SAS gir vel 50% rabatt på reisende under 12 på bonusbilletter, mens *A gjør det ikke. CT stacker seg vel ikke med barnerabatt uansett, men klarer ikke å se noen scenarioer her hvor 3x CT er noe annet enn sløsing. (200 000)*0,5 = (100 000*0,5) + (100 000*0,5)
Min feil, takk! Men 3CT vil vel da uansett endre null her, det vil jo ikke være noe besparelse som det opprinnelige spørsmålet handlet om?
Ikke hvis det ikke er nok plasser i ønsket kabin eller det kniper på poeng. Da kan de bruke den tredje CT'en på å plassere en av de reisende i f.eks økonomi.
Vancouver - Frankfurt er det bare økonomi Vancouver - Zurich, via Frankfurt er det business. Hva er greia her? Hvorfor kan jeg ikke bestille Vancouver Frankfurt business? Må jeg virkelig innom Zurich for å få business?
ARN-OSL 10:40 er en reell avgang jeg finner på sas.no, men på Awardfares dukker den ikke opp. Hvorfor ikke? Jeg får eller ikke opp ARN-TOS på Awardfares, men jeg får den opp på sas.no.
Ja, det er ganske vanlig. Man må ofte innom Wien, Zurich, eller andre connecting flyplasser for å få business med LH. Det kalles married segments
Awardfares viser tilgjengelighet på https://www.sas.no/eurobonus/star-alliance-award-trips/ som ikke nødvendigvis er den samme som ordinært poengsøk på sas.no
Med andre ord kan denne ruten bestilles med CT, hvis den ikke dukker på opp award-trips hos SAS? Er utrolig vanskelig å finne bonusreiser for tiden.
Du kan helt fint bruke CT på ordinær bonusbestilling med SAS også, men der får du bare kombinert med SAS sine egne flyvninger ut i verden. Med andre ord.. Skal du fly Star Alliance inn til ARN så er det tilgjengeligheten til Awardfares/Star-søk du må forholde deg til.
Rart jeg ikke får opp ARN-TOS når jeg søker på award-tips når det er SAS som har denne strekningen. Jeg får opp motsatt vei.
LH slipper biz bill. til EB mye senere enn før men fra VIE og ZRH slippes det billetter med married segment mye tidligere. Ser dette hele tiden, driver og venter på bill. med LH for å forbedre en utreise. Direkte kommer senere...
Skal fly hjem fra Oslo til Tromsø 1. desember, men med awardbilletter må jeg mellomlande i enten Trondheim, Bodø eller Longyearbyen. Hvorfor er det slik? Vil det slippes direkte senere eller må jeg bare belage meg på et flybytte på vei hjem?
De billettene er nok utsolgt på direkteavgangene utenom 08:05. Men hvorfor har du søkt på star alliance siden hvor disse billettene har over 2x så høy poengpris? Får ikke opp alternativ via LYR på SAS søk.
Såpass, allerede. Søker opp som en del av en CT-billett. Søkte bare opp for å se om det faktisk gikk flere direkte enn 08:05-avgangen.
Skal bruke en CT og poeng for sommerferien i år. Men dama må dra tidligere hjem fra ferie enn meg. Er det mulig å ha forskjellig hjemreise på samme PNR eller må vi splitte den? For da blir vel turen dyrere hvis jeg kun har en CT og må ha to forskjellige bookinger?