Hvor fort etter booking har dere fått billettnummer? Fullførte en booking for par timer siden og fikk en mail ca kvarter etterpå. Denne er dog identisk med den første jeg fikk til gjennomsyn og har ikke blitt fullført. Ser både på sas.no og United.com at billetten ikke er utstedt, og i tillegg står det på United at min billett et reservert til midnatt, så er en smule bekymret for at min global first billett kan glippe.. Sist jeg booket tok det en uke med frem og tilbake så vet ikke hvor lang tid det skal ta. Setter pris på andres erfaring her. Hører med til historien at jeg ikke får lagret setevalg..
når jeg bestilte i februar tok det ca en halvtime til jeg fikk endelig bekreftelse med billettnummer. Dog tok det litt tid før systemet ble oppdatert og plassene ble "mine". Har tilgang til Amadeus på jobben og reservasjonsnummeret var ukjent for systemet noen timer fremover i tid mener jeg å huske.
Når jeg booket CT sist, for en måneds tid siden, så fikk jeg endelig bekreftelse på e-post innen en time etter at jeg hadde lagt på. Så ganske raskt med andre ord. Men det var ikke en veldig "komplisert" routing eller noe sånt da. SAS/Swiss/Turkish/SAS til/fra Singapore.
Hmm.. Kikket i gamle mails, sist tok det ca 2 timer. Nå er det over 4 timer siden samtalen ble avsluttet, ikke bra..
Da er saken avsluttet. Etter en telefonsamtale viser det seg at det var noe problemer med betalingen. Nå er det fikset og billetten er i min hånd... Lurer på om dette har med kievs klage tidligere om at amex stopper betalinger i hytt og pine for gøy..
Ringte Tallinn i dag for å få endret en flight fra business til first på en lengre awardreise (fordi det nå har blitt tilgjengelighet i first). Agenten i Tallinn bekreftet at first er tilgjengelig på den aktuelle flighten, men sa at det ikke er mulig å endre fordi flighten er tilknyttet en annen flight (hvor jeg allerede har booket First), og der er det ikke tilgjengelighet i first nå. Har jeg møtt på en agent med manglende kunnskap, eller er dette faktisk en reell utfordring?
Hørtes merkelig ut, eneste grunn jeg kan tenke meg er om endringen innebærer endring av reiserute. Såfremt du ikke berører noen av de andre flightene skulle dette være grei skuring. Det er jo mange av oss som gjør dette. Prøv å ring en gang til. Treffer du samme person så be om at hun/har redegjør for hva de mener, og hvis strekningen er den samme, f.eks FRA - HKG og du ikke må endre connection, så be om å få snakke med supervisor.
Kan det være "married segment" logikk ute og går her? Dvs. at det er ledige plasser på hvert segment men ikke i kombinasjon? Usikker på hvordan det evt. spiller inn når man allerede har booket den ene strekningen...
Det er ingen endring av reiserute, jeg skal kun endre fra business til first på èn flight (flight 3 av 3) på utreisen. Flight 1 (OSL - FRA) er booket i business, og der er det fortsatt tilgjengelighet. Flight 2 (FRA - BKK) er booket i first, der er det ikke tilgjengelighet nå. Flight 3 er booket i business, men ønskes endret til first siden det nå er seter tilgjengelig. Kan forsøke å ringe Tallinn igjen i morgen.
Jeg var borti noe lignende her nylig og fikk omtrent samme beskjed som deg. Jeg skulle forandre til en tidligere avgang på første del av reisen og agenten fant ledige plasser, men etter å ha kalkulert på avgiftene en stund kom han tilbake og fortalte at han ikke kunne forandre reisen uten å først kansellere hele turen. Dette tok jeg ikke sjansen på. Det betyr ikke så mye for denne reisen sin del, men jeg tror også at jeg kommer til å ringe en gang til å satse på bedre hell med en annen agent.
Svært uheldig at det skal bero på hvem du snakker med. Amex bør kanskje gjøres oppmerksom på dette og spandere litt mer drilling på reglene? Evt enda bedre, forenkle dem
Hei, kjapt spørsmål her, kanskje det har blitt stilt men så det ikke, så jeg tar sjangsen: Om jeg har tjent 1 CT i 2017, kan jeg begynne å spare til CT #2 i 2018, eller må jeg bruke CT #1 FØR jeg kan spare til #2?
Ne Du kan ha 2 CT samtidig, men kun en opptjentes pert kalender år vær da opps på at det første CT blir brukt først. Det er flere her inne som har opplevd at Tallinn tar den nyeste CT så du sitter da med skjegget i postkassen om du ikke merker det selv
Dette er et reelt problem. Heter married segments som det nevnes. I praksis betyr det at man ser to flights som en flight. Dette er grunnen til at Tallin noen ganger finner osl-fra som man ikke finner selv. Har blitt offer for dette selv, booket i eco, ledig i business men ingen sjanse til å booke om. Snakket med en rekke agenter..
Godt mogleg dette er svart på før, men eg fann ingenting ved å søka. Når du har 2xCT (1 med utløp i 2016 og 1 med utløp i 2017), og du bookar online via SAS sine sider så dukkar jo CT-rabatten opp to gonger i sjølve bookinga. Er det som regel den øverste CT'en som er den eldste, eller er dette fullstendig bingo-lotto?
Hei, jeg har et spørsmål rundt bestilling av CT. Business billetter på SAS slippes jo dag for dag. Hvis man f.eks skal reise 10-20 januar så slippes jo utreisen type 10 dager før hjemreisen. Og business vil jo mange ha, så hva gjør man? Booker 10-11 for så å endre? Venter og håper? Hva gjør dere? Mvh John
Du blander ikke dette med noe annet nå? SAS sine businessbilletter ligger vel ute opp til et år i forveien.. Dog slippes kanskje av og til noen flere i siste liten, men det er ingen regel på 10 dager..