Jeg har ikke vært aktiv angående CT-tur siden jeg gjennomførte min siste (til Sør-Amerika i januar), og jeg holder på å snekre sammen noe nytt. Denne gang i miks av C og F til New Zealand. Før jeg ringer Tallinn i morgen, kan noen se over følgende rute, og se om det er noen skjær i sjøen? Alle leggene er funnet på united.com. 6. jan: SK2861(A319 - Plus) BGO-CPH 0600-0720 6. jan: AC883(A333 - Biz) CPH-YYZ 1215-1450 6. jan: AC759(A320 - Biz) YYZ-SFO 2055-2345 7. jan: UA917(B772 - First) SFO-AKL 2245-0855+2 19. jan: NZ287(B789 - Biz) AKL-PVG 1805-0110+1 20. jan: NH960(B789 - Biz) PVG-NRT 1725-2100 21. jan: NH223(B773 - First) HND-FRA 1120-1540 21. jan: LH916(A321 - Biz) FRA-LHR 1700-1745 22. jan: SK506(A320 - Plus) LHR-CPH 1700-1955 22. jan: SK2870(A321 - Plus) CPH-BGO 2100-2225 Et par ting: grunnen til den tungvinte ruten til London på hjemreisen er fordi jeg tenker å avslutte reisen der med blant annet fotballkamp og konsert (jeg tenker altså å skippe de to siste leggene til CPH og BGO, derfor jeg har valgt nesten 24t layover i London, slik at jeg kan få ut bagasjen). Ellers er det 10 legs. På sist CT fikk jeg lov til 9 legs, no questions asked. Jeg er derimot forberedt på å starte/avslutte reisen i CPH hvis det må til. Utenom dette, noe jeg ikke kommer til å få lov til? Det er visse regler med transittsoner, antall stopp i hver sone etc? Disse reglene har jeg ikke helt oversikt over. Det er ei heller en optimal routing som dere kanskje er enig i, men hovedpoenget er å locke inn F-turene med United og ANA, og satse på at bedre connections dukker opp (LH F f.eks. ). På forhånd takk!
Sorry mac, her er det grunnstøting i høy hastighet.. Du har følgende som avviker fra reglene: - 10 segment, skal i utgangspunktet kun være 8 - Flere stopp i transittsone - Flere transittsoner Du må nok dessverre tilbake til tegnebrettet her...
Takk for raskt svar. Angående 10 legs, som jeg skrev i posten min, lar det seg løse med å kutte BGO-CPH/CPH-BGO. Men jeg fikk altså lov til 9 legs sist gang, og tenkte derfor å prøve med 10 denne gang. Det var dette med transittsonene jeg var redd for ja.. Kan du peke ut hvilke av leggene som utgjør problemene, og så skal jeg se om jeg kan ordne noe. Er det helt uaktuelt å fly via Nord-Amerika ene veien, og via Asia andre veien?
Det er altså ikke lov å stoppe i både YYZ og SFO ene veien, og ikke i PVG og TYO andre veien? Hadde kun fått lov til ett stopp? Jeg kan blant annet fly NZ-økonomi AKL-NRT hvis det hjelper (og selvsagt håpe at biz slippes), eller er det ikke lov å blande inn økonomi-legs?
Okey, takk igjen for raskt svar. Siden det er såpass mye forskjellig fra agentene, er det vits i å prøve? Prøve med at det ikke finnes noen mulighet for å transitte via samme sone begge veier, på de datoene jeg ønsker?
Fant nå følgende, og har revidert routingen: 6. jan: SK2861(A319 - Plus) BGO-CPH 0600-0720 6. jan: AC883(A333 - Biz) CPH-YYZ 1215-1450 6. jan: AC759(A320 - Biz) YYZ-SFO 2055-2345 7. jan: UA917(B772 - First) SFO-AKL 2245-0855+2 20. jan: UA916(B772 - First) AKL-SFO 1510-0630 20. jan: UA479(B739 - First) SFO-LAX 0838-1018 20. jan: NZ2(B773 - Biz) LAX-LHR 1610-1040+1 + ett eller to legs til CPH og Bergen hvis tillatt. Nå er vi nede i kun ett problem? Og det er at jeg har to stopp i Nord-Amerika begge veier, som er en transittsone?
