Da skjer i såfall det som @rookietrader beskrev i posten før din. Feil CT blir brukt hvis du har fler. Du kan forresten forvente at CT med utløpt dato forsvinner fra bestillingssiden på sas.no ved midnatt. Det skjedde ihvertfall med min før en mail til gullmailen ordnet forlenging av utløpsdato noen dager senere. Eller mer.. Kundeservice er ikke akkurat raske for tida
Hei, Jeg ringte CT i dag og de fant 0 billietter til meg fra Oslo-Cebu (Istanbul-Cebu eller London-Cebu osv). Sa at alt av Business var utsolgt som det var nå men også Oslo-Manila. Hun fortalte meg at de ikke har oppdatert nettsiden enda, men at avtalen mellom de + Singapore airlines fortsatt er veldig usikkert. Akkurat nå har de ikke valgt å forlenge med SAS, men det kan endre seg?? Når det vil skje vet de ikke, er det noen av dere som vet? Har så innmari lyst å reise til Filippinene (Cebu eller Manila) men helst Cebu da jeg skal videre derifra, desember 2022. Blir min første business reise men usikker på om det ens kommer slippes mer business billietter?
Tenkte reise torsdag 15 desember eller fredag 16 desember (en gang den uken) til 7 januar ca. Vet du når det evt kan slippe billietter i business? :/ Takk!!
Er masse ledig på de datoene hvis du søker logger deg inn på: sas star alliance siden, eventuelt bruk united award søk først, så jobber du deg videre fra sas siden. Noter byene. Ledig med ANA og Turkish
What? :O jeg ringte inn i dag kl 14:30 og da var det ikke noe ledig i business sa hun på telefonen :O hun søkte masse ulike datoer... hvilken er best business? Har aldri reist med de før, er så spent på å bruke CTen min i business! 2 personer (meg å samboeren min) Når jeg søker på sas sin side (når jeg har logget meg inn) på star alliance siden så finner jeg ikke noe som helst? :O Prøver å reise fra Oslo-Cebu sen søkte jeg på Istanbul-Cebu, London-Cebu osv osv (gjorde samme med Manila) ... Fant ikke noe. Hvor mye bonus poeng koster det som ca for 2 med CT? og hvordan kan jeg gå videre? Takk!!
210 000 poeng og CT for 2 personer fra oslo. Ingenting til Cebu men en del ledig til Manila. Ser også at Asiana og Eva Air flyr mye til Manila. Du må sette deg ned og søke alternativ rute, altså by til by opplegg før du setter sammen ruten. Det tar litt tid men det funker hver gang . Altså bruk United award først, så søker du på SAS star alliance etterpå, noter ruten ned og ring CT telefonen etter på så kan de legge sammen ruten for deg
Hei Fant en reise i biz fra London til Tokyo for 2 personer på SAS award er det virkelig over 7k i gebyrer?
Det er veldig høye gebyrer viss reisen din starter i London (UK) ja. Dette kan unngås ved å starte reisen ett annet sted og kun ha transfer i London.
Når reisen starter i London betaler du britisk flypassasjeravgift (APD), denne utgjør £180 per passasjer for long haul business class: https://www.gov.uk/guidance/rates-and-allowances-for-air-passenger-duty
Takk, når jeg søkte Oslo -Tokyo fikk jeg ikke noe alternativ med transfer i London, må jeg ringe å bestille? Vil gjerne fly biz med Asiana og ikke turkish som var eneste alternativ når jeg søkte fra Oslo.
Det kan nok være løsningen da ja. Du kan jo først søke på OSL - LHR så du forhåpentligvis har noen alternativer klar til du ringer.