SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

  1. mph90

    mph90 Nytt Medlem

    Innlegg:
    36
    Likes mottatt:
    76
    Bonuspoeng:
    18
    Fungerte fint det! Når blir det LH F til Brasil :)
     
  2. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    noen som vet om slike endringer skjer ofte?
    i mine vanlige reiser intra europa og utenfor skjer det ganske ofte, men vet ikke om disse. har en reise til CUN met 2 CT, 1 utgått, og ser hele tiden nå bedre flyvninger. Det føles som om det hadde vært lurt med noen endringer eller kanselleringer så kunne jeg justere :D
     
  3. Chr1st1an

    Chr1st1an Medlem

    Innlegg:
    50
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg ser nå som amex regningen kom at jeg har blitt belastet 2500,- per billett for en CT reise med Avianca. Totalt 10.000,- for 2 voksne og 2 barn på biz.
    Jeg har aldri betalt i nærheten av de summene for CT billetter noe sted i verden, men jeg har heller aldri flydd med Avianca.
    Før jeg ringer inn til SAS tenkte jeg å høre med folket her inne;
    Har Avianca noen hinsides kostnader for kjøp av biz billetter?
    Ruten er via LHR så jeg mistenker at de har lagt inn noe feil som gjør at vi har blitt belastet for start i London.
     
  4. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,002
    Likes mottatt:
    1,385
    Bonuspoeng:
    113
    Å mellomlande i LHR er dyrt.
     
  5. Gnilre

    Gnilre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    280
    Likes mottatt:
    1,543
    Bonuspoeng:
    93
    Av den grunn valgte jeg å reise via Madrid i stedet som har mye lavere avgifter. Men siden vi skulle til Costa Rica, og 8 flyvninger var maks på CT, måtte det kjøpes separate billetter hjem fra Madrid. Hadde kanskje vært billigere gjennom London likevel.
     
    Last edited: 04. febr 2023
  6. Chr1st1an

    Chr1st1an Medlem

    Innlegg:
    50
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    18
    Nei. Det er start/stop som er sykt dyrt med LHR. Jeg mellomlandet i london i desember også, men med EVA og Thai. Det var mye billigere. Det må være noe annet som er årsaken til dette.
    Hadde en annen reise nå i januar som ble kansellert til fordel for Avianca som også hadde mellomlanding i LHR. Den kostet 1650,-.
     
    tobeornot999 liker dette
  7. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,634
    Bonuspoeng:
    183
    Det er litt dyrere å mellomlande i London også. Jeg endret en reise fra mellomlanding VIE til LHR nå i Januar og det ble +379 per voksen og +528 for infant.
     
  8. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,945
    Likes mottatt:
    5,733
    Bonuspoeng:
    183
    Start i London ville vært betydelig dyrere, da APD alene utgjør £185 per passasjer.

    En fin måte å kontrollere avgiftene på er å søke opp en tilsvarende reiserute på ITA Matrix. Pleier å stemme godt overens med det man skal betale for bonusbilletter.
     
  9. NoLimit

    NoLimit Evig ung

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    314
    Bonuspoeng:
    63
    Hvorfor reagerer du først nå? Visste du ikke dette når du betalte når du bestilte reisen via CT-telefonen?
     
    Insomnia4u liker dette
  10. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,634
    Bonuspoeng:
    183
    Det hender jo at man sier til agenten at man aksepterer det som kommer av avgifter, uten å vite hva det er, fordi de ikke makter å regne det ut selv, men må sende det til eurobonusavdelingen.
     
    Chr1st1an liker dette
  11. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    535
    Likes mottatt:
    1,502
    Bonuspoeng:
    93
    Hvor starter reisen (slik det er billettert)? Du har ikke av en eller annen grunn fått over 24 timer i LHR?
     
  12. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    samme her. 2365 pr voksen/barn + 512 infant

    TRD-SVG-LHR-BOG-PTY-CUN
    CUN-IST-CPH-TRD

    fra det jeg leser handler bare om å fly gjennom LHR. visste ikke det når jeg bestilte dessverre
     
  13. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,752
    Likes mottatt:
    7,690
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, London er helt tullete dyrt på avgifter om det er start og slutt punkt ja - og bedre på transfer som du sier.

    Endte selv med en tulle-billett for å bruke CT som gikk ut, og man må jo elske Eva ut av London og tilbake. Så billetten er ikke egentlig tullete, men med sykt god service på BKK t/r. Men mye avgifter, ja.
     
  14. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, transfer på LHR er dyrt og det blir litt i skatter / avgifter. Men i forhold til kva det i kostar og fly interkontinentalt med betalt billett i desse dagar, så er me som er her inne heldige som kan fly interkontinentalt framme i bussen for 2500,- med full fleksibilitet. Fleksibel billett bak gardina hadde kosta vertfall 10000,- per person….
     
  15. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    Absolutt! Jeg reiser neste uke BGO-FRA-ZRH-NRT-BKK og returen er BKK-SIN-HND-ORD-FRA. Alt i business. Jeg lurte på hva billettene kostet om jeg skulle betalt for de så jeg sjekket samtlige ruter på datoene jeg reiser. Dette ville blitt ca 250k totalt (separate bestillinger på billigste valg i business) hadde jeg ikke betalt med poeng :)
     
  16. SIMIQB

    SIMIQB Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Sikkert blitt spurt før; men kan man bruke CT på bonusreiser med Etihad airways?
     
    nicholas liker dette
  17. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,185
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    nei
     
  18. sopranoss2

    sopranoss2 Medlem

    Innlegg:
    150
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    18
    Vi har en bestilt en tur til Kenya i sommer med CT. Fikk akkurat mail fra Turkish Airlines om at første del av returen ( Mombasa-Istanbul) er cancelled due to operational reasons. Hadde bestilt business.

    Lurer da på hvilke rettigheter vi har, og hva vi nå må gjøre? Er det Turkish Airlines eller Star Alliance/SAS jeg må ta kontakt med? Håper noen av de mer erfarne på forumet kan opplyse meg litt.
     
  19. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,828
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen rettigheter når det er mer enn 14 dager til reise. Det er SAS som utsteder billettene du må ta dette med, og man er da avhengig av å finne nye bonusplasser, dessverre..
     
    sopranoss2 liker dette
  20. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,223
    Likes mottatt:
    5,071
    Bonuspoeng:
    183
    Jo, man har fortsatt rett på ombooking vel? Det er Turkish man har en avtale med om å frakte deg fra A til B i en gitt klasse, så kontakten må gå via Turkish. SAS kan kun hjelpe om det finne ledige bonusbilletter - det stemmer.
     

Del denne siden