Kanskje burde de tre store alliansene ha hver sin seksjon? *A, 1W og SkyTeam? I tillegg er det vel naturlig at SK med Eurobonus og DY med Norwegian Reward blir videreført som egne seksjoner all den tid disse to har flest flyvninger her på røysa vår? Og så kan seksjonen for 'Andre flyselskap' være for alle de allianseløse selskapene. Dog kan dette bli i overkant detaljert inn-/oppdeling.
Jeg ville sagt følgende seksjoner: SAS EUROBONUS ONE WORLD NORWEGIAN ØVRIGE FLYSELSKAP HOTELL... KREDITTKORT.... Mener personlig at Sky Team er så lite omdiskutert, i forhold til de andre to alliansene (utenom KLM/AIR FRANCE) at det fint kan ligge under øvrige selskaper. Mens One World er det mange som flyr med Bl.a British, Finnair, Qatar m.m? Alt for mange seksjoner kan gi motsatt effekt, for rotete kanskje.... Videre har man: REISEBREV (der man skriver om sine reiser og hvor innleggene kan skli ut fritt ) REISEMÅL (med inndeling av Asia, Europa, Amerika osv, også hvert land har sin egen tråd). REISEDEALS LOUNGE...
Dersom det er innlegg som blir lite fulgt opp, kommentert eller likt – antar jeg det er innhold som er mindre interessant for publikum på forumet. Og da er det naturlig å anta at innlegg som skaper engasjement, blir fulgt opp, kommentert og likt – er innhold som medlemmene anser interessant og ønsker mer av. Alt jeg og andre deler er jo ting vi allerede vet og har kjennskap til, så den eneste grunnen og motivasjonen for å bruke tid på å skrive en post er at man føler det gir andre gjester verdi og nytte.
En ny og mer ryddig tråd over steder som tar Amex. Til nå har tråden i forhold til Amex vært ett evig rot, så her er forsklaget for en mer ryddig tråd, litt i gata som @flying_all nevner, men å ha klistret hovedinnlegg, men undertråd i forskjellige varianter, bare mitt er på Amex. Tråden kan være slik: Steder som tar Amex i Norge som tagget innlegg, også kan stedene i link: Oslo Bergen Trondheim Stavanger/Sandnes Kristiansand Tromsø osv....
Det startes stadig nye tråder på tema det finnes god historikk/kontekst på. Ofte er dette spørsmål – Enkelt for de som lurer på noe, men jeg synes det er latskap/manglende evne til å få oversikt og gjøre research selv. https://insideflyer.no/forums/guide-hvordan-best-mulig-bruke-søkefunksjonen-på-insideflyer Om det ikke finnes relevant historikk på insideflyer.no/forums kan det meste besvares via Google og flyselskap/leverandørs sider på Internet. Kundeservice er en annen kilde. Så kan du bruke forumet og medlemmer her som en ressurs for å dele, vurdere, utbrodere og finspikke den informasjonen du har funnet. Synd at moderatorer ikke har brukt denne ‘stille’ perioden til å organisere forumet bedre, slå sammen tråder, oppdatere titler og legge grunnlaget for en aktiv høst/vinter. Det handler ikke om at brukere må «melde ifra» alt til moderatorer. Et godt forum har proaktive og aktive moderatorer som tar initiativ og ser muligheter. Om dere blir såre på potene av litt kritikk, så er det bare godt ment. Forstår at dette gjøres på hobbybasis og ikke alle er like OCD på ryddighet og struktur som meg. Dog bør en grunnleggende ferdighet i 2020 være peiling på Google. https://www.google.com/search?&q=how+to+search+google+tips Jeg føler kompetansen og erfaringen på forumet best nyttes til personlige innspill og vurderinger, ikke for å finne lett tilgjengelig offentlig info. Blue Skies
Tror det er behov for å gå igjennom de reklameinnslag man tillater fra Google Denne hadde tatt deg videre til en "fake news"/ "spam" side
Hei, beklager stillheten, ikke meninga det. Vi rydder litt her og der, flytter litt og pusler på bakrommet. OCD’n er nok ikke like påtrengende her som hos Edvard, men vi forsøker å holde litt ryddighet allikevel. Har ikke sett det veldig store problemet med noen dobbeltpostinger her og der så langt. Vi ønsker ikke å være et tungt moderatorstyrt forum og skal ha god takhøyde her inne. Som tidligere skrevet, vi tar gjerne imot konkrete tips til hva dere brukere ønsker å endre på. Bruk rapporter knappen, så havner posten på disken på bakrommet. Det har, klart, med noen unntak javnt over gått veldig bra med lite bråk siden forumet/nettsiden ble etablert. Det betyr ikke at vi ikke vil vidreutvikle oss, men at fokuset fremdeles skal være på reiseopplevelser, bonuspoeng og så klart kampanjer og tilbud på flybilletter, hoteller og det som hører med. Dessverre har jeg ingen mulighet til å påvirke googleannonsene... Søkefunksjonene i dette forumoppsettet er dessverre heller ikke optimale, men et leverandørbytte og større oppgraderinger i disse, for oss i denne bransjen, nedgangstider er dessverre ikke aktuelt. Igjen, som tidligere også nevnt, tar gjerne konkrete tilbakemeldinger. Enten på PM eller bruk rapporterknappen. Vi er her for dere, men bare husk at moderatorkorpset jobber ytterst frivillig Mvh Tore
Hadde det vært mulig å få i stand (trenger ikke være verdens beste variant) dark mode-versjon av forumet? Synes outlook sin variant er ganske så kurant fargemessig
Egentlig så fungerer ting veldig fint på forumet nå. Medlemmer spiller ball der de føler for og mange gjester leser uten å dele innspill. Grei kombo av info og smalltalk. Tenkte dele en historie fra Flyprat.no om hvordan vi ikke bør ha det: På Flyprat er det mange med faglig bakgrunn innen luftfart. Jeg har vore medlem en god stund med 1312 poster og betalt medlemskontingent årlig. Dog har jeg aldri likt stilen til moderatorene, det er en liten gjeng på 4-6 personer. Tidligere i sommer la jeg inn et fint bilde av en A340-600 i tråden som omhandlet Utfasing av A340. Dette ble slettet uten noen melding. Jeg syntes ikke noe om at ting blir slettet uten å fortelle brukeren, så jeg skrev et innlegg om dette i Forum Feedback-tråden. Dette innlegget ble også slettet – og de private meldingene fra moderatorene hadde en tone som gjorde at jeg ikke ønsket å bidra noe mer. Enden på visa er at jeg har logget ut fra Flyprat for siste gang og det er kun grunnet noen moderatorer som ikke helt klarer å ta fornuftige vurderinger eller holde god dialog. Så balansen som Tore nevner tror jeg passer fint på InsideFlyer.no
Enig med de over. Syntes flyprat fort blir litt vel skarpt i tonen, så har ikke deltatt der på mange år. Tror behovet for moderering er langt større der enn det er her. Setter pris på den hyggelige og hjelpsomme tonen folk har her inne - inkludert deg @Edvard.