Tråden om forbedringsforslag og diskusjon rundt selve forumet

Tråd i 'Testforum' startet av Herlov, 01. des 2016.

  1. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    Kanskje burde de tre store alliansene ha hver sin seksjon? *A, 1W og SkyTeam? I tillegg er det vel naturlig at SK med Eurobonus og DY med Norwegian Reward blir videreført som egne seksjoner all den tid disse to har flest flyvninger her på røysa vår? Og så kan seksjonen for 'Andre flyselskap' være for alle de allianseløse selskapene. Dog kan dette bli i overkant detaljert inn-/oppdeling.
     
    chrt liker dette
  2. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg ville sagt følgende seksjoner:

    1. SAS EUROBONUS
    2. ONE WORLD
    3. NORWEGIAN
    4. ØVRIGE FLYSELSKAP
    5. HOTELL...
    6. KREDITTKORT....

    Mener personlig at Sky Team er så lite omdiskutert, i forhold til de andre to alliansene (utenom KLM/AIR FRANCE) at det fint kan ligge under øvrige selskaper. Mens One World er det mange som flyr med Bl.a British, Finnair, Qatar m.m?

    Alt for mange seksjoner kan gi motsatt effekt, for rotete kanskje....

    Videre har man:

    1. REISEBREV (der man skriver om sine reiser og hvor innleggene kan skli ut fritt ;))
    2. REISEMÅL (med inndeling av Asia, Europa, Amerika osv, også hvert land har sin egen tråd).
    3. REISEDEALS
    4. LOUNGE...
     
    Last edited: 27. febr 2020
    CowboyDan, Avixlo, Earl and 2 others like this.
  3. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Dersom det er innlegg som blir lite fulgt opp, kommentert eller likt – antar jeg det er innhold som er mindre interessant for publikum på forumet.

    Og da er det naturlig å anta at innlegg som skaper engasjement, blir fulgt opp, kommentert og likt – er innhold som medlemmene anser interessant og ønsker mer av.

    Alt jeg og andre deler er jo ting vi allerede vet og har kjennskap til, så den eneste grunnen og motivasjonen for å bruke tid på å skrive en post er at man føler det gir andre gjester verdi og nytte.
     
  4. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    En ny og mer ryddig tråd over steder som tar Amex.

    Til nå har tråden i forhold til Amex vært ett evig rot, så her er forsklaget for en mer ryddig tråd, litt i gata som @flying_all nevner, men å ha klistret hovedinnlegg, men undertråd i forskjellige varianter, bare mitt er på Amex.

    Tråden kan være slik:

    Steder som tar Amex i Norge som tagget innlegg, også kan stedene i link:

    Oslo
    Bergen
    Trondheim
    Stavanger/Sandnes
    Kristiansand
    Tromsø
    osv....
     
    Last edited: 04. juli 2020
    VikingFlyer and NoLimit like this.
  5. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Det startes stadig nye tråder på tema det finnes god historikk/kontekst på.

    Ofte er dette spørsmål – Enkelt for de som lurer på noe, men jeg synes det er latskap/manglende evne til å få oversikt og gjøre research selv.

    https://insideflyer.no/forums/guide-hvordan-best-mulig-bruke-søkefunksjonen-på-insideflyer

    Om det ikke finnes relevant historikk på insideflyer.no/forums kan det meste besvares via Google og flyselskap/leverandørs sider på Internet. Kundeservice er en annen kilde.

    Så kan du bruke forumet og medlemmer her som en ressurs for å dele, vurdere, utbrodere og finspikke den informasjonen du har funnet.

    Synd at moderatorer ikke har brukt denne ‘stille’ perioden til å organisere forumet bedre, slå sammen tråder, oppdatere titler og legge grunnlaget for en aktiv høst/vinter.

    Det handler ikke om at brukere må «melde ifra» alt til moderatorer. Et godt forum har proaktive og aktive moderatorer som tar initiativ og ser muligheter.

    Om dere blir såre på potene av litt kritikk, så er det bare godt ment. Forstår at dette gjøres på hobbybasis og ikke alle er like OCD på ryddighet og struktur som meg.

    Dog bør en grunnleggende ferdighet i 2020 være peiling på Google.

    https://www.google.com/search?&q=how+to+search+google+tips

    Jeg føler kompetansen og erfaringen på forumet best nyttes til personlige innspill og vurderinger, ikke for å finne lett tilgjengelig offentlig info.

    Blue Skies
     
    Ruby, drsyk, chrt and 16 others like this.
  6. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Tror det er behov for å gå igjennom de reklameinnslag man tillater fra Google

    Skjermbilde 2020-07-10 kl. 09.12.12.png

    Denne hadde tatt deg videre til en "fake news"/ "spam" side
     
    morradi and Insomnia4u like this.
  7. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,231
    Likes mottatt:
    22,420
    Bonuspoeng:
    183
    Bruk VirkerAmex.com. Det er uungåelig at ein tråd vert rotete etter kvart som tida går.
     
