Du kan kun ha en transferzone og kun et stop i denne. Som sagt tror det kun er Thai via BKK som er aktuelt i F. Eneste andre alternativet er United via SFO-AKL(Norge-Europa-SFO-AKL-SYD), men da tror jeg du får store problem med å fly inn til SFO i F fra Europa. Og jeg vet ikke hvor lett det blir å finne to seter fra hos United heller. Og da må du huske at du må fly samme vei tilbake(kun en transfer, kan ikke bruke annen zone på returen. . Oversikt over zonene: https://www.sas.no/eurobonus/point-charts/sas-points-charts/ Tilgjengelige F flights: https://insideflyer.no/forums/threads/f-ruter-som-kan-bookes-med-eurobonus.6578/ Konklusjon vil du til Australia så blir det ca 40 timer i Thai F. Vil du fly noe annet så får du finne ny destinasjon. Tar du Asia så sparer du 50k poeng og det er mye forskjellig å velge i. Slik reglene er så skal f.eks denne gå gjennom: Norge-Europa-USA(LH-F)-PEK(UN-F)-Tokyo(HND/NRT i ANA-C) Retur: Tokyo-USA(ANA-F)-Europa(UN/LH-F)-Norge eller Tokyo(ANA-c)-ICN(Asiana/OZ-F)-USA(ANA-F)-Europa(UN/LH-F)-Norge Mulig min neste tur blir noe slik, regner med noen andre snapper opp denne lenge før jeg får sjangsen.
Takk for tips! LH i F får vi uansett ikke booka før tett på avreise så.. TG F er vel bra nok for en t/r Australia? Har fløyet 380 og 747 hos de i F og ble fornøyd
TG F skal holde plenty. Får dere tid i BKK så kan dere få massasje i F loungen. Hadde lett tatt en slik tur, tror det skal ligge reisebrev på en slik tur her på forumet. Her er reisebrev i Thai F(begge configs), riktignok ikke til SYD. https://insideflyer.no/forums/threads/thai-first-lhr-bkk-bkk-usm-bkk-muc.4870/
Ja, Thai i F er absolutt ikke dumt. Ikke minst er jo bakkeproduktet deres i BKK veldig bra. Synes F i 380 er mye bedre enn i 747, mest fordi komforten er mye bedre der.
Da går vi nok for det vinteren 2019, og Amex bestilles på slutten av dette året. Planen er å kombinere Sydney med en-to uker ombord på Queen Mary 2 så da blir cruise booket før fly. Hadde håpet på flere selskaper enn TG men om LH skulle slippe seter tett opp mot avg på en reise til eller fra BKK samme dagen som vi flyr - er det mye jobb å endre?
Jeg la akkurat ut reisebrev fra tur til Sydney. Valgte en miks med EVA og THAI for å få litt variasjon. Sjekk det så får du kanskje litt inspirasjon Ligger i reisebrev seksjonen.
Om en avbestiller en bonusreise med CT: Hvor lang tid tar det før poengene, og ikke minst CT er tilbakeført, og klar for bruk igjen?
Umiddelbart er min erfaring. Har ringt inn og bestilt ny reise flere ganger. De søker den opp, reserverer alle flights og avbestiller den gamle. Ved et tidspunkt sjekket jeg appen og alle poengene var midlertidig tilbake
Min erfaring er også at dette går umiddelbart, enten om man gjør dette selv på sas.no, på chat/telefon eller hos Tallin. Avgiftene der i mot kan fort ende opp med å ta noen uker, men det er som regel ikke et problem.
Kan du forklare nærmere hva dette betyr? Vil man kunne bruke CT for fx Oslo-Munchen-Bangkok-Koh Samui?
TG flyr også til USM, men bare med to daglige flyvninger som korrensponderer passe dårlig med TG955. Dvs det går en ikke så lenge etter at den lander, men spørs om du får booket den pga MCT på BKK.
Man får kjøpt OSL-BKK-USM gjennomgående på thaiairways.com med 65 min connection, så da bør det ikke være noe problem å booke det i Tallinn heller.
Vi hadde OSL - MUC - BKK - USM i desember, booket hele som CT, funka fint, hadde god tid fra landing til flyet videre, men ikke altfor mye. Husker ikke helt, men vi var kanskje en time eller så i loungen.
Det finnes jo dumme spm og mulig følgende er i den kategorien, men har nå fått rotet meg til et slikt kort og fått styrt litt handling den veien; det er altså slik at hvis man bruker 100.000 på et år så er det 20.000 poeng og man har mulighet til å booke en slik companion ticket ? Finner man da en tur til 100,000 point så får man makker "gratis" (men skatter betaler man). Spm er da om hvis man skulle bikke 200.000 i omsetning; får man da evt en ny billett ?
Nei, ikkje foreløpig. I Sverige får du ein ny på kr 350.000(?). Har versert nokre rykter om at dette også kan bli tilfelle i Norge, men ingenting er vel bekrefta.