SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Interessant observasjon.
    Så I teori, om det lar seg gjøre, så burde man altså heller booke på nytt enn å endre?

Noen flere med tilsvarende observasjon?

2. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,612
    Bonuspoeng:
    183
    Det stemmer bra. Nybestillinger går stort sett gjennom mens agenten er på tråden, mens alt av endringer settes på kø hos «Eurobonus-avdelingen». Unntaket er ved ufrivillige endringer, når ny billett kan skrives ut uten rekalkulering av avgifter.

Are liker dette
  3. RoadAhead

RoadAhead Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    Noen har helt sikkert spurt om dette før i tråden, men....586 sider. Altså: Hvis man har CT som går ut, er det da bedre å bare "booke noe" for så å endre dato og rute senere til noe man faktisk vil ha?

4. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,612
    Bonuspoeng:
    183
    Ved endring etter utløpsdato må du legge på en ny CT eller betale fullpris for reisen. Denne strategien fungerte kun mens Corona-unntakene for endring av reise med utgått CT var gjeldende.

RoadAhead and paramberg like this.
  5. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,878
    Bonuspoeng:
    183
    Om du da skal gjøre endringer så blir det at du må bruke ny CT. Er CT utløpt så kan ikke endringer gjøres hvis du ikke da er keen på å bruke en ny CT

RoadAhead liker dette
  6. Gnilre

Gnilre Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,555
    Bonuspoeng:
    93
    Dette ordnet seg i dag da jeg ringte inn for tredje gang. Jeg fikk forklaringen at det var mye å gjøre, og at de tar de som skal reise først, og det er jo mer enn tre uker til jeg skal dra. Reisen er nå OSL-SJO via 5 ulike fly, og SJO-MAD med 3 flyreiser.

7. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,906
    Bonuspoeng:
    293
    Begge mine CTer opptjent i år vises som at de utgår i år..

Noen andre som opplever det samme?

5D4C5776-5870-41BA-BE56-1B7EC475F523.png

8. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Det er riktig dato på mine. Sjekk den nye oversikten på Min Eurobonus (https://www.sas.no/profile/) for å se om det er riktig dato der. Evt så har det jo skjedd før at agenter har valgt feil CT når de trekker poeng på nytt i forbindelse med endringer.

tobeornot999 and indahla like this.
  9. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,906
    Bonuspoeng:
    293
    Den var ny! Takk!

Og det er akkurat som du sier. De har benyttet feil CT ved endring. Denne gang hadde jeg en booking med en CT som utløper ved nyttår. Ringte inn for noen få dager siden og skulle endre til annen destinasjon. Samme PNR nummer er beholdt men likevel har han klart å benytte en ny CT og lagt den «gamle» tilbake ..
    Dette har IKKE skjedd få ganger :mad:

10. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,150
    Bonuspoeng:
    293
    Den er kjedelig, dagen før nyttårsaften..

11. Jomik

Jomik Medlem

Likes mottatt:
    71
    Bonuspoeng:
    18
    Hei, jeg har fått tak i en reise med ANA 1. klasse i midten av februar, lhr-nrt t/r. Bruker CT som utgår 31.12.2022.

Nå trenger jeg å legge til en reise fra Gardermoen til LHR i forkant, som kan legges til på denne CT-reisen. Jeg søker på SAS sine siden og finner reiser som kan betales med poeng, men når jeg ringer til SAS så finner damen ikke det samme, og sier at det kun en avgang tilgjengelig som medfører 10 timer venting på LHR.

Dere med masse erfaring: Det kommer opp avganger, som også kan betales med poeng men som SAS sier at ikke kan knyttes til CT-reisen. Er det mulig å være heldig å finne en kundebehandler som får til å legge dette til bookingen, eller må jeg kjøpe disse billettene i tillegg til CT-reisen? Og sjekke ut og inn i London.

Eller kan jeg sjekke andre flyselskap og ringe CT-telefonnummeret - kanskje de kan finne avganger med andre selskap som jeg kan bruke i stedet for SAS?

Jeg hadde flaks med en reise tidlig i koronaperioden, og fikk diamantnivå som er blitt forlenget… så det er statusen jeg har nå… dersom det kan ha noe å si.

12. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,425
    Bonuspoeng:
    113
    Er du sikker på at det er en bonusbillet og ikke en vanlig billett for poeng?
    Bonusbilletter skal være markert med gullfarget prikk.

Norwegian_Traveller liker dette
  13. dahlmath

dahlmath Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Du kan ikke va altfor picky når det kommer til CT bookinger, 10 timer på LHR og man unngår de høye avgiftene er vel en no-brainer.

(Tror SAS i tillegg stoppet en del bonusbilletter fra og inkluderes i CT bookinger.)

14. Jomik

Jomik Medlem

Likes mottatt:
    71
    Bonuspoeng:
    18
    Aha, det var vanlig billett for poeng…

10 timer på LHR… høres lenge ut, har dere noen forslag til hvordan det bør benyttes?

JEg sjekket akkurat awardfares, og ser det er alternativer med andre:
    Utreise:
    11:25 - 13:50 OSL-MUC (LH2453)
    14:40 - 15:45 MUC - LHR (LH2476)

Hjemreise:
    19:30-22:40 LHR-OSL (SK812)

Ville dere tenkt at dette er et godt alternativ? Må jeg da ringe CT-telefonen (venting nå på 20 min) eller kan SAS gjøre dette?

15. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    1 ledig sete AnA F NRT-HNL med 380 den 19.januar 2023 om noen vil ha.

Are liker dette
  16. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,024
    Bonuspoeng:
    293
    Begge telefoner skal kunne fikse det.

Jomik liker dette
  17. Jomik

Jomik Medlem

Likes mottatt:
    71
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for svar., Ringte, og ba den hyggelige damen på CT-telefonen legge dem til, det gikk som «en drøm» og da er reisen i orden.

På samme tur skal jeg ta med barna mine, har brukt en CT på dem også men de klarte jeg bare å skaffe business-Class på. Når slipper ANA evt ledige firstclass billetter før avreise? Hvor lønner det å seg å følge med på dette?

18. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,990
    Bonuspoeng:
    183
    De legger ut billetter etter vanlig skjema, men det kan dukke opp ledige seter når som helst enten fordi de har plasser som står usolgt eller fordi noen andre har avbestilt.

Hvordan følge med? Varsel på awardfares.com.

19. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,024
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan feks ha et abonnement på awardfares. Men sjansen for at ANA slipper flere first billetter til er nok minimal.

Hvis dere flyr alle strekk sammen og du sitter helt forrest på langstrekket har dere jo en fin løsning. Barna kan sitte fysisk nær deg, i minikabinen rett bak first sånn at du kan gå bak og se at de har det bra gjennom reisen.

20. espenlampe

espenlampe Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som vet om CT-telefonen er åpen imorgen?

Del denne siden