Du kan gjører følgende om målet er AKL: Europa-SFO-AKL og samme på returen. Europa-PVG-AKL og AKL-PEK-Europa.(PVG og PEK er i samme sone) Europa-BKK-AKL og AKL-SIN-Europa. (BKK og SIN i samme sone). Vi tippe at 4 legg med Thai F er det som blir lettest å finne.
Tror ikke du får til en reise som ender i LHR. Du kan nok få til at den ender i CPH, ser ingen poeng i å la den gå videre til BGO med mindre du absolutt må. Dette blir jo litt som å si at jeg skal ikke drepe tre mennesker lenger, bare en fyr, er det ok da? Har du mer enn ett stopp vil ikke systemet godkjenne reisen. Enkelt og greit.. Du må nok følge en av rutene som foreslås av Fredrik81. Jeg vil gjette på at via SFO kan by på problemer i seg selv fordi det er en "utradisjonell" rute.. Ikke at det er noe galt, men at noen kanskje vil være vanskelig å overtale til å i heletatt legge inn ruten.
Jeg er med. Dessverre nesten skrapt for Thai F i januar, litt seint ute for prime season Oseania Bare veldig synd at det ikke skal godtas f.eks. LAX-SFO fordi det tilfeldigvis er i en transittsone, når det er da som må til for at det skal gå opp. Men men.
Neida, og dette var ikke meningen heller, jeg mente bare at jeg skulle legge til ett eller to random legs som passet, hev de ikke med siden jeg ikke hadde søkt de opp.
Hehe, joda jeg ser den, hadde bare kanskje et lite håp om at agentene kunne godtatt noe som kanskje bare strekk reglene litt, i stedet for veldig mye? Distansemessig er det omtrent hipp som happ å fly via USA/Asia til New Zealand, så hadde syns det vært rart hvis de skulle protestert på det.
Det er det som er utfordringen. Jeg lurer f.eks på om de ville godta at man flyr inn i en transit sone og så tilbake til orginal sone. Det står det ikke no om, men antar at det ikke går. Eks: SIN-HKG-BKK-Europa. Da vil man kunne fly United F fra sin og får to F leg med Thai.
Beste alternativene jeg ser med to reisender til of fra AKL med et raskt søk fra FRA. Tur 5jan FRA-PEK i C med Lufthansa PEK-AKL i C med Air China Alternativt 7jan FRA-KIX i C med Lufthansa KIX-AKL i Eco med Air New Zealand. Retur 18jan AKL-PVG med Air NewZealand i C PVG_VIE med Austrian i C Alternativ 19jan AKL-PEK Air China i C PEK-FRA Air China i F Eller fra PEK-ZRH med Swiss i C Med 5 og 18 Jan så får dere fløyet i fire forskjellige C, der Austrian antagelig blir høydaren, Selv om 787-9 hos Air New Zealand ser ganske så grei ut den også. Hadde nok ikke lagt på alle de ekstra poengene det er for å få et leg med F.
Dette er en grusom rute med UA F. Har booket den selv, men er i sterk tvil.. Avreise før kl 6 om morran, og kun par timer i F. Har lest trip-review som ikke akkurat var hyggelig.. Mye medre å fly samme rute andre veien tror jeg.. Da flyr man i alle fall på en levlig tid av døgnet
Tror uansett de ikke godtar at man flyr slik, og da er det ikke aktuelt å tulle vekk en F flight, på 3timer 45 hos United og som du sier grytidlig, så ikke så bra ut på youtube.
Dette er (dessverre) omtrent det samme jeg har kommet frem til. Air China C (eller F for den sags skyld) tror jeg ikke jeg gidder. Har flydd Air China før, og besøkt loungene deres i Beijing, det er meget stusselige greier. I tillegg har de prestert å installere angle-flat på deres nye 787-900, som de bruker mellom Beijing og Auckland. Ubegripelig. Mulig noe bestilles bare for å placeholde enkelte av de ok segmentene, skulle noe bedre dukke opp.
Har opptjent en CT kun med SAS type premium. Er det mulig å fly ut til for eks. Tokyo og evt hjem igjen via Hong Kong? Forutsatt at SAS har tilgjengelige billetter?