikke noe alternativ med transfer i London, må jeg ringe å bestille? Vil gjerne fly biz med Asiana og ikke turkish som var eneste alternativ når jeg søkte fra Oslo.

18. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Det kan nok være løsningen da ja. Du kan jo først søke på OSL - LHR så du forhåpentligvis har noen alternativer klar til du ringer.

hifiman liker dette
  19. hifiman

hifiman Veteran

Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noen som har klart booke to stk i Ana sin the room til Tokyo? Visst ja hvordan? Avreisested?

20. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,024
    Bonuspoeng:
    293
    Både i the suite og the room. FRA og LHR

Del denne siden