Kan jo bekrefte at dobbel openjaw går fint. Denne ble godkjent av EB kontoret mens jeg var på linjen for noen dager siden.
SA-gebyret skal du slippe siden det er SAS, men mulig du må betale telefongebyr, selv om du skal slippe siden du ikke kan booke reisen på nett.
Du slipper telefongebyr siden det ikke er mulig å booke reisen på nett. Om det er SAS eller Star Alliance-partnere i flyvningen har ingenting å si.
Når jeg bestilte min CT tur så var det tilgjengelig på SAS nettside begge mulighetene med Turkish i biz: Agenten klarte ikke å finne turen A, selv om de var og er fortsatt å finne på sas.no. Det gjorde sånn at vi har 1t i IST og 7 i CPH istedenfor. Med tanke på Lounge opplevelse av begge steder er det ganske tragisk (vi er en familie med 3 småbarn). Er det noen som vet om det er mulig å endre til et senere fly til CPH på flyplassen i IST eller ved gate eller noe siden det er biz?
Mye snakk om at billettene ikke er "skrevet ut" "billettert" etc. Hvordan vet man om billettene er det når man har bestilt en reise via CT telefonen?
Vi reiser 3 personer. Jeg har fått 3 mailer, en per person som beskriver reiseruten og kostnader /fees. Er dette mailen det snakkes om?
Mail med emne: "Electronic Ticket Itinerary and Receipt from SAS" I tillegg vil du se et eTicket-nummer på reservasjonen din på sas.no
Da vi er 4 pax og det var det poengene rakk til, bestilte jeg billetter til Tokyo i eco i sommer, bare for å sikre at vi kommer oss dit, som tross alt er det viktigste for meg. Nå ser det dog ut som jeg innen veldig kort tid har nok poeng til å endre utreise til biz. Om det da skulle dukke opp 4x biz vi kan ta, vil vel dette gå som en endring av reisen (150,-/pp), også om det skulle bli med et annet selskap eller noen dager tidligere enn det vi originalt har bestilt?
Så sant du ikke har benyttet en CT som gikk ut ved nyttår, kan du endre reisen frem til 24t før avreise. Og ja, det blir gebyr
Litt newbie spørsmål kanskje, men det har dukket opp en liten problemstilling for de neste års CT reiser; MÅ reisen starte og avsluttes i Norge? Mener å huske noe fra 10 år tilbake at det var et kriterie, men finner ikke noe info om det nå. Eller er regelen slik at man må starte og slutte samme sted? Om jeg følger Røkke & Co til Sveits så kan jeg booke CT billetter med ZRH som utgangspunkt?
Hva er reglene for å bytte flyplass? Forsøker å finne rute til noen stillehavsøyer via AKL, men stopper opp på BNE (Brisbane). Det finnes dog direktefly fra OOL (Gold Coast) - AKL, men OOL er 1-2 timer unna BNE. (Finner ikke-direkte mellom BNE-AKL, men da blir det for mange legs...)
Med mindre flyplassene er en del av samme bykode (for eksempel TYO eller LON) så går det ikke. Tviler på at BNE og OOL er det.