Det er helt sinnsykt at SAS kan holde på slik på et veldig vesentlig poeng med denne kampanjen. Deres T&C er helt forferdelig dårlig fra og for deres side. Ikke bare har de klart å ikke svare på vesentlig spørsmål, men de følger også opp disse spørsmålene veldig inkonsekvent.
Det står klokkeklart at "For at flyreisen skal telle, må EuroBonus-poeng tjenes opp på eller brukes til å betale for flyturen" uten at de spesifiserer noe mer enn dette. Mao, skal de ha en veldig vanskelig sak med å påstå at dette skal tolkes som at man må bruke egne poeng.
Dernest følger de opp ethvert spørsmål med ulikt svar. Det sier uansett litt at jeg selv 'bekymrer' meg over dette selv om jeg har et skriftlig svar fra SAS som sier at det er ok at jeg flyr selv om en reise er booket via min samboers/svorgers konto.
Det enkle og tydelige svaret jeg fikk var 'Hi, yes as long as it is you that are travelin on the ticket, so you add your EB number in your booking'.
Det som skremmer meg mest med svaret ditt er at dette ser ut som noen i SAS som har litt peiling ettersom de refererer til FQTV/R. For hvermansen (ikke at det er så mange av de som hiver seg på en slik kampanje) er disse begrepene gresk, og SAS kan ikke virkelig mene at en reise bestilt med poeng fra noen andres konto ikke gjelder fordi FQTR var feil.
Hva blir feks FQTR om noen uten poeng, men med en CT legges til i min pool og booker en reise i mitt navn, med mitt EB-nummer? Det brukes strengt tatt mine poeng (ref 'betalt for' i svaret ditt).
Hva var svaret du fikk fra Eric?
Last edited: 30. okt 2024