Tror ikke at det er nyttårsaften har noe å si, men den er vel stengt fordi det er lørdag. Vanlig sas kundeservice vil nok kunne hjelpe hvis de er åpne.
Skal legge til et leg på en eksisterende bonusreise i C med SA, men finner bare en billett i biz og en i øko. Er det mulig at en av oss flyr C og den andre eco, eller må begge pax da reise i øko?
Ser at det er løst men en generell kommentar: er 10t i London noe problem egentlig? Man sitter jo ikke på LHR og ser i veggen i 10t. Man drar inn til London (selvsagt uten å hente ut bagasjen, den går direkte til final destination) og spiser en bedre lunsj eller middag. Drar på pub og gjør de tingene man vanligvis gjør i London. Hvis man ikke kan ha lengre mellomlandinger forstår jeg at folk syntes det er vanskelig å finne bonusreiser. Syntes nesten det er en bonus med 12-24t mellomlanding. Pakker en bag med tannbørste og skift og overnatter gjerne på hotell i en ny by.
Takk for et bra svar, godt å få forslag fra erfarne reisende! Jeg syns det hadde vært fint, men prøver å ta hensyn til de medreisende… Jeg setter pris på alle dere som deler med deres erfaringer og meninger, det er opplysende og inspirerende å lese. Enten det er direkte svar på egne spørsmål eller bare ved generell lesing i foraene!
Det spørs nok veldig hvem man reiser med. Ser raskt for meg at diverse point earners ikke er så glad i flybussen hit og dit og 5 timer på et billig hotell for å sove før neste langstrekke. Jeg har en dødsone mellom 6-12 timer der det raskt er for lenge å være i lounge, men kan være litt kort å reise til sentrum. Så jeg leter helst etter kortere eller opp mot 24 timers stop. Har en en god del fine stop overs de siste årene i byer, rundt forbi på grunn av den muligheten.
Å dra rett på hotell for å sove 6t og så videre er kjipt. I februar har jeg feks 8t i Madrid kl 14-22. Drar inn til byen og rekker både 4 timer rusletur i gamlebyen og innom 3-4 tapasbarer rundt middagstid. Helt perfekt etter min smak. Reiser med kone og to barn. Bestiller transport på forhånd så alt er timet og tilrettelagt. Dette har vi gjort mange ganger og alle er enig om at slike korte stopp hvor man besøker Lisboa, London, Madrid, Wien osv er positivt.
Er vel mer et spørsmål om SAS KS holder åpent, siden CT telefonen kobler videre dit Og ja, de har åpent
Totalt 42 min i kø + samtale med agenten så ble det løst. Men det «interresante» var at han sa at de alltid fikk opp den eldste CTen når de skulle velge, og i utgangspunkt ikke kunne velge en nyere. Spennende da at de _alltid_ velger en nyere ..
Hei noen som har flydd Avianca nylig? kom over denne https://liveandletsfly.com/avianca-787-business-class/ Og skal ut å fly de om 2 måneder til Lima.. ble litt bekymret.. C
Skal fly MAD-BOG om 2mnd. Har svært lave forventninger. Hadde også booket Biz BOG-AUA videre men Avianca har lagt ned Biz intra Amerika.
Ja, ble med ett usikker, er en «svi CT» -tur så flyvningen er en stor del av helgen.. da er det litt kjipt å sitte der og få servert sandwich i plastikk…
Er nok (dessverre) det som har skjedd. Men hvorfor velge en annen en den som allerede er knyttet mot bestillingen ..?
Ser ut som en helt utrolig dårlig servering, selv om det hadde vært turistklasse også. Men, den er et halvår gammel, og papiret fra Avianca sa jo også at de skulle trappe opp service, så det er lov å håpe på at ting er bedre nå. SAS var til sammenligning også grusomt dårlige på mat i business transatlantisk i midten av 2022. Og nå har er de bare "ganske dårlige". Så flyselskap endrer seg over tid, særlig i den perioden som har gått etter covid-restart.
Fly med Avianca i midten og slutten av november t/r LHR. De er forbi det stadiet som nevnes i lenken du deler, men det er fortsatt langt fra mange andre *A-selskap når det gjelder catering. Setene er sånn set gode og romslige. Jeg satt på rad 1 i håp om bredere fotbrønn, men den var ikke annerledes enn de øvrige radene. Ville unngått siste rad i biz da det ikke er ordentlig skille mellom biz og eco, kun en tynn, ikke-heldekkende skillevegg, pluss gardin. Maten kom med en svært god forrett. Scampi med noe greier. Til forrett kunne man velge mellom fisk, kylling, kjøtt, vegetarpasta. Helt ok mat. Frokosten var ganske standard med egg, brød, yoghurt. De har ingen meny, maten serveres på bratt fra tralle, ingen champagne og ingen pre-departure-servering. Serveringen er nok mer hva en kan forvente på premium economy heller enn biz. Når det er nevnt sov jeg bra. God plass til en kar på 183 cm. Godt med plass også i bredden i og med at det ikke er armlene ut mot midtgangen. LHR-flightene går på fine tidspunkt med tanke på å få sove og flytiden gjør at man får mange gode timer på øyet begge veier. Den store positive med Avianca er gjerne tilgjengeligheten. Min oppfatning er at man stort sett finner biz på langrutene og de har et spennende nettverk av ruter i Amerika som gjør at jeg mest sannsynlig kommer til å fly dem igjen. Leser at noen velger å fly Copa videre for å få biz, men min erfaring er at Copa ei heller er noe veldig gjevt biz-produkt når det gjelder catering. De har nye fine seter, samt lie-flat er stas på korte ruter med deres nye Dreams Business på 737 Max. Om det er verdt omveien via PTY kun for det vet jeg ikke om keg hadde gjort igjen. I fraværet av billetter via USA/Canada synes jeg Avianca på sett og vis er en berikelse i *A-systemet som gjør at man kommer dit man ønsker å dra.
Har også Avianca T/R om ca. 50 dager. Siste videoen jeg har sett, som muligens er mer representativt er denne fra August - ikke veldig dyptgående, men ser nå iallefall helt OK ut ifht den anmeldelsen du linket til Som nevnt av @Rapolo er kanskje styrken til Avianca tilgjengligheten, hadde ikke blitt noe av min tur uten Avianca, da det ikke finnes andre alternativer. Selv om de ikke akkurat har ett klasseledende produkt er de ett ganske sikkert kort for å få en seng over atlanteren