    Eddie47 liker dette
  8. morradi

    morradi Senior Medlem

    Innlegg:
    510
    Likes mottatt:
    660
    Bonuspoeng:
    93
    Enig!
     
    KVTL, Insomnia4u and Spielhaug like this.
  9. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Hei, beklager stillheten, ikke meninga det.
    Vi rydder litt her og der, flytter litt og pusler på bakrommet.
    OCD’n er nok ikke like påtrengende her som hos Edvard, men vi forsøker å holde litt ryddighet allikevel.

    Har ikke sett det veldig store problemet med noen dobbeltpostinger her og der så langt. Vi ønsker ikke å være et tungt moderatorstyrt forum og skal ha god takhøyde her inne.

    Som tidligere skrevet, vi tar gjerne imot konkrete tips til hva dere brukere ønsker å endre på. Bruk rapporter knappen, så havner posten på disken på bakrommet. Det har, klart, med noen unntak javnt over gått veldig bra med lite bråk siden forumet/nettsiden ble etablert. Det betyr ikke at vi ikke vil vidreutvikle oss, men at fokuset fremdeles skal være på reiseopplevelser, bonuspoeng og så klart kampanjer og tilbud på flybilletter, hoteller og det som hører med.

    Dessverre har jeg ingen mulighet til å påvirke googleannonsene...

    Søkefunksjonene i dette forumoppsettet er dessverre heller ikke optimale, men et leverandørbytte og større oppgraderinger i disse, for oss i denne bransjen, nedgangstider er dessverre ikke aktuelt.

    Igjen, som tidligere også nevnt, tar gjerne konkrete tilbakemeldinger. Enten på PM eller bruk rapporterknappen.
    Vi er her for dere, men bare husk at moderatorkorpset jobber ytterst frivillig:)

    Mvh Tore
     
    paramberg, Eddie47, KVTL and 3 others like this.
  10. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,301
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde det vært mulig å få i stand (trenger ikke være verdens beste variant) dark mode-versjon av forumet? Synes outlook sin variant er ganske så kurant fargemessig


    upload_2020-7-28_22-3-27.png
     
    oyvindm liker dette
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Så lenge den bare er valgbar og ikke obligatorisk :)
     
    Neonex liker dette
  12. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,217
    Likes mottatt:
    17,293
    Bonuspoeng:
    293
    Fungerer på iPad med Dark mode.
     
  13. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,149
    Likes mottatt:
    869,602
    Bonuspoeng:
    293
    Kan noen fortelle en enkel mann hva Dark mode er?
    For øvrig har aldri reklamene plaget meg.
     
  14. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,217
    Likes mottatt:
    17,293
    Bonuspoeng:
    293
    Enkelt forklart: Hvit bakgrunn blir sort, og sort tekst blir hvit.
     
    Eddie47 liker dette
  15. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,149
    Likes mottatt:
    869,602
    Bonuspoeng:
    293
    Sånn er det på min padde ....
     
  16. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Egentlig så fungerer ting veldig fint på forumet nå. Medlemmer spiller ball der de føler for og mange gjester leser uten å dele innspill. Grei kombo av info og smalltalk.

    Tenkte dele en historie fra Flyprat.no om hvordan vi ikke bør ha det:

    På Flyprat er det mange med faglig bakgrunn innen luftfart. Jeg har vore medlem en god stund med 1312 poster og betalt medlemskontingent årlig. Dog har jeg aldri likt stilen til moderatorene, det er en liten gjeng på 4-6 personer.

    Tidligere i sommer la jeg inn et fint bilde av en A340-600 i tråden som omhandlet Utfasing av A340. Dette ble slettet uten noen melding.

    Jeg syntes ikke noe om at ting blir slettet uten å fortelle brukeren, så jeg skrev et innlegg om dette i Forum Feedback-tråden. Dette innlegget ble også slettet – og de private meldingene fra moderatorene hadde en tone som gjorde at jeg ikke ønsket å bidra noe mer.

    Enden på visa er at jeg har logget ut fra Flyprat for siste gang og det er kun grunnet noen moderatorer som ikke helt klarer å ta fornuftige vurderinger eller holde god dialog.

    Så balansen som Tore nevner tror jeg passer fint på InsideFlyer.no
     
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Innleggene dine blir satt stor pris på her i forumet iallefall :)
     
  18. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    Edvard liker dette
  19. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    Enig! Og ellers takk for stort og smått som du deler av info!
     
    Edvard liker dette
  20. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Enig med de over.

    Syntes flyprat fort blir litt vel skarpt i tonen, så har ikke deltatt der på mange år. Tror behovet for moderering er langt større der enn det er her. Setter pris på den hyggelige og hjelpsomme tonen folk har her inne - inkludert deg @Edvard. :)
     
    Edvard, Kristian, RoadKing and 2 others like this.

Del denne siden